Vraag

instagram wachtwoord veranderen?

  • 27 August 2020
  • 9 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

ik heb advies nodig maar eerst leg ik de situatie even uit. 
 

Een paar jaar geleden vroeg een vriendin of ik haar mijn instagram wachtwoord zou geven en zij die van haar. Eerst wilde ik niet echt maar ze bleef pushen en uiteindelijk had ik het dan toch maar gegeven. Ze had als reden dat ze dan via mijn account anderen kon stalken. 
 

Ik weet dat het super dom is om je wachtwoord aan iemand anders te geven, maar tot nu toe is er niks ergs gebeurd. Ik heb nu wel een relatie met een meisje (ik ben zelf ook een meisje en bi) en ik wil dus ook graag met dat meisje via insta kunnen praten enz maar dat kan dus niet omdat die vriendin dan kan meelezen.

Ik wil dus graag mijn wachtwoord veranderen maar ik weet niet hoe ik dat tegen die vriendin het beste kan vertellen. Ze weet niet dat ik bi ben, dus ik kan de situatie ook niet echt uitleggen en ik wil niet bij haar uit de kast komen omdat ze eerder wel eens homofobische dingen heeft gezegd. Ik vind het van mezelf wel zo netjes om te laten weten dat ik mijn wachtwoord ga veranderen, dus niks zeggen zie ik niet als optie. Kan iemand me hiermee helpen?


9 reacties

Ik zou juist niets zeggen. Het is jouw account, het zijn jouw persoonlijke zaken. Als ze iemand wilde stalken had ze ook makkelijk een tweede account kunnen maken. Het lijkt er meer op dat zij jou specifiek wilde stalken. 

Badge

Oh

Ik zou juist niets zeggen. Het is jouw account, het zijn jouw persoonlijke zaken. Als ze iemand wilde stalken had ze ook makkelijk een tweede account kunnen maken. Het lijkt er meer op dat zij jou specifiek wilde stalken. 

Maar is het niet zo netjes om het haar te laten weten tho?  Het is niet dat ik toestemming ga vragen, zeker niet. Maar meer dat ik gwn het verander en het dan ff zeg tegen haar.

En ja ik denk dat je gelijk hebt, ik weet niet waarom, maar ik heb me nooit gerealiseerd dat er kans was dat ze mij idd wilde (en nog steeds wil) stalken

kreeg elke keer email van mensen hun reactie zo niet normaal irritant

Waarom heb je dan uberhaupt gereageerd op deze post?

Ik zou juist niets zeggen. Het is jouw account, het zijn jouw persoonlijke zaken. Als ze iemand wilde stalken had ze ook makkelijk een tweede account kunnen maken. Het lijkt er meer op dat zij jou specifiek wilde stalken. 

Maar is het niet zo netjes om het haar te laten weten tho?  Het is niet dat ik toestemming ga vragen, zeker niet. Maar meer dat ik gwn het verander en het dan ff zeg tegen haar.

En ja ik denk dat je gelijk hebt, ik weet niet waarom, maar ik heb me nooit gerealiseerd dat er kans was dat ze mij idd wilde (en nog steeds wil) stalken

Netjes... Opzich wel, bij nader inzien... Doe dat. Mijn cursus toegepaste psychologie heeft me ineens een ingeving gegeven. Ze gaat natuurlijk een reactie hebben wanneer je het vertelt. Als ze heel relaxt er mee omgaat, alleen maar mooi natuurlijk. Als ze arelaxt is, zovan "waarom doe je dat nou, ik heb het nodig, ik dacht dat je mij vertrouwde" bla bla bla die dramatische bullshit, kan je een verband leggen met de redenering die ik je net gaf, dat het misschien om jou gaat. Opzich een leuk experiment denk ik. 

kreeg elke keer email van mensen hun reactie zo niet normaal irritant

Waarom heb je dan uberhaupt gereageerd op deze post?

Dat ging per ongeluk jeetje kan ik dit niet uitzetten weer 4 emails binnen

Eenmalig advies, aangezien we anders off-topic gaan: klik op je account rechtsboven (gewoon op je profielfoto), ga naar opties, instellingen wijzigen, daar kan je alle emailmeldingen uitzetten. 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi An0n1em,

ik weet niet of je je wachtwoord al veranderd hebt maar ik reageer toch even.

Ik zou gewoon je wachtwoord veranderen en dan aan je vriendin vertellen dat je het hebt gedaan en waarom. Het is al gebeurt dus je vriendin kan niet meer tegen sputteren, maar je hebt wel verteld dat je het hebt gedaan en waarom.  En je kan bij het uitleggen waarom je het hebt gedaan gewoon zeggen dat je wat meer privacy wil.

Als je vriendin boos wordt (wat ze als het echt een goede vriendin is niet zou worden): het is jouw account en jouw privacy, dus trek je er niets van aan.

Groetjes Paardebloem

Hallo An0n1em :)

Gewoon veranderen. Niks vertellen, het is toch jou account. Anders maakt ze zelf maar een account aan. En voortaan niet je wachtwoord meer aan anderen geven!

-TheMightySlayer <3

ga naar je insta account en verander je wachtwoord klaar!

Reageer