Vraag

SD kaart

  • 13 January 2019
  • 8 reacties
  • 148 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey!

Ik heb al jaren een SD kaart om het geheugen van mijn telefoon uit te breiden. Nu is het zo dat ik laatst mijn telefoon opnieuw heb opgestart en sindsdien geeft mijn telefoon aan dat er geen SD kaart meer in mijn telefoon zit.

Ik heb geprobeerd om mijn telefoon weer opnieuw op te starten en heb ook de SD kaart eruit gehaald en er weer terug in gestopt, maar niks werkt. Heeft iemand tips?

Groetjes, Anoniempje

8 reacties

soms kan het zijn dat de sd kaart niet voor die telefoon gemaakt is, verder kan het ook zijn dat het kapot is
Hey!

Ik weet zeker dat de SD kaart wel voor de telefoon gemaakt is, ik heb hem al jaren en geen problemen mee gehad tot nu.

Als hij kapot is, betekent dat dat al mijn bestanden ook weg zijn, niet waar?

Groetjes, Anoniempje
uhm ja, dan is de kans groot dat die weg zijn, wat je kunt proberen is om deze in een ander toestel/laptop te doen om te kijken of er nog bestanden op staan
Hey!

Oké, bedankt! Ik zal eens even kijken...

Groetjes, Anoniempje
Reputatie 5
Badge +4
hey,


het kan ook zo zijn dat je ergens in insstelingeniets moet aanpassen
Als eerste kan je je instellingen checken door naar opslag te gaan, daar zie je als het goed is het interne geheugen en je SD-kaart, het kan zijn dat hij helemaal niks ziet maar het kan ook zijn dat je hem nog moet koppelen. Als hij de SD-kaart helemaal niet ziet moet je je telefoon uitzetten, SD-kaart eruithalen, de contactpinnetjes schoon maken en terug stoppen. Als hij hem hierna nog steeds niet herkent zal ik hem in een laptop of computer stoppen en dan handmatig formatteren.

Veel succes!
Badge
Hoi!
Als je de data van de telefoon echt nodig hebt probeer dan een adapter (SD mini naar SD) te kopen en kijk even op een computer of alles er op staat zo niet dan kan het zijn dat alles weg is maar de meeste telefoons maken automatisch elke 2 maanden ofzo een backup dus je kan ook proberen om weer terug te gaan naar die backup

Groetjes,
Henk
Hey!

Ik dacht ik vertel even hoe het is afgelopen... Ik heb de adapter gebruikt om via mijn computer naar de SD-kaart te kijken en heb toen alle bestanden overgezet naar een andere SD-kaart die ik nog had liggen (+back-up op mijn computer). In ieder geval bedankt voor jullie handige tips.

Groetjes,
Anoniempje

Reageer