Vraag

ja dit boeit niemand wss lol

  • 14 October 2020
  • 24 reacties
  • 447 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

uuh dit is de kindertelefoons 34,900e topic doei


24 reacties

Hey hiiamjustagirl,

Wat leuk dat je dat even extra meldt en er een topic voor aanmaakt! Ik vind dat wel leuk!

En gefeliciteerd dat jij de plaatser bent van het 34,900e topic.

Nog een fijne avond gewenst, is je dag nu helemaal leuk door het plaatsen van dit topic?😂

Xx Simply Me

 Hi hiimjustagirl,

 

hoe weet je dat dat zo is?

 

Heb je al die aantallen van topics in de verschillende categorieën (Pesten 612, Geweld 347 enz)  bij elkaar opgeteld dan? 

Ik net wel :joy:  en dan kom ik op 32.994 :thinking: , dan zouden er sinds jij het aangemaakt hebt bijna 2000 verdwenen zijn…

Btw, je topic heeft nummer 52.892, dus de kans is groot dat jouw topic het 52.892e topic is dat ooit gemaakt is in dit forum.

 

Wat zou je daar van vinden?

 

Misschien kan @KT het verlossende antwoord geven, want nu wil het wel weten ook :stuck_out_tongue:

Zijn jullie bij nul begonnen met het tellen van de topics of hoe werkt die telling met dat nummer dat je topic krijgt ?

 

 Groetjes :relaxed: ,

M&M's 

Hey,

Je kan zien dat dit het 34,900e topic is, als je op 'menu' klikt en dan naar 'forumoverzicht'gaat. Dan zie je dit:

Je hoeft ze dus gelukkig niet allemaal op te tellen (wat jij deed rond 3u s nachts🙃)

Ik denk dat het inderdaad het 52,… nog wat topic is die is aangemaakt en dat de rest of verwijderd of na 6 jaar is komen te vervallen.

Maar ik snap dan alleen die 2000 topics niet? Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er in de tijd van dit topic en jouw reactie zoveel topics weg zijn..

Ik denk dat ze ooit bij 0 zijn begonnen en dan gewoon doortellen. En dan dat getal 34,900 is hoeveel topics er nu op het forum staan. Dat is mijn gok in ieder geval.

Hopelijk is er iemand die het antwoord weet🙈

Groetjessss,

Xx Simply Me

Hallo hiimjustagirl :)

Gefeliciteerd!

Ga je na corona een feest organiseren? :)

-TheMightySlayer <#

 

@Simply Me ,

 

Je kan zien dat dit het 34,900e topic is, als je op 'menu' klikt en dan naar 'forumoverzicht'gaat.

oh haha, zo simpel, ja dat kan ook :relaxed:

 

Je hoeft ze dus gelukkig niet allemaal op te tellen (wat jij deed rond 3u s nachts🙃)

dat hoeft idd niet, maar ja, ik geloof niet altijd gelijk alles wat er op een website staat, zeker niet als ik zelf dingen makkelijk even kan controleren….. ik kon er niet van slapen, dus ja, ik had weinig keus :upside_down:

en het is maar goed dat ik dat gedaan heb, want ik denk dat we dus iets op het spoor zijn…..

Voor de duidelijkheid, ik heb het over onderstaand lijstje (afbeelding verderop), wat je tevoorschijn kunt 'toveren’ door op https://forum.kindertelefoon.nl linksboven te klikken op 'menu’ of op het vinkje dat er achter staat of door, iets lager op de pagina op "Thema's” te klikken (dan zie je ook een overzicht, maar dat is uitgebreider en ziet er iets anders uit, wel met dezelfde aantallen als wat ik hieronder toon):

 

In werkelijkheid is die lijst iets langer dan hierboven getoond. Ik heb ook de hier niet zichtbare aantallen erbij opgeteld en dan scheelt het bijna 2000 met die teller die op het overzicht van @Simply Me staat.

 

Misschien 'moet’ de titel van dit topic wel aangepast worden van 'het boet niemand wss lol’ naar 'breaking nieuws over de cijfers bij de KT’ of zoiets :stuck_out_tongue:

 

Ik denk dat het inderdaad het 52,… nog wat topic is die is aangemaakt en dat de rest of verwijderd of na 6 jaar is komen te vervallen.

ja precies, zoiets zal het wel zijn …..maar zeker weten doen we het niet….

