Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

IP adres andere locatie

• 3 november 2012
  • 6 reacties
  • 862 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik heb het laatst een bericht gekregen 'Pas op, iemand heeft dezelfde IP-adres als jou' ofzoiets.
Ik ben erna direct gaan zoeken op internet, op site's die aangeven wat je IP-adres is, en waar je bent etc. en er stond dat ik in ALMELO ben, terwijl dat niet zo is! Ik mag niet zeggen waar ik ben, want ik zit een paar provincies verderop ! Ik maak me nu echt zorgen. Ik heb het op meer als 10 site's nagekeken, ook op Duitse en dergelijke, en er staat Locatie: Almelo, The Netherlands :(:(
Wat moet ik doen??
groetjesx Ongeluk.

6 reacties

Hallo Ongeluk.

Dat kan inderdaad kloppen (:.
Weetje waardoor dat komt? Je zogenaamde "IP Adres" Is in de router/modem verandert in een ander IP Adres of een ander persoon heeft het zelfde IP als jou op dit moment.

Dit komt omdat je kan aangevallen zijn met een zogenaamde shell attack / shell booter, dat houdt in dat een cyber crimineel die dus hackt jou IP adres heeft aangevallen met geinfecteerde computers die packetjes verzend naar jou IP adres en dat zorgt ervoor dat je internet uitvalt voor een lange duur, ( licht eraan hoe sterk en hoeveel geinfecteerde computers de hacker heeft )

Dat kan lastig zijn maar het maakt niet uit als je zo'n bericht krijgt.

Ik verander elke week mijn IP adres,
Wil jij dat ook doen?, hier de industructies!
kan beter elke week je IP-Adres veranderen in de Router/Modem, Dat doe je door in De router of modem te gaan, Hoe doe je dat? Start CMD op in je windows teken en Typ CMD en dan ipconfig en dan op enter drukken, dan zie je een lijst met getallen en cijvers, scrol een beetje naar boven en dan staad er "standaardgateway" of Standardgateway, light eraan.. En dan typ je die code na bij mij is dat dus: 192.148.1.1 maar bij iedereen is die code anders je gaat naar je internet browser en typt dat in en je drukt op "enter"

Je vraagt het wachtwoord en de usernaam aan je ouders en je zoekt op: Macadres, Dan zal je zulke getallen zien: Q8B9P9B4, Maar dat is bij iedereen anders, Je verandert de eerste letter, Dus Q In een ander cijver bevoorbeeld B en dan klik je op Apply en dan is je IP adres verandert!.

Wat ik zonet zei hoeft niet hoor, soms gebeurt die IP adres verandern automatisch nadat je een keer bent aangevallen door een cyber hacker 😛.

// low.
Dat is volgens mij niks om heel veel zorgen over te maken , je ip adres is van jouw computer alleen en dat ene van almelo is gewoon de plaats waar je provider zit 🙂
je moet je er niet zorgen over te maken.
een IP is gewoon het addres van je PC het ken zijn dat iemand die op jouw netwerk zit een zogenaamde progy heeft gezet.
een progy is doen alsof je iemand anders bent zeg maar.
ik kreeg het net ook ja, toevallig. ik heb het gewoon weggeklikt, ik dacht dat het niet zo ernstig was ofzo dat mijn computer aan het overdrijven was haha...
Bel je provider bedrijf op en vraag of ze je IP-adres voor je kunnen veranderen is binnen 2min gedaan.
je provider heeft een surver als die server niet op jouw locatie ligt is het niet jouw huis heb ik namelijk ook ik woon 2 provincies van mijn ip vandaan dus dat kan gewoon waarschijnlijk staat de hostgateway in amelo en is jou ip daaraan verbonden daardoor lijk je ergens anders e wonen maar er is niks aan de hand hoor hopelijk heb ik je gerust gesteld heb je meer vragen over computers?
http://syro.nl/wp-content/uploads/2012/07/Computer1-e1343294833357-300x258.png
kom maar op en vraag maar raak het is mijn hobby XD🆒

Reageer