Vraag

Instagram pester

  • 27 March 2019
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

Badge +2
Hallo allemaal (reageer hier alsjeblieft heel snel op want ik heb echt hulp nodig)

Er was laatst een jongen op Instagram die pesten iemand dus ik zei dat die daar mee moet stoppen. Maar nu wordt ik door hem gepest hij stuurt telkens berichten naar mij en ik heb hem al duizenden keren geblokkeerd. Ik wil dit aan niemand vertellen dus vertel ik het hier maar. Weet iemand wat ik nu het beste kan doen want ik weet het niet meer.

3 reacties

Hoi

Je hebt de moed gehad om een pester op zijn gedrag aan te spreken, met het gevolg dat je zelf gepest wordt. Wat naar dat die pester z'n eigen problemen uitwerkt op jou.

Ik snap waar je bang voor bent. Een optie die je hebt, is je vrienden en familie preventief inlichten over de pester, zodat ze alvast op de hoogte zijn. Moest het gebeuren dat de pester zich richt op een vriend of familielid, weet die persoon dat hij dat niet persoonlijk moet nemen.

Hoewel ik me kan voorstellen dat je je woorden onder die ene post graag terug zou nemen, vind ik dat je het juiste gedaan hebt. Er zijn vast een hoop mensen die die reactie gelezen hebben, en bewondering voor je moed konden opbrengen. Het is echter jammer dat je voor je actie lastiggevallen wordt. Zoals Limelight al zei, kan het helpen om de pester te negeren, en niet op z'n uitlokkend gedrag in te gaan.

Groetjes
Kenshin
Badge +2
Beste@Limelight

Waar hij mee scheld dat zeg ik liever niet omdat het scheldwoorden zijn die een beetje hard aan kunnen komen bij anderen

I heb die jongen al 2 keer geblokkeerd en heb hem gerapporteerd en heb ook gevraagd aan de populaire mensen op Instagram hoe hun dat doen want hun krijgen heel vaak haat berichten.

Ik ben er verder ook niet op ingegaan maar ik ben bang dat als ik niet reageer hij naar mijn vrienden gaat of naar familie en dan heb ik heel wat dingen uit te leggen en dan heb ik ook weer het probleem dat als hij bijvoorbeeld naar mijn vrienden gaat en hun lasten die berichten aan mij zien dan voel ik me heel schuldig en dan denk ik "had ik maar nooit op dat gepest onder een bericht gereageerd" ( dat denk ik nu ook al )


Wat hij ook bijvoorbeeld doet is naar mijn account gaan en dan gaat hij mij belidigen met dingen die ik graag doe. Zoals ik rijd graag paard en dan zegt hij "paardrijden is geen sport toch wes" en dan zoekt hij stuurt op bij zijn vrienden.
Wat voor soort dingen zegt die? Je moet niet laten merken dat het je wat doet. Pesters die hebben vaak zelf iets waar ze onzeker over zijn waardoor ze anderen omlaag willen halen en als dat dan ook nog is lukt vinden ze dat helemaal leuk. Lach die persoon uit en dan stopt het vanzelf.

Als het nou echt heel ver gaat met bedreigingen kan je altijd naar de politie toe stappen. Kan nu ook al trouwens! Pesten is niet oke en is zo laag van mensen. Heel goed van je dat je er wat van heb gezegd wel heet kut dat jij nu gepest word. Ik wil je graag helpen!

Reageer