 

Maar ik snap dan alleen die 2000 topics niet? Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er in de tijd van dit topic en jouw reactie zoveel topics weg zijn..

ja precies, die kunnen niet zomaar ineens weg zijn, nou ja, we weten niet welke teller nou juist is, dus weten we ook niet of er weg zijn of dat ze er nog allemaal zijn, maar dat die teller op het overzicht niet goed is. Waar zit de fout?

Dit vraagt om opheldering, dus @KT : hebben jullie hier een verklaring voor?

 

Ik denk dat ze ooit bij 0 zijn begonnen en dan gewoon doortellen. En dan dat getal 34,900 is hoeveel topics er nu op het forum staan. Dat is mijn gok in ieder geval.

dat zou ik ook denken, maar ik begin nu ‘overal’ aan te twijfelen…..

Ik vermoed dat het aantal reacties ook niet klopt, maar ik ga eerst maar even wachten op de reactie van KT voordat ik die allemaal ga optellen :grin: ….

 

Hopelijk is er iemand die het antwoord weet🙈

daar ben ik ook benieuwd naar

in een winkel zou je al snel denken aan winkeldiefstal, maar ik kan me niet voorstellen dat medewerkers van de KT stiekem topics mee naar huis nemen….

 

 

Groetjes,

M&M's

Hallo M en M's :)

Je hoeft het niet meer te berekenen! 

Counter bovenaan: 219.676 reacties.

Reacties bij elkaar opgeteld per categorie: 207.437.

Dus er is ook tussen de reacties een groot verschil van ruim 12.000 blijkbaar. Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord!

-TheMightySlayer <3

@Simply Me ,

 

Je kan zien dat dit het 34,900e topic is, als je op 'menu' klikt en dan naar 'forumoverzicht'gaat.

oh haha, zo simpel, ja dat kan ook :relaxed:

 

Je hoeft ze dus gelukkig niet allemaal op te tellen (wat jij deed rond 3u s nachts🙃)

dat hoeft idd niet, maar ja, ik geloof niet altijd gelijk alles wat er op een website staat, zeker niet als ik zelf dingen makkelijk even kan controleren….. ik kon er niet van slapen, dus ja, ik had weinig keus :upside_down:

en het is maar goed dat ik dat gedaan heb, want ik denk dat we dus iets op het spoor zijn…..

Haha ja snap ik. Je wilt het dan gewoon weten op dat moment… Speel je nu voor Sherlock Holmes?😂

Voor de duidelijkheid, ik heb het over onderstaand lijstje (afbeelding verderop), wat je tevoorschijn kunt 'toveren’ door op https://forum.kindertelefoon.nl linksboven te klikken op 'menu’ of op het vinkje dat er achter staat of door, iets lager op de pagina op "Thema's” te klikken (dan zie je ook een overzicht, maar dat is uitgebreider en ziet er iets anders uit, wel met dezelfde aantallen als wat ik hieronder toon):

 

In werkelijkheid is die lijst iets langer dan hierboven getoond. Ik heb ook de hier niet zichtbare aantallen erbij opgeteld en dan scheelt het bijna 2000 met die teller die op het overzicht van @Simply Me staat.

Ja, dat klopt. Dat had ik ook. Dat is wat jij in je eerste reactie ook zei.

Misschien 'moet’ de titel van dit topic wel aangepast worden van 'het boet niemand wss lol’ naar 'breaking nieuws over de cijfers bij de KT’ of zoiets :stuck_out_tongue:

Dat klinkt wel leuk. Vind ik een goed idee🌟

Ik denk dat het inderdaad het 52,… nog wat topic is die is aangemaakt en dat de rest of verwijderd of na 6 jaar is komen te vervallen.

ja precies, zoiets zal het wel zijn …..maar zeker weten doen we het niet….

 

Maar ik snap dan alleen die 2000 topics niet? Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er in de tijd van dit topic en jouw reactie zoveel topics weg zijn..

ja precies, die kunnen niet zomaar ineens weg zijn, nou ja, we weten niet welke teller nou juist is, dus weten we ook niet of er weg zijn of dat ze er nog allemaal zijn, maar dat die teller op het overzicht niet goed is. Waar zit de fout?

