Hoe krijg ik mijn foto's terug?


Ik heb gister mm mobiel gereset zonder er bij na te denken dat al mijn foto's er op staan van de vakantie. Weet iemand hoe ik die misschien terug kan krijgen? Het is een Samsung galaxy grand neo plus.

14 reacties

had je geen backup gemaakt met KIES (das progje van samsung voor backup enzo) of gingen foto's niet automatisch naar je dropbox of zo. want dan kan je ze makkelijk terugzetten. Das alvast slim voor de volgende keer om te doen.
Anders als foto's op sd kaartje (of ander kaartje) stonden, haal kaartje zo snel mogelijk uit je phone (denk dat je dan je phone wel eerst ff uit moet zetten), stop het in je laptop en gebruik een progje zoals Recuva (kan je gratis downloaden) om "verloren bestanden" terug te halen. Want hoe sneller je dat doet hoe groter de kans dat je dingen terugvindt, als je kaartje blijft gebruiken kan het zijn dat je de foto's overschrijft met andere bestanden. Normaal gesproken als je iets weggooit is het niet gelijk echt weg, maar wordt de ruimte vrijgegeven om te overschrijven, maar is dus nog niet helemaal gewist. Ik weet niet of ik je linkje naar recuva mag sturen, want das miss strafbaar bij KT omdat t dan commercieel kan zijn of zo, maar als je ff google kan je zo vinden waar je download en hoe het werkt (is heel simpel). Oh ja of je recuva kan gebruiken voor als foto's echt in je phone zelf stonden weet ik niet zeker, maar denk het wel, maar dan moet je die phone aansluiten op je laptop en kijken of je in verkenner je phone kan zien staan, net zoals c of d schijf en dan op die letter van je phone recuva laten zoeken. Succes ermee. Laat ff weten of gelukt is
O ja maar het stond niet op mijn sd kaart
ok maar ik zou toch ff proberen of het lukt met phone zoals ik geschreven heb
1. recuva downloaden en installeren op je laptop
2 je phone via je oplaadkabel op usb van je laptop of pc aan sluiten
3. recuva opstarten
4. in recuva aangeven wat voor bestanden je zoekt en op welke plek je zoekt, want hoe beter je de plek aan kunt geven hoe beter en sneller het resultaat, anders gaat ie miss je hele laptop ook nog afzoeken
5. recuva geeft dan aan welke bestanden die gevonden heeft, misschien is de naam niet meer zoals je die eerder gegeven hebt, maar dat kan je later weer aanpassen als je de bestanden terug hebt
6. kies de bestanden die je terug wilt zetten en zet ze dan ALTIJD eerst op een andere plek dan waar je ze kwijt bent geraakt om te voorkomen dat je de bestanden die je eigenlijk wilt hebben overschrijft

misschien kan je recuva ook gelijk op je phone downloaden, maar dat weet ik niet, zou je nog op kunnen googlen

Als het allemaal niet lukt dan is recuva sws wel handig progje om te hebben om (per ongeluk) weggegooide bestanden terug te vinden

Succes
Thanks man! Ik heb het geprobeerd maar jammer.. ik kan ze echt niet meer terughalen. In ieder geval bedankt voor je hulp!
hoi Hąřm :☆),

He man das balen, maar ik ben niet van het opgeven he en ik heb nog ff verder gezocht.
Misschien werkt dit wel:
ga naar google play store en zoek op: recover deleted photo
dan krijg je een aantal appjes te zien en ik kan me bijna niet voorstellen dat eentje daarvan niet gwn werkt en je foto's terug vindt, dus als ik jou was zou ik ff proberen. Je kan eventueel eerst de omschrijving van de app even bekijken en als je denkt dat je goeie heb gwn even een gratis appje proberen. Ik heb het zelf nog geen geprobeerd dus weet niet welke beste werkt, maar omdat deze gelijk op je phone werkt doet ie t miss beter dan recuva dat je al geprobeerd hebt.

Als je succes hebt laat ff weten met welke app.

