online bedreigd

  • 22 May 2020
  • 5 reacties
  • 108 Bekeken

Ik was laats dus aan het gamen op mijn ps4 toen speelde ik rainbow 6 siege. Toen ik een vriendschap verzoek kreeg, het vriendschap was toevalig van een van de gasten van het enemy team na het potje klikte ik erop. Er stond was wel engels dus ik vertaal het : ik weet je ip (is je thuis adres) en ik zal je opzoeken en je dingen aan doen. Nu weet ik niet of hij dit echt weet. Ik heb hem meteen geblokkeerd. In het bericht zij die ook dat ik niet de politie mag bellen. Ik weet niet wat ik moet doen want ik heb hem geblokeerd en het vriendschap verzoek is verwijdert ik heb dus geen bewijs voor de politie.


5 reacties

Hallo tddhh :)

Ik denk dat hij niet je IP-adres weet. Als het engels is moet hij waarschijnlijk vrij ver reizen en veel geld betalen om slechts iemand wat aan te doen vanwege een spelletje. De politie doet hier waarschijnlijk ook niet echt wat mee.

-TheMightySlayer <3

Hoi @Tddhh  zoals @TheMightySlayer  al zei.

 

Er zijn wel andere manieren om IP adressen achter te komen maar dit is er zover ik weet niet een.  Omdat ik soms school help en andere bedrijven of andere mensen om een soort van te testen hoe goed de beveiliging van hun is heb ik er wel mee gewerkt.  

Hij moet een link hebben geplaatst in dat bericht en dat jij op die link hebt geklikt. Dan zou het kunnen. Of als hij je heeft gebeld ofzo en jij op hem bericht antwoord ofzo. ( zo heb ik wel achterhaal waar iemand woonde die prankcalls deed bij mij en ook geld wou) 

Ik zou me er niet zo druk over maken want als hij uit Engeland zou komen kost hem teveel.  En daarbij hij mag nog niet het land uit nu tijdens deze corona. 

Maar maak je maar niet druk het is gewoon pure bangmakerij en bluf. 

Groetjes gebruiker c 

Dat is onzin. Zeggen ze allemaal.  En al hadden ze je ip kan je daar letterlijk niks mee. Je locatie is niet te vinden het enige wat ze kunnen zien is een zogenoemde geo locatie. Ofwel vaak staat er dat jou locatie in een grote stad in de buurt is.

Ook wat gebruiker c zegt als dat door een ip te achterhalen is, dan zit je onzin uit te kramen. Met een ip kan je werkelijkwaar niks, behalve DDoS en oftewel je internet tijdelijk plat gooien.

Reputatie 1
Badge

Hee maak je geen zorrgen die gast is waarschijnlijk pissig omdat jij hem hebt ingemaakt is bij mij ook een paar keer gebeurd gewoon blokkeren rapporteren en negeren 

Reageer