Dit vraagt om opheldering, dus @KT : hebben jullie hier een verklaring voor?

 

Ik denk dat ze ooit bij 0 zijn begonnen en dan gewoon doortellen. En dan dat getal 34,900 is hoeveel topics er nu op het forum staan. Dat is mijn gok in ieder geval.

dat zou ik ook denken, maar ik begin nu ‘overal’ aan te twijfelen…..

Ik vermoed dat het aantal reacties ook niet klopt, maar ik ga eerst maar even wachten op de reactie van KT voordat ik die allemaal ga optellen :grin: ….

Haha, ik zou even wachten ja. Anders wordt het nachtje doorhalen, zou ik je niet aanraden🙃

Hopelijk is er iemand die het antwoord weet🙈

daar ben ik ook benieuwd naar

in een winkel zou je al snel denken aan winkeldiefstal, maar ik kan me niet voorstellen dat medewerkers van de KT stiekem topics mee naar huis nemen….

 

 

Groetjes,

M&M's

Oke haha, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel moest lachen om je reactie. Op een zeer positieve manier dan, dus dankjewel dat ik vandaag ook even gelachen heb😊

Misschien vinden de medewerkers het wel zo leuk dat ze ze stiekem meenemen, dan ben je echt een soort Sherlock Holmes, als dat het antwoord op je raadsel is😉😉😎

@TheMightySlayer hoe kom jij aan die aantallen? Want als ik die categorieën optel, had ik vanmorgen gedaan, toen kwam ik op 32995 uit…

Dus ik snap jouw verschil van 12000 niet. Kan je het uitleggen?

Ik hoop dat we allemaal een antwoord krijgen op dit raadsel!

Groetjessss,

Xx Simply Me

Hallo Simply Me :)

Ik heb het niet over de topics maar over de reacties.

-TheMightySlayer <3

Hey TheMightySlayer,

Owh, dat was een leesfoutje van mij. Maar dan begrijp ik m , bedankt voor je uitleg:)

Groetjessss,

Xx Simply Me

Nu staat er dat er 34,893 topics zijn. Ik begrijp er nu echt vrij weinig van..😅

Hi iedereen,

 

@TheMightySlayer ,

bedankt voor het rekenwerk en ja, ongeveer 12000 reacties minder bij 2000 topics minder. Het gemiddelde aantal reacties per topic komt in beide gevallen ongeveer op 6 uit. Is het idd alleen nog de vraag waar de fout zit in de aantallen

 

@Simply Me ,

 

Haha ja snap ik. Je wilt het dan gewoon weten op dat moment… Speel je nu voor Sherlock Holmes?😂

precies en we waren sws nog wakker haha, we waren met een jongen in Colombia aan het chatten

ik 'speel’ Sherlock Holmes niet, ik ben het :spy_tone3:

 

Haha, ik zou even wachten ja. Anders wordt het nachtje doorhalen, zou ik je niet aanraden🙃

@TheMightySlayer  was me al voor en ik was nooit echt van plan om al die topics apart te bekijken….

 

Oke haha, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel moest lachen om je reactie. Op een zeer positieve manier dan, dus dankjewel dat ik vandaag ook even gelachen heb😊

dat vind ik leuk om te horen en ja, soms maak ik wel eens een klein grapje bij zo'n serieus topic als deze :joy:

 

Misschien vinden de medewerkers het wel zo leuk dat ze ze stiekem meenemen, dan ben je echt een soort Sherlock Holmes, als dat het antwoord op je raadsel is😉😉😎

hahaha, ja wie weet wat er uit komt

 

Ik hoop dat we allemaal een antwoord krijgen op dit raadsel!

ja metoo

 

Nu staat er dat er 34,893 topics zijn. Ik begrijp er nu echt vrij weinig van..😅

ik denk dat ze er een paar weg gegooid hebben, maar hoe het precies zit zou ik wel willen weten

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 7
Badge +3

Hallo allemaal, 

 

Hopelijk het verlossende antwoord @Simply Me , @M en Ms  en @TheMightySlayer 

 

Om te beginnen, wat leuk om te zien, hiimjustagirl, dat je het op dat moment 34900e topic hebt geplaatst! En dat je daarmee, zonder dat je dat waarschijnlijk van plan was, een raadsel rondom topic en reactie aantallen duidelijk hebt gemaakt. Het antwoord is misschien wel wat minder spannend...

