Ouders willen MOBIEL controleren!!

  • 24 October 2017
  • 16 reacties
  • 1567 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Help!
Ik ben 15 en mijn ouders willen mijn telefoon opeens gaan checken! Dat hebben ze nog nooit gedaan! Er staan dingen op mijn telefoon die persoonlijk zijn en ik vind het heel onprettig als mijn ouders dat zo maar gaan bekijken, en dat mag ook helemaal niet! Heeft iemand tips qua beveiliging of verstoppen van bepaalde chats ofzo? Alvast heel erg bedankt!
X
Char

16 reacties

HOII!

Verevenend! Wis je geschiedenis zou ik zeggen! Maar als je echt de chats wilt behouden, bestaat er ook een app in de Appstore! Misschien moet je die maar eens gaan testen!

Heb je een code? Of vingerscan? Als je vingerscan hebt kunnen ze niet in je telefoon, want het is jou vingerafdruk! (Dus heb je geen vingerscan, doen zou ik zeggen!?) als je ouders je code/ wachtwoord weten, verander die gewoon, want dan weten ze die niet en kunnen ze er niet in! Ik hoop dat dat je lukt.????

Succes!!!!
Annoniempje54 x
Whatsapp gesprekken in concepten zetten ofzo dan is het weg in een mapje onderaan je ouders mogen het wel doen he en zeker niet verdacht reageren
Kun je ook voorkomen dat ze niet je telefoon kunnen gebruiken?
Verander je wachtwoord o.i.d.
wat anoniempje 54 zegt is al een hele vooruitgang. even een aanvulling. sommige (anti virus) apps beschikken over een applock. deze kun je voor informatiegevoelige apps instellen en een code opgeven. elke keer als je de gekozen apps opent, vraagt hij naar de code voordat je er echt in kunt. het is wel wennen dat elke keer als je die app opent dat je de code in moet vullen, maar het werkt wel.
Hoi!
Mijn vader wilt ook mijn mobiel controleren maar ik vind dat mijn chats en geschiedenis gwn prive zijn! (ik heb niet vieze dingen ofzo maar ik scheld in whatsapp en dat vind hij wss niet fijn!) Ik heb een nieuwe tel en die heeft vingerscan mn vader zei: "Jammer nu kan ik niet meer op je tel."!!! Ik dacht: OMG!!! (Op ander tel kon je gwn gelijk erin!)...dus vingerscan helpt en als ze je code weten moet je het elke maand veranderen (ofzo)
Groetje van mij!!! Anoniempjeeehh!
Ik zou geen pin erop zetten want anders gaan ze zich afvragen of je iets verbergt dus je kan alles verwijderen bijvoorbeeld als je insta dms hebt doe je wikt verwijderen moet je dat doen en hele oude die gewoon normaal zijn niey verwijderen en dan lijkt het of je normaale dms hebt/archieven en mischiem mensen ontvolgen en foto's effe naar een vriend doorsturen en verwijderen en als ze je telefoon teruggeven vragen aan je vriend of hij ze weer terug stuurt en ja dat was het zo een beetje of je moet wel een wachtwoord maken en dan de wachtwoord geven aan je ouders en dernaa veranderen
Als je samsung hebt kan je een kopie maken van je apps. En dan de originele app in je veilige map zetteb
Heya,

Er wordt boven mij erg veel gepraat over dat je misschien beter bijv een vingerscan kan toepassen etc.
Wat ook een manier van aanpak is alleen naar mijn mening niet de juiste..
Je ouders bedoelen het waarschijnlijk goed en hebben ergens hun redenen voor.
Misschien is het een idee om met je ouders hierover te gaan praten en in elkaar in te leven.
Dat kan veel dingen opklaren en bespaart veel tijd en gedoe.
Hopelijk had je hier iets aan.

Groetjes van Maii.
😳
Tot voor een paar maanden geleden checkte m'n moeder ook mijn mobiel. Vooral appjes, omdat ze zich zorgen maakte om loverboys en zow. Maar ik heb op zich niet echt iets te verbergen, maar ze doet 't nu niet meer.. .ze vertrouwt me wel, denk ik.
Hey, topic is best wel oud, maar in het internationale VN kinderrechtenverdrag staat dat jij recht hebt op je privacy, en dat je ouders niet mogen meekijken. Legaal zijn ze dus niet toegestaan om dat te doen.
Reputatie 2
Badge +17
Even voor iedereen die het zich nog afvroeg;

Hier een nuttig artikel van RTL Nieuws.

"In het verdrag voor de rechten van het kind staat dat niemand zonder toestemming brieven of sms’jes aan een kind mag lezen", zegt Sabine de Jong van Unicef, want daarmee schend je de privacy van je kind.
Heel veel duidelijker kan het niet zijn, denk ik. Als je dit aan je ouders verteld zullen ze je eerst raar aankijken maar aangezien jij gelijk hebt en ze zonder jouw toestemming niet in je mobiel mogen kijken, zullen ze uiteindelijk daarvan moeten afzien.
Ja idd in de wet (artikel 15 uit mn hoofd) staat dat je ni in de mobiel van je kind mag. Ik heb ss genomen en tis nu me achtergrond mochte ze me tel openen worden ze geconfronteerd met die foto hihi
Als je een vingerafdrukscabner op hebt staan dat moet je instellen om alleen je telefoon te unlocken met je vingerafdruk en dan zeg je gewoon 'NEE AFBLIJVEN' en dan pak je hem af en ga je naar je kamer of naar je vrienden ofz..
Badge +5
Je kunt een app installeren waarmee je een soort tweede account op je telefoon hebt. Als je daar alle apps in zet waarvan je liever niet hebt dat je ouders het zien, en die app weer in een mapje met allemaal spelletjes, is de kans klein dat ze het appje vinden.

Alleen denk ik dat je er beter over kunt praten met je ouders. Je doet geen rare dingen op je telefoon (dat kun je ze gewoon zelf laten zien, als je alles verwijderd hebt wat ze niet mogen zien) en aangeven dat jij het niet prettig vind als ze in jouw telefoon gaan snuffelen omdat jij hem ook gebruikt als een soort dagboek. Dat je graag een beetje privacy wil daarmee.
je kunt een deel van je whatssapp gesprekken archiveren, hierdoor kan jij er wel bij omdat je weet hoe je erbij moet komen maar je ziet het niet aan het begin
Ik zou zeggen dat je het ermee oneens bent en dat je ook je privacy hebt. Jij hoeft toch ook niet in hun mail en telefoons te kijken dus waar zijn ze zo bang voor?

Reageer