Ik heb spijt van mijn keuze maar ik kan het niet meer terugdraaien of wijzigen!

  • 15 February 2018
  • 4 reacties
  • 229 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mensen van de Kindertelefoon!
Ik heb weer een issue maar ik weet niet of deze topic hier hoort of bij thuis en familie.
Maar ik zeg het toch.
In mei 2016 wilde ik graag een smartphone.
Een Samsung A5 (2016)
Ik spaarde daarvoor en toen ik bijna het geld had ging mijn vader een andere smartphone voorstellen aan mij.
Ik zei steeds nee want ik wou dolgraag de Samsung A5 (2016), het was DE ideale telefoon voor mij.
Toen stelde mijn vader voor: Mijn abonnement loopt in 2017 af, als jij nog even wacht dan kunnen wij samen in 2017 een telefoon kiezen.
Ik zei nee.
Maar toen wist ik meteen dat ik fout zat en ja had moeten zeggen.
Ik had het even snel met mijn moeder erover gehad maar ik durfde helemaal niet meer naar mijn vader toe te gaan, ik was te emotioneel daarvoor.
Toen besloot mijn vader dat ik op mijn 18de een telefoon mag.
Op mijn 18de!!!
Ik heb het al 5 keer gevraagd of ik de beslissing terug kan draaien en kan wijzigen in een ja.
Maar toen zei mijn moeder: Ik weet dondersgoed wat jij bedoel maar deze beslissing kan niet meer gewijzigd worden!
Excuses voor het ongemak!
Toen wist ik dat het misschien een straf was van mijn vader.
Ik heb inmiddels al een telefoon maar nu gebruikt mijn zus mijn telefoon dus ik heb helemaal geen telefoon meer.
Ik heb alleen maar een smartwatch.
Ik vroeg het nogmaals maar ze zegt dat het voorlopig niet meer nodig is want ik heb toegang tot het Internet en ik kan bellen. (Ik heb een 2 in 1 laptop)
Maar nu denk ik terug en wil ik stiekem alsnog een telefoon.
Maar mijn moeder zegt: Als ik het heel erg goed doe dan weet je nooit wat papa voor je gaat halen.
Hoe kan ik deze probleem oplossen zodat ik misschien vroeger een telefoon krijg.
Misschien volgend jaar of als ik 16 ben?
Alle reacties en adviezen zijn welkom

4 reacties

"Ik heb inmiddels al een telefoon maar nu gebruikt mijn zus mijn telefoon dus ik heb helemaal geen telefoon meer."
Kun jij die dan niet terugnemen, aangezien hij van jou is?
Overtuig je ouders ervan dat je in deze tijd niet meer zonder telefoon kan, hij is niet alleen belangrijk voor social media maar ook voor school. Je kunt ze ook vertellen dat als je iets ergs overkomt je hem of de politie niet kunt bellen.

Als dit allemaal niet werkt kan je ook zelf voor een telefoon gaan sparen
Dat mag niet want ik moet volgens mijn ouders 18 jaar oud zijn
Wat is er gebeurd met je spaargeld waar je je A5 van zou kopen? 't Blijft jouw geld...

Reageer