 

Het topicoverzicht geeft het aantal topics weer die op dat moment op het hele forum actief zijn. Dat zijn er op dit moment dus rond de 34900. Dat zijn alle topics van jullie én de topics van de moderatoren van het forum in een afgeschermd deel van het forum. Het forumoverzicht maakt alleen geen onderscheid of je die topics wel of niet kan zien. Jullie hebben met elkaar rond de 32900 topics (als je alles optelt wat een aantal van jullie gedaan heeft), de medewerkers van De Kindertelefoon rond de 2000 in het afgeschermde deel. Vandaar het verschil dus. Bij de berichtaantallen gaat dit hetzelfde. Dus het verschil is het aantal reacties van de moderatoren op het afgeschermde deel.

 

Het klopt ook dat het aantal topics nu opeens weer een stuk onder de 34900 ligt. Dat komt omdat we alle topics controleren. Daarbij verwijderen we topics die in strijd zijn met de forumregels, óf die de anonimiteit van gebruikers in gevaar brengen, óf waar al 6 jaar geen reactie op is gekomen. Gisteren zijn rond de 10 topics verwijderd waardoor het aantal weer lager is.

 

Verder heeft elk topic een eigen uniek nummer wat je in de adresregel kan zien. Dit topic is b.v. #52892. Kortom het 52892e topic op ons forum. Het eerste bericht in oktober 2011 had nummer 1. Dit tellen we dus door en veranderd niet als we topics verwijderen.

 

Goed dat jullie dit op is gevallen. Blijf vooral ook voor Sherlock spelen (of Sherlock zijn). Dat houdt ons ook weer scherp! :) 

 

Op naar het 55000e unieke topic of de 35.000 actieve topics!

 

Groet,

Luuk

@Luuk  toch beetje benieuwd wat jullie met 2000 afgeschermde topics moeten?

Zijn dat dan zulke topic als onze?

Of komen daar dan topics met bijv ideeën over een verandering op het forum?

Reputatie 7
Badge +3

 toch beetje benieuwd wat jullie met 2000 afgeschermde topics moeten?

Zijn dat dan zulke topic als onze?

Of komen daar dan topics met bijv ideeën over een verandering op het forum?

 

2000 topics klinkt inderdaad best veel. Misschien ken je het wel dat je je kamer op moet ruimen maar dat je alle rommel onder je bed schuift. Het ziet er dan in ieder geval goed opgeruimd uit, maar eigenlijk weet je dat je nog verder op moet ruimen. Zo is het ook een klein beetje met het forum. We zorgen met elkaar dat we de voorkant (jullie omgeving) helemaal veilig, schoon en opgeruimd houden, maar in ons afgeschermde gedeelte verzamelen we  soms nog een hoop (oude) rommel.

 

Vooral berichten met  onderlinge ideeën, uitwisseling, vragen en ook nog veel oude door jullie gerapporteerde berichten die vroeger daar terecht kwamen als apart topic (dan gaat het aantal topics snel). Kortom: we moeten eigenlijk daar ook eens grote schoonmaak houden. Dus als je het verschil in het aantal topics een keer kleiner ziet worden dan zijn we aan het opruimen geweest.

 

Groet,

Luuk

 

Reputatie 3
Badge +3

soso wat een discussie hiero, was eig niet de bedoeling, ik dacht ik laat het even weten HAHAHA. toch bedankt iedereen lol

Hi hiimjustagirl,

 

als jij dit topic niet had gemaakt, dan hadden wij dit allemaal niet geweten, dus dankjewel daarvoor en je hebt dus het 52892e topic ooit ….. :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

Hey @luuk (En de rest)

Bedankt voor je verlossende antwoord! Haha, misschien niet zo spannend, maar voor ons wel leuk om dat te 'ontdekken' :)

Dat herken ik zeker. Vooral vroeger was ik echt een rommelkont, mijn ouders noemden mijn kamer weleens een varkensstal (oeps). Maar ja daar leer je ook weer van en tegenwoordig gaat het gelukkig veel beter dat opruimen. Mijn ouders stellen er ook vaak een consequentie aan. Iets van je mag niet afspreken voordat je kamer opgeruimd is of voor het avondeten moet het echt opgeruimd zijn..

