Vraag

rood lampje naast me camera?

  • 21 April 2021
  • 8 reacties
  • 17983 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Als ik op mijn telefoon zit dat zie ik een rood lampje om de 3 seconden knipperen het lampje zit naast me camera of er in dat weet ik niet zo goed maar volgens mij ernaast. Maar ik ben dus een beetje bang word ik meschien gefilmd ofzo iets ?? Help pls 


8 reacties

Badge

Ik zou om het zeker te weten je camera uitschakelen of er een papiertje over te plakken

Reputatie 1
Badge +1

Ik zou om het zeker te weten je camera uitschakelen of er een papiertje over te plakken

Oké ga ik doen maar word ik dan gefilmd?

Zou je ons kunnen vertellen welk model telefoon gebruikt?
Zelf kun je natuurlijk ook opzoeken wat dat rode lampje betekent, maar dat maakt het voor ons ook een stuk duidelijker om dat uit te zoeken.

Reputatie 1
Badge +1

Zou je ons kunnen vertellen welk model telefoon gebruikt?
Zelf kun je natuurlijk ook opzoeken wat dat rode lampje betekent, maar dat maakt het voor ons ook een stuk duidelijker om dat uit te zoeken.

Ik heb de iPhone xs en ik heb het al opgezocht maar ik kon niet echt iets vinden 

Is het niet gewoon een notificatie lampje?

Reputatie 6
Badge +12

Als je het eng vindt plak je camera dan af

 

Ik heb even zitten graven en ik denk dat ik het antwoord heb.

Een suggestie was dat het om een vocht-indicator ging, maar ik denk dat we dat kunnen uitsluiten tenzij je in een sauna leeft.

De meer realistische optie is dat het hier om sensoren gaat voor FaceID.
Een daarvan is een infraroodsensor.
Op Quora wordt, terecht, gezegd dat je geen infrarood licht kunt zien, dus ik gok dat er niet alleen IR-straling wordt uitgezonden.
Op de website van Apple zeggen ze ook dat de IR sensor en lamp hiervoor verantwoordelijk is.

De straling die je wel kunt zien en in de buurt zit van infrarood is natuurlijk rood, dus dat zou de kleur verklaren.
Dit is een beetje vergelijkbaar met sommige TV aftandsbedieningen, waarbij je het lampje ook soms rood ziet branden. 

Reputatie 3
Badge +2

Hey Hoi!
Als je een iPhone hebt hoef je je als je de laatste iOS update hebt gedownload niet meer zorgen te maken. De privacy meldingen etc. zijn geupdated!

Voor Android is het een ander verhaal: Het kan zeker zijn dat een app die je toegang hebt gegeven tot jouw camera je aan het filmen is. Ik zou even naar instellingen gaan en alle apps blokeren die je camera gebruiken! (Behalve als je wilt dat ze je camera kunnen gebruiken)

Groetjes!

Reageer