Vraag

Te weinig opslag

• 17 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 449 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik heb te weinig opslag op mn telefoon "zegt het ding". Dan staat er Bepaalde systeemfuncties werken mogelijk niet juist. Probeer ruimte vrij te maken (door bijv apps of media bestanden te verwijderen of los te maken. Ik heb niet eens zoveel foto's en apps. Maar de foto's die ik heb zijn heel belangrijk en de apps ook. En ik kan nu dus bijna niks meer.

Kan iemand me misschien helpen?

Ik heb trouwens een Samsung Galaxy Core 2

Groetjes

8 reacties

Badge +3
Hey,
Ik heb zelf hetzelfde probleem alleen ik heb geen samsung maar een iphone5c hij zegt dat ik 8gb heb maar eigelijk 5 want 3 van de acht is systeemapps,
Maar ik heb zelf de app dropbox daar staan al mijn fotos in dat is dan gewoon via een account op internet dus je raakt je fotos niet kwijt en het neemt minder plek in beslag niemand anders kan die fotos zien.
Ik denk dat deze app ook op samsung werkt.
Ik hoop dat ik je heb geholpen.
En chats van spamgroepapps verwijderen.

Xxx sissi
Wat Sissi zegt is inderdaad een optie. Ik heb hier ook behoorlijk veel last van, maar aangezien je een Samsungtelefoon (heb ik wel ook) hebt is het een optie op een micro-sd kaartje te kopen. Volgens mij heb ik er destijds eentje van 16 GB voor 15 euro kunnen krijgen, maar je hebt ze ook in 8 GB of zelfs maar 2 GB. Het werkt heel goed, je kan alle foto's, video's, muziek, downloads en weet ik veel wat erop zetten. Alleen apps kunnen niet volgens mij. Ook nog een optie: Google Drive. Dat is iets vergelijkbaar met Dropbox. Dan heb je ook 15 GB ruimte erbij en dat werkt dus via google. En je kan natuurlijk ook je telefoon op de computer aansluiten en je foto's dan daarop zetten, en via de computer eventueel nog op een USB-stick. Genoeg optie's :)

Hopelijk heb ik je hiermee een beetje kunnen helpen.
Mijn mobiel doet heel erg raar want ik heb een SD kaartje maar dan staat er als ik de foto's wil verplaatsen naar de SD dat hij niet kan verplaatsen
En daardoor heb in dus ook geen ruimte voor enige app als de drive of dropbox... en ik verwijderde een spamgroepsapp maar dat wil niet... heb ik misschien een blockende virus ofzo? Volgends mij had ik trouwens 4GB toen ik de mobiel kocht en de SD is 32GB (ja dat bestaat blijkbaar, keertje bij de aldi)
In dat geval zou ik als ik jou was de foto's op een computer zetten. Je kan ze vanaf daar ook in Dropbox of Google Drive zetten. En je hebt ook nog OneDrive, ook vergelijkbaar. Of je zet ze vanaf een computer op een USB-stick. Ik denk dat dat de beste optie dan is.
Reputatie 7
Badge +17
Google wilt koste wat kost niet op die SD kaart.
Verwijder alle update van ongebruikte google apps en andere apps die je niet kunt verwijderen. Ga naar de playstore instellingen en zet automatisch updaten uit. Verwijder de systeem cache. Download een clean app zoals clean master. Deze verwijderd alle rommel .
Bij mij kreeg ik de 800 MB die ik niet kon gebruiken.
Het nadeel is dat deze ApP soms wat dingen op je unlock screen zet zoals reclame of het weer ( geen info van je tlf of wachtwoorden maar onschuldige dingen ).
je kan een extra geheugen kaart kopen
Dat werkte bij mij tenminste
je moet er rekening mee houden dat google play store extra ruimte wil overhouden voor je telefoon. ik zelf vind dat een beetje onzin. je telefoon zegt dat je nog bijvoorbeeld 250MB over hebt voor apps. dan download je een app en zegt de play store: 'fout. onvoldoende opslagcapaciteit.' terwijl er nog maar 250MB over is. in 2013 was dit heel anders. toen je dan een app downloadde wou hij hem wel installeren. maar als er echt geen app meer op past, dan gaf play store altijd aan dat er onvoldoende ruimte was als er echt geen ruimte meer was. 1e tip is dus het verwijderen van de google play store updates. dit klinkt een beetje risicovol, maar je kunt dan wel meer apps op je telefoon kwijt als je een verouderde versie van de play store gebruikt. oja. apps verplaatsen naar SD kaart heeft ook niet zoveel zin. sommige apps zijn niet ingesteld om verplaatst te worden naar SD kaart. maar als dit wel bij veel apps kan. dan word elke app maar half over verplaatst. dus een deel van de oververplaatste app blijft op je interne geheugen staan.

Reageer