Misschien kunnen jullie als doel stellen dat je het rond het einde van het jaar opruimt/opgeruimd hebt. Zodat jullie het 10e (!) jaar 'schoon' kan beginnen! En dan een feestje houden in de opgeschoonde ruimte. Haha, dit is maar een idee hoor.

Wel grappig om te horen vanuit jullie en M en Ms dat ik toch niet de enige ben die zo goed kan opruimen 😜

Groetjessss,

Xx Simply Me

Hi @Simply Me,

 

Misschien kunnen jullie als doel stellen dat je het rond het einde van het jaar opruimt/opgeruimd hebt. 

 

ik vind je wel erg coulant, tijd tot het eind van het jaar, zoveel tijd krijgen wij nooit van mama

 

Wel grappig om te horen vanuit jullie en M en Ms dat ik toch niet de enige ben die zo goed kan opruimen 😜

wij vinden het zelf niet altijd :joy: een rommeltje en mama wordt ook niet boos. Alleen als we niet opgeruimd hebben en we dekken de tafel (dat zit ook in ons takenpakket :grin: ) en zetten ook borden voor ons zelf neer, dan zegt ze alleen ‘ik wist niet dat jullie vandaag mee wilden eten…...’, met andere woorden’jullie krijgen pas eten als jullie kamer opgeruimd is’ en zolang we dan niet opgeruimd hebben dan krijgen we ook niks, want dat hebben we natuurlijk wel uitgeprobeerd…. Dus ja, dan maar ff die zooi bij elkaar  ’vegen’ en in een kast gooien ofzo :rofl:  en dan krijgen we te eten en als het pas een uur later is, omdat we niet eerder opgeruimd hebben dan maakt ze toch speciaal voor ons nog iets als het nodig is.

We gingen een keertje zelf dan pannenkoeken bakken, zonder opgeruimd te hebben en dan liet ze ons eerst die pannenkoeken bakken en toen we ze op wilde gaan eten, zei ze 'die zijn voor strakjes als jullie je kamer opgeruimd hebben’. Dus dat werkte ook niet :unamused:

Maar eigenlijk altijd is er sws genoeg eten, ook voor ons en dan warmt ze het even op voor ons in de magnetron. Maar ze is wel consequent. We hebben ook wel eens de hele maaltijd erbij gezeten in de hoop dat we toen toch nog iets kregen, maar onze borden bleven leeg ook al zaten we gezellig met onze broers en zus en met papa en mama te praten. Eerst opruimen en dan pas eten …… ik moet zeggen dat we de grenzen ook wel een beetje opzoeken. Als opa en oma er ook zijn dan weten we die  altijd wel voor ons te winnen en soms nog een broer ofzo, maar ja, dat helpt uiteindelijk allemaal niks. Mama blijft erbij, eerst afspraken nakomen, dan eten.

Dus ik zou zeggen, @Luuk   geen oliebollen voordat alles opgeruimd is...das natuurlijk een grapje, maar toch haha :wink:

 

Groetjes,

M&M's

Hey M en Ms,

Dure taal gebruik jij met je 'coulant' 😎

Maar ja, ik weet niet wat er allemaal achter de schermen gebeurt daar en 2000 topics is toch wel een aardig grote klus om op te ruimen.

Ik dacht eerst je zet zoveel mogelijk medewerkers op een dag neer en dan houd je een opschoon dagje. Maar ja met de corona maatregelen zal dat wel niet gaan. Ik weet niet hoeveel Luuk( en de andere kt medewerkers) over heeft voor zijn oliebol, maar het zal vast helpen om snel op te ruimen😂

Jij hebt ook wel een leuk definitie van opruimen samen met je twin: “ Dus ja, dan maar ff die zooi bij elkaar  ’vegen’ en in een kast gooien ofzo :rofl:  “ Kan je altijd proberen. Maar uiteindelijk wordt het dan toch zo'n zooi bij mij, dat ik maar probeer om het gelijk op te ruimen. Klinkt heel voorbeeldig, maar gaat ook niet altijd helemaal goed hoor, haha oeps.

Ook wel grappig hoe jullie moeder dat dan zegt, ik wist niet dat jullie vandaag mee wilden eten. Klinkt echt alsof jullie een toffe moeder hebben!

