Vraag

ik word gebeld

• 9 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 350 Bekeken

hee,
ik ben eerder gestalkt en ik wist door wie. hij en zijn vrienden belde me bijna elke dag voor twee maanden lang.
ik heb al die nummers geblokkeerd en ze konden mij niet meer bellen of appen. mijn moeder is ook naar hem toe gegaan maar hij was zo bang dat ie bijna ging huilen.
nu ongeveer een half jaar later wordt ik weer gebeld de week zo'n vier keer. dit keer is het een onbekend nummer en steeds neem ik niet op.
want ja als je wilt dat ik opneem of terug bel moet je maar een nummer achterlaten. het kan niet mijn werk zijn want die nummers heb ik ook al opgeslagen.
moet ik volgende keer opnemen? of niet. of opnemen zonder mijn naam te zeggen ofzo? help aub

Xx

7 reacties

Badge +8
Hoi Melss,

Het is aan jou de keuze of je wel of niet opneemt. Maar als je wel opneemt weet je wel wie het is en wat hij of zij te zeggen heeft. Als het één van die jongens is, kun je nog zo'n gesprek hebben. Misschien herken je de stem wel en kan je achterhalen wie het is. Je zou er dan wat aan kunnen doen.:)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Suzan (14) xx
Reputatie 7
Badge +19
Hoi,

Als je opneemt, zeg dan helemaal niks. Wacht op een respons. Hoor je dat het een bedrijf is, dan is het ok. Maar gaat iemand in gebroken Engels praten, dan zijn het van die mensen die bijv. je rekeningnummer willen hebben. Stel het zijn die 'grappige' jongens, dan zullen ze echt wel iets zeggen en je proberen uit te lokken.

In alle gevallen, min het bedrijf, blijf niet te lang aan de telefoon. Als het niet goed klinkt, meteen wegdrukken. Als er niemand iets zegt, niks terug zeggen en na een paar seconde ophangen. Bij sommige criminelen hoef je alleen maar je naam te zeggen om een contract te tekenen...

Ik denk dat je moet opnemen. Doe het met iemand erbij en zet 'm op de speaker. In die onrust zitten van het niet weten is denk ik nog erger dan het echte weten.

Veel succes,
Gr. Pin
Hey,

Ik ben gewent altijd op te nemen, en dat vind ik vaak ook de beste optie.
Blijft hij het te zijn kan je dat nummer ook altijd nog blokken, toch?
Maar dat weet je tenminste wat het is.
Je kan ook alleen opnemen met 'hallo?'. Of Hallo met wie spreek ik?
Dan zeg je je naam nog niet, maar je geeft wel aan dat je iets van de ander verwacht, dat die zijn naam zegt.
ik kan dat nummer niet blokkeren omdat er geen nummer staat. ik zal de volgende keer opnemen met iemand. ik houd sws niet van telefoneren tenzij het met mijn fam of vrienden is ofzo maar ik heb er echt een hekel aan. toch ga ik het doen. super bedankt Pin en Pheebe!

Xx
Reputatie 6
Badge +14
Laat je meteen weten wie het nou was?:P
Ik ga mee in de reactie van angovis ik ben nu wel benieuwd

Reageer