Help ik word gebeld!

• 4 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 457 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Al ongeveer twee weken heb ik last van een prive nummer die mij iedere keer op hetzelfde tijdstip belt.Ik heb ook net een nieuw nummer dus niet veel mensen kunnen mijn nummer hebben. Ik weet wel dat ik een jongen mijn nieuwe nummer gaf omdat hij mij iedere keer berichtjes stuurde via Facebook Massenger, dat lees ik nooit dus vandaar dat ik even snel mijn nummer aan hem gaf. Ik verdacht hem ervan dat hij mij iedere keer belt maar toen ik hem laatst belde met een ander nummer om het aan hem te vragen schelde hij me uit en zei: ''opkankeren''. De dag nadat ik hem had gebeld heb ik geen onbekend belletje gehad van iemand maar daarna ging het weer gewoon verder. Ik begon mezelf al af te vragen of ik hiermee niet naar de politie moest gaan en ik had het mijn vrienden ook al verteld. Toen ik met mijn vriend op de bank zat werd ik weer gebeld maar dit was al de tweede keer op een dag, ik nam toen op maar er nam een vreemde vrouwen stem op die vroeg of ik Suzan was en verder sprak ze heel onduidelijk. Er was niet echt een gesprek te beginnen omdat het heel vaag was en ik die vrouw niet goed kon begrijpen. Uiteindelijk heeft mijn vriend opgehangen. Vanavond werd ik weer gebeld door dat prive nummer, ik weet niet wat ik moet doen? De eerste keer dat ik opnam hoorde ik iets vaags en binnen 5 seconde werd er weer opgehangen en de tweede keer dat ik opnam kwam er dus een rare vrouw die ik niet kende aan de telefoon. Ik denk dat ik zelf nog even wacht een weekje en dat ik daarna misschien aangifte ga doen als ik nog steeds iedere dag word gebeld. Hebben jullie anders nog tips voor mij of weten jullie hoelang je gestalkt moet worden wil je aangifte gaan doen bij de politie? Ik hoor het graag.

5 reacties

Badge +8
Hoi Malibubacardi,

Wat vervelend dat er mensen zo vaak bellen en dan ook nog anoniem.

Ik heb even op internet opgezocht en ik heb een paar tips gevonden.

De site is: http://.
Er staat beschreven wat je kunt doen om het bellen te stoppen.

Verder als je op http:// zoekt naar 'gebeld door anoniem' krijg je allemaal site's waar mensen hun ervaringen met het bellen delen. Misschien heb je nog wat aan die site's?:)

Ik hoop dat je wat aan m'n antwoord hebt ( meer aan de site's 😛 ),

Suzan (14) xx
hee,
ik werd ook steeds gebeld door drie personen, maar ik wist wel door wie.
uiteindelijk heeft mijn moeder hem gewoon aangesproken en toen is het gestopt.
bij mij duurde het twee maanden. als je het nummer wel kan zien kan je het heel makkelijk blokkeren. dan moet je even op internet opzoeken hoe dat gaat met jou telefoon. en dan kan die je niet meer bellen. als dat niet lukt moet je gewoon naar de politie stappen, want 'opkikkeren' kan uiteindelijk uitlekken tot dreigen en het bellen word stalken. ik zou gewoon naar een politiebureau gaan en dan vragen wat je zou kunnen doen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi,

Het kan gewoon zijn dat er internet criminelen jou proberen te bellen. Als jij dat opneemt of terugbeld of hen bepaalde gegevens geeft dan kunnen ze geld van je pikken. Soms zijn ze echt bloedfanantiek en gaan ze heel lang door. Waarschijnlijk denken ze dan dat er iets bij jou te halen valt. In dit geval moet je niet opnemen, niet terugbellen en niks zeggen. Soms is je naam zeggen al genoeg om ergens een contract getekend te hebben (I know...).

Het kán natuurlijk ook iemand uit je omgeving zijn die grappig denkt te zijn. Voor stalkers zijn hierboven al goede tips gegeven.

Succes,
Gr. Pin
Heyy,

Ik ben vorig jaar ook heel vaak gebeld door een nummer wat ik niet kende. Het bleek een nummer uit Hongarije te zijn. Ze belden me altijd rond dezelfde tijd. Dat wist ik later dus en nam dus niet meer op.

Je moet voor de zekerheid niet meer opnemen. Het kunnen scammers zijn (die proberen geld van je te stelen zonder dat je het door hebt) en voor je het weet ben je zo al je geld kwijt en/of ingeschreven bij een 1 of ander onzin iets (waar je ook je geld aan kwijt kunt raken trouwens).

Voor stalkers kun je idd naar de politie gaan en aangifte doen wegens stalking. Want I know het is zwaar irritant als iemand je constant belt..

Veel succes nog!!

Liefs,
KpopLover
Reputatie 6
Badge +14
Wat ik doe;

Ten eerste mijn beltoon staat altijd uit aangezien ik de hele dag op school zit....
Dus als iemand me belt , zie ik dat minder snel maar OK.....
Ten tweede als een Privé/Onbekend nummer mij belt neem ik 9 vd 10 keer niet op
Het kan een prank zijn, het kan ook een man uit Afrika vanuit een callcenter zijn
Wie het ook is, ik neem niet op
Dat is mijn Way of Life

Reageer