Heb je het trouwens al laten lezen en wat was haar reactie? ( Ik heb het over dat opruimen dan)

En die grenzen opzoeken, dat hoort erbij hoor😅

Groetjessss weer,

Xx Simply Me

 Hi @Simply Me,

 

Dure taal gebruik jij met je 'coulant' 😎

ik heb dat woord sinds corona al zo vaak gehoord, dus ben het zelf ook gaan gebruiken. Opa die huurders coulant hun voorschotten terug betaalt terwijl ze volgens de regels wel in hun vakantiehuisje vakantie kunnen en mogen vieren, maar zich er niet goed bij voelen en dan niet willen komen en toch hun geld terug willen, terwijl ze er eigenlijk geen recht op hebben, maar ja. Papa die geen kosten rekent voor reserveringen die al gedaan zijn, maar die dan op het laatste (eigenlijk te late)  moment afgezegd worden of no shows, ook al kunnen mensen gewoon bij ons komen eten (toen het nog wel kon en mocht) en van die dingen. Nu zijn we weer 4 weken dicht, nou ja papa zijn zaak dan. dus daarom gebruik ik dat woord nu ook, denk ik :slight_smile:

 

Maar ja, ik weet niet wat er allemaal achter de schermen gebeurt daar en 2000 topics is toch wel een aardig grote klus om op te ruimen.

dat is ook wel weer waar, alhoewel met ‘format C:’ kom je een heel eind :joy:

van de week hadden ze 10 topics weggegooid, dus ja in dat tempo duurt het nog wel ff voordat je er 2000 hebt weggegooid/uitgezocht :wink:, want 2000 gedeeld door 10 is uh best veel haha

 

Ik dacht eerst je zet zoveel mogelijk medewerkers op een dag neer en dan houd je een opschoon dagje. Maar ja met de corona maatregelen zal dat wel niet gaan.

daar heb je wel een punt

 

Ik weet niet hoeveel Luuk( en de andere kt medewerkers) over heeft voor zijn oliebol, maar het zal vast helpen om snel op te ruimen😂

twin en ik hadden vorig jaar iets van 150 oliebollen gebakken en die waren best snel op, dus ja, als die oliebollen zo lekker zijn….

 

Jij hebt ook wel een leuk definitie van opruimen samen met je twin: “ Dus ja, dan maar ff die zooi bij elkaar ’vegen’ en in een kast gooien ofzo :rofl:  “ Kan je altijd proberen.

mama wil dat we elke dag opruimen en dat vinden wij niet nodig. Soms zijn we een middagje wezen mountainbiken en komen dan vlak voor het eten thuis en dan kleden we ons uit in onze kamer en lopen naar de douche om ons voor het eten nog even op te frissen en dan liggen onze wielrenkleren op de grond en misschien staan er nog een paar glaasjes of bordjes op ons bureau ofzo en dan hebben we geen zin om ook nog op te ruimen voor het eten…..

 

Maar uiteindelijk wordt het dan toch zo'n zooi bij mij, dat ik maar probeer om het gelijk op te ruimen. Klinkt heel voorbeeldig, maar gaat ook niet altijd helemaal goed hoor, haha oeps.

:thinking: dat komt ons bekend voor….

 

Ook wel grappig hoe jullie moeder dat dan zegt, ik wist niet dat jullie vandaag mee wilden eten. Klinkt echt alsof jullie een toffe moeder hebben!

we hebben thuis hele simpele en duidelijke regels en we weten wat de consequenties zijn. Mama wordt er nooit boos over en gaat er niet een hele middag over zeuren van 'wanneer gaan jullie...’, als het voor het eten niet opgeruimd is dan weten we dat we geen eten krijgen. We krijgen altijd wel eten als we opgeruimd hebben, maar dan wat later misschien. Onze eigen schuld, maar ja, we zijn pubers hè en zoeken de grenzen een beetje op. Maar regels zijn regels en die gelden voor iedereen in huis…. Ja, mama en papa zijn wel tof

 

