Pedo/ STOM BEZIG GEWEEST

  • 6 June 2020
  • 7 reacties
  • 517 Bekeken

Badge

Ik ben zo stom bezig geweest:

5 maanden geleden:

Op tiktok was er een man die mij ‘aardig vond’ en hij vroeg naar mijn insta. Ik gaf die en de zelfde dag waren we aan het chatten. Hij zij dat hij mij cadeautjes wou geven en een x wou afspreken, ik wou dat wel en we zouden in de stad een ijsje gaan eten. Dit is niet door gegaan maar we chatten nog wel. Hij vroeg of ik GRATIS een oude Iphone 6s wou en dat wou ik natuurlijk wel. Hij zij dat hij een nieuwe batterij erin zou doen. Ik had afgesproken in de stad en ik had die iPhone gekregen. Toen kwamen mijn ouders erachter en hebben ze de politie gebeld.  Na wat gedoe had ik mijn telefoon weer terug. Nu een maand ongeveer geleden had ik weer contact met hem gezocht :face_palm_tone1: toen zijn mijn ouders er weer achtergekomen. Nu heb ik geen tel meer en moet ik naar een persoonlijk begeleider en nu is mijn leven echt kut. Mijn ouders vertrouwen mij nu ook niet meer :(. Wat moet ik nu doen????

 

Groetjes anoniem18022007


7 reacties

Hoi

 

Je hebt contact gehad met een man via sociale media, en hier kwamen je ouders achter. Ze hebben je telefoon afgenomen, en hebben geen vertrouwen meer in je. 

 

Het moet niet prettig zijn nu, met dat je telefoon bijvoorbeeld is afgenomen. Echter snap ik de reactie van je ouders. Als ik erachter zou komen dat mijn kind contact had met een oudere man, zou ik ook best schrikken. Oudere mannen die jongeren cadeautjes beloven, hebben namelijk vaak bijbedoelingen. 

 

Begrijp je waar de bezorgdheid van je ouders vandaan komt? Begrijp je wat er mis had kunnen gaan? Voor zover ik kan lezen is de situatie niet erg uit de hand gelopen, maar dat had wel kunnen gebeuren. Deze man had je bijvoorbeeld kunnen verleiden en overhalen tot dingen waar je je eigenlijk niet goed bij voelde. 

 

Vermoedelijk zal met de tijd het vertrouwen van je ouders in je weer groeien. Laat zien dat je geleerd hebt van deze ervaring, en dat het niet opnieuw zal gebeuren. Meen dat ook: ga niet meer chatten met iemand die een stuk ouder is. Houd het maar bij gezellige, onschuldige gesprekken met leeftijdsgenoten. Werk ook mee met de persoonlijke begeleider; op die manier kan je vooruitgang bijgehouden worden. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge

Heyy girl,

allereerste wil ik zeggen dat je niet dom bent en dat je nog steeds waarde hebt. Als je ineens een telefoon krijgt is dat natuurlijk wel leuk! Maar omdat je dit hebt kunnen typen neem ik aan dat je nog wel een tablet of computer hebt! Je kan aan je ouders laten zien dat je daar wel mee om kan gaan en zo hun vertrouwen terugwinnen. 

Ook is het belangrijk om het wat tijd te geven. Je ouders zijn uiteindelijk ongerust geworden en daarom doen ze dit dus. Wanneer ze zien dat je er van hebt geleerd zal alles wel weer wat normaler worden! 

In de tussentijd is het belangrijk om er met je ouders over te blijven praten. Misschien kan je uitleggen waarom je weer contact met hem zocht enzovoort. Misschien is het ook goed om te benadrukken dat er niks is gebeurd tussen jou en die man!!! Misschien zijn je ouders bang dat die man over jouw grenzen heen is gegaan en willen ze daarom dat je naar een persoonlijk begeleider gaat. 

Veel succes en groetjes van Daisy😘

Hallo Kenshin :)

Ik wist niet dat jij een kind had! :joy:

Hallo anoniem18022007 :)

Proberen te vragen om je telefoon en als je die weer terugkrijgt geen contact zoeken met hem!

-TheMightySlayer <3

@TheMightySlayer 

Oh, sorry voor het misverstand. Ik heb geen kind :slight_smile:  Ik had het eerder over een wat als-situatie. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Hallo Kenshin :)

Ik wist niet dat jij een kind had! :joy:

Hallo anoniem18022007 :)

Proberen te vragen om je telefoon en als je die weer terugkrijgt geen contact zoeken met hem!

-TheMightySlayer <3

Na de eerste x hadden me ze ook al vertrouwd. En nu gewoon niet meer. Ze weten ook niet of dat gaat komen.

waarschijnlijk komt dat langzaam weer terug. Dus geef het tijd.

als je hebt bewezen dat je het kan dan zullen ze het wel langzaam op terug komen. En misschien kan het helpen dat je dat contact met hem gewoon verwijdert in het bijzijn van je ouders en dan ook blokkeerd. En dan terug geeft aan je ouders. Dat laat zien dat je er helemaal klaar mee bent.

Groetjes gebruiker c 

Reageer