•Ideeën voor YOUTUBE-KANAAL?•

• Anonymous
  • 0 reacties
Hee,

Ik wil graag een Youtube kanaal gaan starten.
Iemand tips voor ideeën?

-tekst verwijderd-

Alvast bedankt!

Greetzz

You Can Do It!

14 reacties

Hee,

Btw. Vloggen is geen Optie.
Heb geen zin om zelf op beeld te komen!

Greetzz

You Can Do It!
pff je kan zoveel waar ben je zelf goed in?
heb zelf ook 2 channels een met 2k subs en een met 10 ofzoo:D

eentje waar ik op game en de andere random filmpjes

maar als jij goed kan tekenen bijvoorbeeld neem jij zoon channel
Maak een twitch... Dat werkt veel beter!
Je kan majnkreft spelen dan krijg je super veel views
Games spelen of als je bv goed kan tekenen ofzo tekeningen maken en dat dan opnemen en dan versnellen of tutorials geven ofzo. Daarvoor hoeft je hoofd niet in beeld. En als je bv een instrument goed kan bespelen geef daar tutorials voor ofzo 
Hee,

Bedankt voor jullie reactie's!

Greetzz

You Can Do It!
Tip
youtube gaat niet lukken als het niet orgineel is. 
Je moet passie toenen en niet gaan voor orignaliteit of succes. Mensen merken dit en zullen niet meer verder kijken.
Als je gwn lekke rje ding en passie doet heb je VEEEL meer kans op succes
Eigenlijk moet je niets doen van wat hier staat, omdat iedereen dit doet op youtube. 
Je moet iets unieks doen wat nog niet wordt gedaan op youtube, want als je een game
speelt die iedereen speelt zorg je er niet echt voor dat mensen speciaal naar jou gaan kijken.
Verzin iets wat nog niet gedaan wordt, natuurlijk kan muziek wel omdat je andere muziek maakt
dan de rest op youtube. Maar als je bijv. Minecraft survival games gaat spelen (populaire game), dan zijn
er meer dan 3,4 miljoen resultaten op youtube. Dan moet er iets zijn waarom mensen speciaal jou willen kijken
uit die 3 miljoen video's die er al zijn. Bovendien kom jij dan niet voorop aan de lijst, want boven aan staan de bekende
youtubers.
tekenen en sketches etc. maken is hetzelfde geval als muziek.
Je kunt ook lycrissen voor liedjes maken. Het lijkt mij niet bepaald leuk ofzo maar als je het alleen voor de views doet zal het zo wel lukken. Persoonlijk vind ik de random kanalen het leukst, dus de mensen die echt gekke dinge doen. Maar hierbij komt je gezicht er meestal wel op dusja. 
Met lyrics maken krijg je copyright claims en verdien je dus geen geld.
Wauwauwauwauw wacht.

Je wilt wél een youtube kanaal beginnen, maar zelf niet op film staan en je hoopt dat er iets als een follow train is of een of ander trucje om meer subscribers te krijgen?

Laat me je wat vertellen:
-Youtube gaat om originaliteit. Je kunt beter een idee hebben om films te maken en die dan op youtube zetten, dan bewust een youtube account maken om populair te worden zonder dat je enig idee hebt wat voor filmpjes je wilt maken
- Youtubers blijven je volgen omdat ze je leuk, bijzonder, handig en persoonlijk vinden. Dit is heeel moeilijk te bereiken zonder je eigen hoofd erop te zetten!!!
- Naar mijn idee moet je geen youtube kanaal beginnen om veel subscribers/views te krijgen, wat heb je daar aan? Als je super veel subscribers krijgt door een trucje zijn dat geen mensen die jouw filmpjes daadwerkelijk met plezier bekijken, dus heb je er niks aan.

Hoe je het wél kunt doen:

1. Wat voor kanaal wil je beginnen????
--> Vlogkanaal
--> Grappig kanaal
--> Kanaal met how to's
--> Creatief kanaal
--> Animatiekanaal
--> Muziekkanaal
--> etc etc

2. In welke taal ga je je video's maken?
--> In het Nederlands is makkelijker, maar dan heb je een kleiner publiek. De meeste nederlanders die nederlandse youtube kanalen kijken zijn kinderen. Wil je dat?
--> In het Engels kun je een groter publiek bereiken, maar heb je ook meer concurrentie. Denk er goed overna

3. Denk goed na over de doelgroep die je aan wilt spreken, en hoe je deze doelgroep kunt bereiken. Bijvoorbeeld social media, websites, dat soort dingen.
4. Zorg dat je eerste video er goed uitziet en een goede impact heeft. Maak gebruik van een goede camera (+ belichting), zorg dat je video's goed gedecoupeerd zijn en werk met tumbnails (plaatje dat je ziet als je een video aan kunt klikken, in plaats van het eerste beeldje van je video, is professioneler).
5. Hou je kijkers te vriend. Reageer op vragen en complimentjes, luister naar wat ze wel of niet goed vonden aan je video en gebruik dat in je volgende video.
6. Maak accounts aan op social media voor je kanaal. Gebruik dit om nieuwtjes te posten, maar ook om meer mensen te bereiken.
7. Als je wat populairder wordt kan je contact gaan zoeken met andere Youtubers en samen video's maken. Dit wordt heel veel gedaan, omdat kijkers het erg leuk vinden.
8. Als klap op de vuurpijl is het het belangrijkste dat je een eigen stijl creeërt, bijvorbeelt door een kanaaltrailer, een eindstukje en muziek achter elke video. Zorg dat je video's persoonlijk zijn en dat je mensen aanspreekt. Neem voorbeelden van grote youtubers zoals Pewdiepie, Onision, Heyhereimshannon, enzovoort. 

Eventueel kun je inderdaad ok inkomsten genereren met je video's, maar dat gaat pas werken als je al aardig wat mensen hebt die je video's blijven volgen.
Youtube heeft een soort opleidings pagina waar ze tips en info geven over het opstarten van een goedlopend kanaal. Kijk daar eens!

Hopelijk heb jij (en ale anderen die dit interessant vinden ) daar wat aan.
Liefs van mij. 
Heb je al een kanaal? en zo ja, wat is de naam? ben wel nieuwsgierig:D
Je kan majnkreft spelen dan krijg je super veel views

ten eerste het is minecraft!
ten tweede met dat kan je wel veel subs krijgen maar als je het maar goed doet

Reageer