Vraag

Mensen maken opmerkingen over dat ik een dyslect ben


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Ik krijg zoon 15 keer op een dag te horen.
Je schrijft dit foud je schrijft dat fout...
Ze zeggen dat ik moet stoppen met appen want ik maak tog alleen maar fouten.
Ik ben het zo zat dat ik daar de heletijd comentaar over krijg.

Ik ben dyslectisch wattan nog?
Ja ik maak fouten met typen

Het aller irritantste is dat als mensen iets typen en ik begrijp het verkeerd dat ik er altijd er ruzie over krijg...

Er is een oplossing waar door een dyslect beter kan lezen. Er is een speciaal letertype voor... maar die kan je stom genoeg niet op je teli krijgen

Ik hoop dat er niet teveel fouten er in ziten. Ik controlleer het niet eerst 10 keer met spellings controle of er fouten in zitten.

Kent iemand dit probleem ook?
Wat doe je er mee?

Groetjes
Bella ?

10 reacties

Hoi

Wat vervelend dat personen naar reageren op spelfouten. Misschien helpt het als ze weten dat je er niets aan kan doen. Je kan, alleen aan wie je wilt, vertellen dat je dyslectie hebt. Ze kunnen er dan meer begrip voor opbrengen. Het lijkt me heel vervelend dat mensen boos worden wanneer je een woord niet kan spellen.

Wat je zus doet; niet corrigeren maar in het volgende berichtje het woord correct gespeld gebruiken, vind ik een goede methode. Misschien kan je vragen of anderen het ook zo doen.

Je stiefvader stuurt soms vage berichten. Zou je hem kunnen vragen duidelijker te zijn, om misverstanden te voorkomen?

Groetjes
x
Wat naar dat je familie zich moeilijk kan inleven in jouw situatie. Ze zouden moeten begrijpen dat je er niets aan kan doen, en dat het vervelend is als ze er nare opmerkingen over maken.

Misschien kunnen jullie een emoji afspreken die jullie naar elkaar sturen als een berichtje niet duidelijk overkomt, of als je niet zeker bent of je het goed begrepen hebt. Die emoji kan aangeven dat het familielid of jij het berichtje eens anders kan proberen formuleren.

Misschien kan je familie zich beter in jouw situatie inleven als ze beter begrijpen wat dyslectie is. Je kan ze een video of documentaire over dyslectie sturen. Misschien is een van de volgende video's eentje die je naar je familie kan sturen:
- What It’s Like To Be Dyslexic
- What is dyslexia?
Heel vervelend dat je omgeving zo onbegripvol reageert. Wat naar dat je stiefvader niet bereid is om tijd te besteden aan het beter begrijpen van mensen rond hem.

Heb je hulp of begeleiding voor je dyslectie? Misschien kan die hulp je helpen of tips geven, zodat je familie je beter begrijpt.
Hii,
Ik snap nooit waarom mensen, zo stom doen tegen dyslecten, ik kan ook biet typen, dus wat maakt het uit?.
En daarnaast. Een van mijn vrienden ( die ook mn crush is ) is ook dyslect. En tsja ik snapte er weinig van maar hij heeft het zo'n beetje uitgeleged en ja. Het is geloof ik vooral vervelend om dyslect te zijn. Alsof je expres die spellings fouten maakt.

Kan je het gewoon negeren?
En anders met je mentor erover hebbben? Die zijn er voor om je te helpen.
En kan je je familie niet gewoon een cursus dyslectisch zijn geven? Dus dat zij berichten moeten typen en dat jij dan in plaats van de N de M intikt? ( dus zij zeggen letter voor letter wat ze willen typen en jij typt het )

~Asy
Bij mijn is het juist mijn familie.
Dyslexie zit bij me vader in de familie maar bij me moeder heb ik er last van.
In de familie bij me moeder is iedereen perfectionistish dus das irri... bij mijn stief familie zit elke volwassen mens werkt of heeft als leraar gewerkt. Dus die willen het me juist leren.

