Ouders controleren telefoon

• 14 september 2014
  • 15 reacties
  • 3182 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal.
Ik ben een meisje van 15 jaar.
mijn ouders controleren vaker mijn telefoon,en ik vind dat niet leuk.
ze doen dat om mij te beschermen zeggen ze.
en dan gaan ze ook mijn gesprekken lezen op Whatsapp, en soms zijn het ook wel prive gesprekken en dan vind ik het niet fijn dat hun dan dat gaan lezen.
ik heb het wel vaker gezegd dat ik dat liever niet wil, maar ze doen het toch.
niet alleen op Whatsapp ook Facebook, maar het meeste praat ik op app.
Is dit normaal dat ze mij controleren of is dit kinderachtig of waarom dan ?
xx anoniem

15 reacties

Hee,
Mijn ouder doet dat niet. Het lijkt me best lastig! Ik denk dat je ouders een beetje overbezorgd zijn op het internet-gebied.
Ik snap jou, maar ik snap jouw ouders ook! Hun kleine meid willen ze goed beschermen en soms vergeten ze gewoon even dat jij dat voor jezelf ook al heel goed kunt!
Ik denk dat ze alleen maar bezorgder worden als jij tegenstribbelt wanneer zij je telefoon willen zien. Dan denken ze juist dat er iets aan de hand is.
Misschien kan je proberen om open te praten over whatsappgesprekken of Facebook. Laat ze gewoon een aantal keer dat ene grappige plaatje/gesprek op je telefoon zien. Dan krijgen ze vast wel wat meer vertrouwen in jouw internet-gebeuren.
Mocht er wel eens iets flink mis zijn, moet je dat natuurlijk wél zeggen!
Ik vind dat jij recht hebt op privé gesprekken. Soms heb je wel eens iets te bespreken, wat op dat moment niet voor hen is. Misschien kan je ze uitleggen dat je bepaalde problemen zelf kunt oplossen en dat als jij hulp nodig hebt, heus wel naar hen toe komt.
Ik hoop dat het lukt!
Xxx!
Dankjewel voor het antwoord.
Ja ze maken ook vaker zorgen om mij dat snap ik ook wel,maar ik wil ook wel een beetje privacy hebben.
Geen dank hoor!
Ik denk dat het goed is om bij jezelf na te gaan of hun zorgen terecht zijn. Mochten ze dat zijn, verdienen zij die eerlijkheid. Zijn ze dat niet, verdien jij dat vertrouwen van je ouders daarin. En dat kost gewoon tijd.
Succes! Xxx!
Badge +17
Dit is best kinderachtig van je ouders. Ik bedoel, je bent toch wel oud genoeg om ervoor te zorgen dat je geen verkeerde dingen gaat doen? Als ze je vragen om je mobiel om alles even te checken, geef je het niet. Zeg erbij waarom niet. Als ze dat niet accepteren moet je toch nog een keer gaan zeggen waarom niet, enz. Jij hebt ook recht op je privacy, en dat moeten zij dan ook gewoon accepteren.
Uhh ik snap je wel je ouders zijn bezorgd etc maar als t niet meer wil hebben zet een code op je telefoon en verrander het wachtwoord van je social media
hey,
ik zelf vindt het niet echt normaal wat je ouders doen. heb het ook van niemand anders ooit gehoord dat zijn/haar ouders dat doen. je hebt recht op je privacy. iedereen zegt wel eens iets tegen je vriend(in) waarvan je niet wil dat je ouders het weten. leg het ze gwn een keer duidelijk uit
pfoe ik snap je gedachtes, zelf hebben mijn ouders dat ook een tijdje gedaan. als je je ouders het gevoel geeft dat ze je kunnen vertrouwen hebben ze ook geen reden meer om te gaan kijken. ik heb nog een oplossing maar ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is. een app zodat je op whatsapp een code kan zetten. maar zoals ik al zei of dat zo goed is? 

x-jes
Download applock. Dan moeten ze een w8woord in typen voordat ze in die apps kunnen komen 😛. (Maar dan moet je niet je w8woord vertellen).
Doe een code op je telefoon, vertel deze code NIET ONDER GEEN ENKELE VOORWAARDE.
Installeer applock of gelijkwaardige app, beveilig apps zoals fotos, mijn bestanden, whatsapp en andere apps van die soort, gebruik een andere code hiervoor, hier geld ook voor: VERTEL DEZE CODE ONDER GEEN ENKELE VOORWAARDE.

Als je ouders zeggen, wij willen je telefoon inlezen om jou te beschermen, zeg dan dat jij waardeert dat zij je willen beschermen, maar dat jij je privacy nog erger waardeert. Probleem opgelost. Ik raad ook aan om je wachtwoorden, zeker van je google/apple account te veranderen naar iets wat zij onmogelijk kunnen raden. Ook je beveiligingsvragen bij apple/google moet je veranderen in iets wat zij niet kunnen weten. 
Hi!
wij zitten in het zelfde schuitje???? 
en het is vreselijk! Ik heb precies hetzelfde probleem en 
ik heb al zo vaak discussies gehad met mijn ouders, die meestal
wee uitlopen op ruzies waarbij we de oren van elkaars hoofd schreeuwen.
ik voel me gewoon rot! Mijn ouders vertrouwen mij dus niet. En mijn telefoon is
eigenljjk een soort dagboek met allemaal gesprekken die je privé met iemand hebt. 
en dat gaan mijn ouders ff lekker helemaal tot op de bodem uit graven. En ze worden
al boos als ik alleen nog maar de afkorting 'wtf' gebruik. Ik ben ook bang dat mijn moeder
in mijn dagboek gaat lezen. Maar als ze dat doet loop ik echt weg! Voor 1 nacht. Dan hoop ik 
dat ze eindelijk snappen hoe opgesloten ik me voel als je altijd maar in de gaten wordt gehouden.
moest ik gewoon even kwijt. 
Xx
Nee, en ik vind het persoonlijk ook niet kunen.
Het is jouw telefoon, en je hebt recht op je privacy. 
Gelukkig hebben mijn ouders dat zelf nooit gedaan, maar ik heb eerlijk gezegd niks speciaals op mijn telefoon staan; iedereen mag er bij mij altijd gewoon op ;p. 

Maar geef aan dat je gewoon privacy wilt en het jouw telefoon is.
Ik snap dat je ouders bezorgd om je zijn en je te proberen te bescherem maar op begeven moment moeten je ouders je ook wel kunnen vertrouwen. Ik zou als ik jou was een goed gesprek met ze gaan voeren en gewoon zeggen dat je het gewoon niet fijn vind 
Ik heb al meerdere pogingen geDaan om een gesprek te beginnen, maar elke keer als ik er over begin is het altijd hetzelfde zinnetje: "hou je mond! Wij zijn de baas en jij hebt niks te zeggen. Klaar"
Je moet gewoon zeggen dat jij ook recht hebt op fatsoenlijk wat privacy.
Maar wees eens eerlijk; waarom vertrouwen je ouders je niet? Heb je iets gedaan of zo?
Ze willen niet dat ik een vriendje krijg omdat ze denken dat ik te jong daarvoor ben en ik denk dat ze dat proberen te voorkomen

Reageer