op zoek naar grungy muziek

  • 21 January 2023
  • 6 reacties
  • 68 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy, 

Ik hou super veel van grungy achtige muziek, heeft iemand misschien leuke grungy liedjes die ik in mijn playlist kan zetten?<3 

Alvast bedankt!!


6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Zo’n beetje alles van Nirvana.

Plush van Stone Temple Pilots

Spoonman van Soundgarden (eigenlijk alles van Soundgarden)

Jeremy van Pearl Jam

Alone+Easy Target van Foo Fighters

Pretend We’re Dead van L7

Man in the Box van Alice In Chains

Today van The Smashing Pumpkins

 

 

Reputatie 7
Badge +17

En ook Radiohead en Babes in Toyland. En er zijn veel bands die een vergelijkbare of opvolgende soort muziek maken. Je kunt het bijv ook hier lezen:

https://npokennis.nl/longread/7759/wat-is-grunge

 

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +14

Nirvana. 

@Julian12 Radiohead is meer alternative rock. Ze hebben wel grunge nummers gemaakt (bijv. creep) maar het  wijkt toch naar de alternative rock. (dat zit ook wel in grunge maar grunge is meer een mengelmoes van verschillende genres) 

xx Eenmeisje004

 

 

honey, ik was GEBOREN om antwoord op deze vraag te geven…… dit is mijn muzieksmaak, misschien haat jij het wel maar whatever

artiesten: 

conan gray

girl in red (slayy.. lesbians for lifee)

cavetown

sufjan stevens

cigarrets after s*x

wilbur soot

coldplay

melanie martinez

 

nummers: 

sparks

astronomy

rises the moon

nothing

snowfall

apocolypse

dead girl in the pool (UNDERRATED AF)

 

en nog wat meer, zoek je eigen stijl bae <3

ik ken je niet en ik heb je forum account pas net gevonden  but i just know you slay

Reputatie 7
Badge +17

Best goede muziek @lesbishe_emo (vooral Cavetown😍) maar dat is toch vooral allemaal pop en geen grunge? Bij grunge denk ik meer aan Nirvana, Pearl Jam..dat soort muziek. En niet echt aan Coldplay. 😉

Goede muziek is goede muziek dus het maakt verder niet uit maar TS vroeg om grungy en dan zou ik zelf niet meteen Cavetown aanraden.😅

Reputatie 7
Badge +17

Nog een paar goede:

Collective Soul - Shine

Mother Love Bone - Stardog Champion

The Wallflowers - One Headlight  (meer alternative maar ook wel een beetje grungy)

 

Reageer