Vraag

muziek

  • 6 July 2020
  • 8 reacties
  • 184 Bekeken

Badge

hiii

Ik heb een vraagje ik ben een hele grote fan van Billie Eilish maar mijn ouders vinden het niks. Ik had ook een fan account op insta en dat moest ik verwijdere wat moet ik doen want in de klas wordt ik ook gepest en ik wil niet stoppen met naar haar te luisteren pls help.

Groetjes


8 reacties

Wat je ouders of klasgenoten van je muzieksmaak vinden boeit niet, het is subjectief: het verschilt per persoon. Je bent vrij om te vinden wat je vindt en te doen wat je wilt doen. Laat je niet in de weg zitten door anderen hun mening

Badge

Bedankt @Angovis 

Hey,

Het is zoals Angovis al zei.

Het maakt niet uit wat zei vinden. Dat bepaal jij zelf naar wie jij muziek luistert,  en dat moet je niet veranderen. 

En over dat pesten . Hoe erg is dat pesten?

Als het niet heel erg pesten is , moet je het zoizo al negeren. Dan raken ze op den duur de lol eruit en laten ze je met rust.

 

Groetjes Gebruiker c 

Reputatie 1
Badge

Echt heel vervelend dat mensen je pesten om je muzieksmaak! Dat is gewoon ronduit laag en gemeen. Ieder heeft zijn eigen ding. Je moet daar echt niet naar luisteren en lekker doen wat je wil!

 

Weet je ook waarom je ouders het niet goedkeuren dat je naar Billie Eilish luistert? 

 

Lekker luisteren naar waar je wil luisteren! X

Ik snap dat je ouders het niks vinden (eerlijk gezegd vindt ik er ook niet veel aan, dat constante gefluister:sweat_smile: , maar goed. Maakt niet uit:stuck_out_tongue_winking_eye: ) Muzieksmaak is subjectief. Je mag toch zeker zelf wel weten wat je zelf leuk vindt. Je ouders gaan toch ook niet zeggen wat je lievingskleur of -gerecht is:stuck_out_tongue_winking_eye: .

Ik snap niet dat ze daar zo moeilijk over doen. Ik snap ook niet echt waarom je het fanaccount moest verwijderen. Zij zullen toch ook nog wel weten hoe het was om fan van iemand te zijn. Vroegar hadden zij ook hun idolen. Toen hing je je kamer vol met posters en plakte je je agenda vol met foto's, nu maak je een fanaccount. Tijden veranderen maar het hebben van idolen blijft, alleen de manier waarop dat tegenwoordig geuit wordt, is anders dan vroeger.

Waarschijnlijk hadden zij in hun juigdige jaren ook een 'revolutionaire' muzieksmaak die hun ouders (jouw grootouders) ook maar niks vonden. Zo gaat dat gewoon. Vraag als je bij je opa&oma bent, maar eens naar dit verschijnsel. Zeg gewoons eens dat je ouders moeilijk doen over je muzieksmaak en vraag eens of zij vroeger ook zo waren:sweat_smile: . Lijkt me op zich wel leuk om je ouders er zo mee te 'confronteren' zeg maar. Dat ze gewoon ff terugdenken aan hoe het was/hoe zij waren.

 

Ik snap ook niet echt dat je gepest wordt omdat je Billie Eilish luistert. Ze is toch juist heel populair. Iedereen luistert haar. Volgens mij heeft meer dan 70% van de tienermeisjes een of meer nummers van haar in hun playlist staan. Maar goed, doet er niet toe. Als zij lullig doen, moet je daar gewoon schijt aan hebben. Dan gaat het voor hun ook snel vervelen.

 

Heb het er nog maar eens met je ouders over. Zet hun ook weer ff aan het denken hoe zij zelf waren. Hoe hun muziekstijl was en hoe zij hun idolen 'vereerden'. Dat zorgt hopelijk voor wat begrip voor jou.

 

Groetjess

Hallo kimberley :)

Trek je er niks van aan!

-TheMightySlayer <3

Luister lekker naar wat je wil, dat boeit hun echt niet. Mijn broer luistert ook wel ns liedjes waarvan ik denk: okaayy apart. Maar als hij het leuk vind doet hij dat maar lekker.

Badge +1

Ik zou gewoon in mijn kamer kei hard Billie Eilish muziek aanzetten met de deur op slot

Reageer