Heb je het trouwens al laten lezen en wat was haar reactie? ( Ik heb het over dat opruimen dan)

ja, maandagavond tijdens het eten via skype. Ff uitleggen, twin en ik zitten nog in Frankrijk (we hebben een tussenjaar en zitten nog in ‘ons’ vakantiehuis) en als het kan eten we 's avonds min of meer gelijk met de rest van de familie in NL en dan hebben we skype aan staan op een groot scherm. Mama zei dat zij nooit troep maakt of iig altijd alles netjes opruimt en dat klopt ook bijna altijd, maar we hadden bewijs dat dat niet zo is. Haar auto staat nog in Frankrijk en er lagen winegums in een vakje en die waren aan elkaar en aan de auto 'geplakt’, maar dan zegt ze dat die voor ons waren en dat wij die eruit hadden moeten pakken en dan moet ze er zelf om lachen als ze het zegt, omdat ze weet dat het niet waar is……uiteindelijk moet ze meestal ook wel om ons lachen, maar ja, er zijn wel regels

 

En die grenzen opzoeken, dat hoort erbij hoor😅

precies, zodat die grenzen daarna wat opschuiven :stuck_out_tongue:

 

Groetjes,

M&M's en twin

 

Reputatie 3
Badge +3

Hi hiimjustagirl,

 

als jij dit topic niet had gemaakt, dan hadden wij dit allemaal niet geweten, dus dankjewel daarvoor en je hebt dus het 52892e topic ooit ….. :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

ik ben vereerd

 

 Hi @Simply Me,

 

 

ik:slight_smile:

Maar ja, ik weet niet wat er allemaal achter de schermen gebeurt daar en 2000 topics is toch wel een aardig grote klus om op te ruimen.

dat is ook wel weer waar, alhoewel met ‘format C:’ kom je een heel eind :joy:

van de week hadden ze 10 topics weggegooid, dus ja in dat tempo duurt het nog wel ff voordat je er 2000 hebt weggegooid/uitgezocht :wink:, want 2000 gedeeld door 10 is uh best veel haha

Ik weet niet wat 'format C' is🙈 maar goed ik heb het even uitgerekend, was moeilijk haha, nee maar het is 200 dagen. Dus toen dacht ik dat redden ze niet meer voor kerst, want over 200 dagen is het 11 mei 2021🥺 Dus ja, ik weet niet hoe coulant je kan zijn. Maar dat duurt nog wel ff. En ik denk dat die oliebollen dan al helemaal op zijn:) ik denk ook niet dat ze alle 2000 wegmoeten, want ze zeggen zelf altijd ook al is een topic oud je kan er altijd nog wat aan hebben..

Ik dacht eerst je zet zoveel mogelijk medewerkers op een dag neer en dan houd je een opschoon dagje. Maar ja met de corona maatregelen zal dat wel niet gaan.

daar heb je wel een punt

Misschien andere oplossing: met zijn alleen op een laptop buiten in een kringetje op 1,5 meter. Ik weet trouwens niet echt wat de regels zijn voor een bedrijf, hoeveel mensen daar binnen mogen komen enzo. Maar misschien iets met spatschermen. En wat voor bedrijf is de Kindertelefoon eigenlijk, als het bedrijf heet, want je hebt allemaal van die soorten van gesloten vennootschap en bv en nog veel meer. Weet iemand dat toevallig...

Ik weet niet hoeveel Luuk( en de andere kt medewerkers) over heeft voor zijn oliebol, maar het zal vast helpen om snel op te ruimen😂

twin en ik hadden vorig jaar iets van 150 oliebollen gebakken en die waren best snel op, dus ja, als die oliebollen zo lekker zijn….

Zoo goeie, gewoon ff 150 van die bolletjes. Wij bakken ze ook zelf en dan eten we eigenlijk heel de dag bijna alleen maar oliebollen. Maar soms vriezen we nog wat in en dan kunnen we later ook nog eens genieten;)

Jij hebt ook wel een leuk definitie van opruimen samen met je twin: “ Dus ja, dan maar ff die zooi bij elkaar ’vegen’ en in een kast gooien ofzo :rofl:  “ Kan je altijd proberen.

mama wil dat we elke dag opruimen en dat vinden wij niet nodig. Soms zijn we een middagje wezen mountainbiken en komen dan vlak voor het eten thuis en dan kleden we ons uit in onze kamer en lopen naar de douche om ons voor het eten nog even op te frissen en dan liggen onze wielrenkleren op de grond en misschien staan er nog een paar glaasjes of bordjes op ons bureau ofzo en dan hebben we geen zin om ook nog op te ruimen voor het eten…..