Mijn vrienden 2 van de 3 goeie zijn het ook dus dat is het zk niet

Het is van iedereen negatief behalve van me zus. Zij coriceert het niet maar zij stuur in haar bericht daarna de verkeerd gespelde worden juist goed...

Mijn stief pa stuurt soms vage dingen dan stuurt hij 10 dingen door elkaar dus dan lees ik het wel eens fout

Oohja bedankt voor je reactie
Hoi 100divergent11

Ze weten wel dat ik een dyslect ben. Maar het is soms toch best irri voor mijn familie. Dan weten soms niet eens wat er ongeveer staat. Mijn familie is niet echt goed in medeleven.

Ik heb het best vaak gevraagt of ze dat wouden doen dan doen ze dat een week lang en dan zijn ze het weer vergeten. Mijn stief pa vind ze zelf duidelijk dus hij wilt ze niet duidelijker maken

Hoi mijnigezien
Ze kunnen gwn niet goed in andere verplaatsen hoe iets zou voellen voor een ander...
Ja het blijf zeker een dingentje

Groetjes...
Bella?
Hoi 100divergent

Ik ben bang dat die emotie niet gaat werken ik heb al zo vaak zulke dingen geprobeerd maar ze luisteren er niet naar.

Ze weten wat het is het punt is dat de het niet willen begrijpen. Ik heb aan me stief pa gevraagd goh zout je deze video willen bekijken. Hij zij meteen. Hij moet niet langer dan 2 minuten zijn en hij moet nl zijn.

Groetjes
Bella ?
hoi anonymous

sorry dat ik zo laat reageer. ik heb hem wel eens gelezen maar ik denk dat ik niet de tijd had om te antworden of een andwoord had getypt maar niet op plaats/reageer heb gedrukt

maar hier ff de andwoorden

Nee ik heb geen burgeleiding. ook nooit gehad.

het is meestal makkelijk mee ook te gaan met der opmerkingen maar als je ruzie zoekt om iets waar ik niks aan kan doen. het is niet echt een kwestie van oefenen of zo. het verschilt ook perkeer of ik iets goed schrijf of verkeert
Oké wat je kan doen is tegen die persoon of personen zeggen ik heb dislexie en ik maak fouten ik kan die fouten zelf niet eens zien en oefenen werkt niet ik zou het fijn vinden als je zou stoppen met mijn fouten te coriceeren dat gebeurt al genoeg op school en er verandert toch niks ik snap dat je het goed bedoeld maar voor mij is het niet fijn

Kijk dan hun reactie

Is die positief zo van ow oké ofzo Idk dan kan je iets zeggen van dankje dat ja het snapt en wilt stoppen ofzo

Negatieve reactie zo van ik doe dat zodat jij je fouten ziet en het gaat leeren je moet gewoon meer oefenen ofzo dan kan je zeggen als je mij blijft coriceeren wat niet helpt stop ik wel met praaten tegen jou of stop ik wel even met praaten tegen jou en praat ik aleen als het echt moet iets is die richting


Ik herken je echt helemaal zelf ook gehad mijn beste vriendin coriceerde mij op ales en wou maar niet snappen dat ik het niet kan leeren en zien (het word op dit moment erger?) dus ik zij super hoor dat je mij iets wilt leeren maar het werkt niet en het laat mij niet beter voelen over mij zelf en toen na heel wat ge mekker stopte ze (thuis heb ik er geen last van mijn moeder is ook een dislect mijn zus bijna en mijn vader Ie ik nooit dus ja)
Ow dat je familie het niet snapt komt omdat ze het zelf wel kunne en dus niet goed snappen hoe lastig het is ik zou tegen ze zeggen dat je snapt dat ze willen helpen en dat dat lief is maar dat het niet helpt en jij je er niet gm fijn bij voelt veel suc6 het blijft toch een dingetje hoor ❤️

Reageer