Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Lastiggevallen/stalkng

• 21 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 323 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Mijn beste vriendin wordt al een tijdje lastig gevallen door haar ex. Hij belt haar wel eens prive op en scheld haar uit met verschikkelijke ziektes. Hij is jaloers omdat ze nu een nieuwe vriend heeft. Ze durft en wilt dit niet tegen haar ouders zeggen, omdat ze bang is dat haar ouders naar hem toe gaan. Dit geldt ook voor haar vriend. Ze heeft helaas te weinig bewijs voor de politie..
Wat kan ik voor haar doen en wat kan zij doen om dit te laten stoppen? Zij heeft al meerdere keren gevraagt aan hem of hij wil ophouden, maar helaas..
wie kan ons/haar helpen?

6 reacties

Reputatie 3
Badge +13
Hi OnbekendeDirectioner,

als hij niet wil luisteren en niet uit zichzelf stopt en je hebt te weinig bewijs en je wilt het niet tegen de ouders zeggen, dan kun je beste zoveel mogelijk proberen te negeren door hem op zoveel mogelijk social media te blokkeren, niet op te nemen als je ziet als hij belt en als hij anoniem belt en je neemt op gewoon wegdrukken. Praten met hem helpt toch niet, dus gewoon wegdrukken. Verder weet ik niks. Of je moet een nieuw nummer nemen, maar ja, is voor jou niet zo handig, want dan moet je weer tegen iedereen zeggen en altijd kans dat hij er via iemand weer achter komt.
Sterkte iig, want het is niet fijn. Als het blijft duren Peter R. de Vries bellen van tv programma over stalken of Alberto Stegeman
Ik hoop dat het snel stopt.

groetjes,
M&M's
Er is een blokkeer knop. Gebruik hem 🤔
laat die ouders naar die jongen toekomen. anders krijg je er nog geen eind aan. oja. heb sinds kort ook een app ontdekt. die heet mr number en via die app kun je uit je recente nummers kiezen welke je wil blokkeren.
Gewoon geen anoniem meer opnemen, als je toch opneemt gewoon gelijk weer ophangen.
Hoi!

Is het een mogelijkheid om zo een gesprek op te nemen en dan naar de politie te stappen? je zorgt ervoor dat het telefoonnummer goed in beeld is en dat er goed te horen is welke verschrikkelijke dingen die ex allemaal zegt. Wie weet wat gaat die ex nog allemaal doen, dus je neemt best maatregelen. De politie heeft ervaring met dit soort zaken.

Groetjes
x

Reageer