Beantwoord

Snapchat Account

  • 5 April 2019
  • 5 reacties
  • 1393 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,
ik ben der helemaal klaar mee ik heb een neppe snapchat account gemaakt van een meisje uit mijn klas. ik heb daarvoor haar fotos gebruikt en tegen een jongen gezegd dat zij hem leuk vindt. maar nu is ze erachter gekomen en is ze heel boos op mij. Ik ben nu super bang voor wat er gaat gebeuren en ik voel me ook erg schuldig,. kunnen ze hiervoor aangifte doen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 April 2019, 15:29

Bekijk origineel

5 reacties

hoi sadgirl

mag ik weten waar je klaar mee bent?
heb je spijt dat je dat account aan gemaakt?

ze zou hier voor volgens mij aangifte voor kunnen doen omdat het identiteitsfraude is. (dit staat op meerdere sites.
wat de 'straf' is kan ik niet vinden.

groetjes
bella
Hey!

Wat je deed was niet juist, en dat weet je zelf ondertussen ook.

Zij kunnen hier inderdaad aangifte voor doen omdat het hier om identiteitsfraude gaat.
Ik denk dat je dat echter misschien kunt vermijden door hierover in gesprek te gaan met de jongen en het meisje in kwestie.
Vertel hen dat het je spijt en dat je nu zelf wel snapt dat het verkeerd was wat je deed. Zorg er ook voor dat je het account verwijdert en dat je dit niet meer opnieuw doet.

Je hebt een fout gemaakt door dit te doen, en dat was niet oké. Aangezien iedereen wel eens fouten maakt, hoop ik vooral dat je hier uit hebt geleerd en nu wat beter beseft wat de gevolgen kunnen zijn van wat je doet.

Groetjes
Lot
uhmm ik heb de account gelijk verwijderd, maar wat kan er met mij nu gebeuren
Wat er met jou zal gebeuren hangt af van wat zij doen, als ze aangifte doen kun jij een boete ontvangen.
Doen ze dat niet zul jij dus gewoon boze (of vergevingsgezinde) klasgenoten hebben.
Ik raad je echt aan er met hen over te praten, zo is er veel meer kans dat ze niet naar de politie stappen.
ik ben der helemaal klaar mee

Mag ik vragen waar je precies klaar mee bent? Het spijt me voor de cru uitspraak die ik nu ga doen, maar jij zat fout door een nep-account aan te maken met een ander haar naam erop. Ik snap dat je niet blij bent omdat zij er achter is gekomen, maar vroeg of laat ging dat toch gebeuren.

Zelf heb ik het ook een keer meegemaakt: iemand zette mijn naam bij een bericht alsof ik er steun voor had uitgesproken terwijl dat niet zo was. Hier was ik uiteraard woedend om. Dit is niet hetzelfde, maar het lijkt wel op wat jij hebt gedaan. Je legt iemand woorden in de mond en hier zijn gevolgen van ontstaan die je moet accepteren.

Ik hoop dat je dat meisje nog kan overhalen om geen aangifte te doen, want in principe heeft ze hier recht op. Jij hebt fraude gepleegd en bent dus officieel strafbaar.

Hierboven zie ik dat iemand anders zegt dat iedereen fouten maakt, en dat is natuurlijk zo, maar alsnog zul je de gevolgen moeten trotseren. Ik weet niet of dat meisje een (goede) vriendin van jou was, maar als dat wel zo is zou dit maar zo het einde van de vriendschap kunnen zijn. En daar moet je vrede mee hebben.

Reageer