Begrijpelijk

Maar uiteindelijk wordt het dan toch zo'n zooi bij mij, dat ik maar probeer om het gelijk op te ruimen. Klinkt heel voorbeeldig, maar gaat ook niet altijd helemaal goed hoor, haha oeps.

:thinking: dat komt ons bekend voor….

Haha oeps💪

Ook wel grappig hoe jullie moeder dat dan zegt, ik wist niet dat jullie vandaag mee wilden eten. Klinkt echt alsof jullie een toffe moeder hebben!

we hebben thuis hele simpele en duidelijke regels en we weten wat de consequenties zijn. Mama wordt er nooit boos over en gaat er niet een hele middag over zeuren van 'wanneer gaan jullie...’, als het voor het eten niet opgeruimd is dan weten we dat we geen eten krijgen. We krijgen altijd wel eten als we opgeruimd hebben, maar dan wat later misschien. Onze eigen schuld, maar ja, we zijn pubers hè en zoeken de grenzen een beetje op. Maar regels zijn regels en die gelden voor iedereen in huis…. Ja, mama en papa zijn wel tof

Ze zeggen weleens regels zijn er om te breken toch?

Heb je het trouwens al laten lezen en wat was haar reactie? ( Ik heb het over dat opruimen dan)

ja, maandagavond tijdens het eten via skype. Ff uitleggen, twin en ik zitten nog in Frankrijk (we hebben een tussenjaar en zitten nog in ‘ons’ vakantiehuis) en als het kan eten we 's avonds min of meer gelijk met de rest van de familie in NL en dan hebben we skype aan staan op een groot scherm. Mama zei dat zij nooit troep maakt of iig altijd alles netjes opruimt en dat klopt ook bijna altijd, maar we hadden bewijs dat dat niet zo is. Haar auto staat nog in Frankrijk en er lagen winegums in een vakje en die waren aan elkaar en aan de auto 'geplakt’, maar dan zegt ze dat die voor ons waren en dat wij die eruit hadden moeten pakken en dan moet ze er zelf om lachen als ze het zegt, omdat ze weet dat het niet waar is……uiteindelijk moet ze meestal ook wel om ons lachen, maar ja, er zijn wel regels

Gelukkig dat ze er wel om kan lachen en ik denk dat het wel goed is die regels, anders wordt het echt de potje/zooitje

En die grenzen opzoeken, dat hoort erbij hoor😅

precies, zodat die grenzen daarna wat opschuiven :stuck_out_tongue:

Haha, jullie zijn wel van die types als ik het zo lees. Maar dat is wel altijd een lleue uitdaging. En hier kan je weer Sherlock zijn samen met je twin om de grenzen uit te pluizen🕵️🕵️

 

Groetjes,

M&M's en twin

 

Groetjes terug (van NL naar Frankrijk)

Xx Simply Me

Reputatie 3
Badge +3

hoi peeps, wat een leuke opruimconversaties, ik ga me er is even mee mengen:

ik kan dus ook totaal niet opruimen, dus als ik het moet doen zeuren mijn ouders een paar keer en meestal gebeurd het dan. dan heb je ook weer dat ze tegen me zeggen:  “zeg wanneer ruim je je kamer nou is op”, en dan zo'n 2x op een dag, en dan 's avonds als het nog niet gebeurd is is het ineens: “WAAROM NOU NIET IK HEB HET AL WEL 1000 KEER GEVRAAGD”. ja herkenbaar? 

ik kan dus eigenlijk verder niks noemen dus reageer maar en ik zie wel weer wat ik doe

oja om even stoer te zijn: COULANT

doei x

oja en wat ik me af vroeg, hoe oud zijn jullie eigenlijk want ik heb echt het idee dat ik hier met 10 paar bijna-volwassenen aan het praten ben maar oki (ik ben 13 lolol)

Hey hiiamjustagirl,

Dat verhaal van jou van dat opruimen is heel herkenbaar:) Vooral als ik het zelf niet eens zo'n zooitje vind, dan denk ik komt later wel. Alleen daar denken mijn ouders vaak wat anders over.

Haha heel stoer met je coulant.

Ik reageer even voor M en Ms, maar hij en z'n twin zijn 18 (volwassen:)) en ik ben 17. Leuk toch die leeftijdsverschillen?!

Groetjes weer,

Simply Me

Reageer