En ga sws even kijken naar Samsung Kies, daar kan je backup mee maken op je laptop bijvoorbeeld, das ook handig om je contacten, alle instellingen enzo te bewaren. Of je laat foto's automatisch naar dropbox / OneDrive / ofzo kopieeren heb je iig backup van je foto's

groeten JJ
oh ja en als het werkt en de app vraagt waar wil je ze bewaren, probeer dan op je sd kaart das beter en meer kans dat het goed gaat. Misschien lukt het maar om gedeelte terug te vinden, maar ja das beter als niks toch. Ik ben benieuwd

yo JJ
Thanks ga ik zeker proberen! Sorry voor de late reactie 😛
geen probleem, als het iets oplevert wil je dan hier zetten welke app je hebt geprobeerd, hebben wij ook weer wat aan.
Succes 😛
Euh ja ik heb net iets gelezen dat als je ze terug wilt met zo'n app dat je dan niet nieuwe foto's moet maken... Oeps.. Nou ja in ieder geval weer een lesje geleerd 😉
Ja is waar. Als je iets per ongeluk weggegooid hebt, kun je het beste gelijk proberen terug te halen met zo'n appje. Want de kans dat je de bestanden die je kwijt bent overschrijft met een nieuwe foto of bestand is dan het kleinste. Door het weggooien heb je eigenlijk gezegd dat je telefoon/laptop het plekje van die oude foto voor iets anders mag gebruiken. Dus altijd zo snel mogelijk proberen terug te halen en daarom ook als je iets terug vindt met een appje kan je dat het beste eerst op een andere schijf of sd kaartje wegschrijven vanuit het appje, want dan is de kans ook kleiner dat je bij het terugzetten nog foto's die je ook nog wilt terughalen overschrijft. Maar dat wil niet zeggen dat je niks meer terug zou kunnen vinden, dus altijd proberen terug te halen. Heb je misschien toch nog een gedeelte terug. Bij jou is t even de vraag hoeveel je nog kan terugvinden, omdat je geformatteerd hebt en alles opnieuw is geïnstalleerd, maar altijd toch nog proberen waard. Zelfs na formatteren kun je nog dingen terugvinden, beetje afhankelijk van hoe goed de app is. Ook nog een tip: velen denken dat als je iets weggooit op je computer/telefoon dat het ook echt weg is en dat niemand het meer terug kan vinden. Dat is dus niet waar. Dus als je echt iets weg wilt gooien kun je daarvoor progjes downloaden die het zo weggooien dat je het niet meer terug kan vinden. Die progjes (zoals clean disk security maar er zijn er veel meer) zorgen ervoor dat het oude bestand 35 keer wordt overschreven met onzin, volgens de zogenaamde gutman methode, zelfs de fbi zeg maar zou het dan niet meer terug kunnen vinden, dus je ouders al helemaal niet en dat kan sms wel handig zijn toch? Die progjes kunnen vaak ook je internetgeschiedenis en tijdelijke bestanden enzo weggooien, dus wel een aanrader om er eens op te google-en

groetjes JJ
Euh ja ik heb net iets gelezen dat als je ze terug wilt met zo'n app dat je dan niet nieuwe foto's moet maken... Oeps.. Nou ja in ieder geval weer een lesje geleerd ;)
The purpose is to prevent deleted photos being overwritten on your Samsung , but a lot of people ignore that, that's why you can't find these deleted photos on your SD card ,
Euh ja ik heb net iets gelezen dat als je ze terug wilt met zo'n app dat je dan niet nieuwe foto's moet maken... Oeps.. Nou ja in ieder geval weer een lesje geleerd ;)
Hahaha , you know what did i do ? i almost always refresh the background app to restore pictures .this is clearly a mistake , it's too late to know :8
Euh ja ik heb net iets gelezen dat als je ze terug wilt met zo'n app dat je dan niet nieuwe foto's moet maken... Oeps.. Nou ja in ieder geval weer een lesje geleerd ;)
https://www.mobiledic.com/android-topic/restore-deleted-photos-from-samsung-phone.html

The purpose is to prevent deleted photos being overwritten on your Samsung , but a lot of people ignore that, that's why you can't find these deleted photos on your SD card ,

I hope you understand that once the data is covered, you can't restore them on your SD card or memory ,
zorg ervoor dat uw foto's niet zijn overschreven door nieuwe gegevens en download vervolgens een hulpmiddel voor gegevensherstel voor Android, als uw foto's op een SD-kaart zijn opgeslagen, kunt u Android SD Card Recovery gebruiken, als u foto's in het telefoongeheugen hebt opgeslagen, gebruikt u Android Data herstel

Reageer