Vraag

moeder pakt telefoon af

  • 15 May 2019
  • 2 reacties
  • 171 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
de laatste tijd zit ik niet lekker in mijn vel daarom ben ik tijdelijk geschorst, mijn moeder geeft mijn mobiel de schuld ze zegt dat daar prikels van komen en dat mij sneller geïrriteerd maakt. en toen pakte ze mijn zelf gekochte mobiel af voor onbepaalde tijd! dat vind ik natuurlijk niet leuk, en als ik wil afspreken met vrienden kan dat niet. ik heb geprobeerd te onderhandelen maar dat lukte niet. ik weet niet wat i nu moet doen!

2 reacties

Hey!

Naar dat je geschorst bent. Hoe voel je je daarbij?

Er zijn verschillende onderzoeken naar hoe smartphones jongeren beïnvloeden in hun gedrag en voor zover ik weet kan social media wel zorgen voor een slecht zelfbeeld en dergelijke meer, maar is het niet zo dat je van een smartphone op zich 'slecht gedrag' krijgt. Misschien kun je eens zo'n onderzoek opzoeken en het aan je moeder tonen.

Ik denk dat het vooral zal helpen om je moeder te overtuigen door haar te tonen dat je gedrag nu verbetert, of iets dergelijk naargelang wat de oorzaak van je schorsing was. Het is belangrijk om er eens op een rustig moment over te spreken, en niet wanneer ze net is geschrokken van je schorsing bijvoorbeeld.
Dan kun je er eens over praten en nog eens proberen te onderhanelen. Zo kun je bv. vragen je mobiel op bepaalde uren of dagen te mogen gebruiken, of te mogen gebruiken als je een bepaald iets hebt volgehouden voor enkele dagen,...

Heb je andere familieleden die bij je in huis wonen, of die je moder goed kennen? Je zou hen kunnen vragen om er met haar over te spreken.

Met je vrienden zou je via de computer (of iets anders, hetgeen waarmee je dit bericht hebt gepost) contact op kunnen nemen, via social media bijvoorbeeld.

Groetjes
Lot
Ik heb geen hele intelligente reacties zoals sommige forum-gebruikers, maar ik probeer wel altijd mijn eigen ervaringen mee te nemen in mijn antwoorden. Helaas heb ik zelf geen ervaring met geschorst worden van school. Mijn telefoon is ook nooit afgepakt.

We wil ik vragen waarvoor je bent geschorst. Heb je de regels overtreden of heb je iets anders gedaan waardoor het beter was om je even op "non-actief" te stellen? Ook wil ik vragen of je moeder weet dat je niet lekker in je vel zit. Als zij dit niet weet, kan ze je er ook niet mee helpen.

Reageer