Vraag

Help , geen social media meer.

  • 18 December 2021
  • 7 reacties
  • 73 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hallo ik ben 15 jaar en heb sinds een paar weken geen social media meer. Ik heb het verwijderd omdat het voor mij veel te veel afleidingen geeft met school en werk enzo. Alleen sinds 1 week begin ik me eigenlijk heel alleen te voelen omdat ik het gevoel heb dat ik weinig contact heb met mensen ondanks dat ik wel heel veel van mijn vrienden gewoon op school en werk nog spreek. Ik weet niet wat ik moet doen want aan de ene kant wil het allemaal wel weer terug donwloaden maar ik heb het gevoel dat ik dan weer heel veel afgeleid ga worden.

 

Weet iemand wat ik kan doen?

Groetjes anoniem200678


7 reacties

Reputatie 5
Badge +3

en wat zou ik dan het beste kunnen downloaden? snapchat of instagram etc?

Ik zou whattsapp doen en dan Schermtijd op je tel laten zetten en dan kijken of die er na een tijdje weer af kan of op een tijd dat je daarna geen tijd op je telefoon meer nodig hebt

Reputatie 2
Badge +1

Ik zou gewoon tijden met jezelf afspreken. Je kan bijv in instellingen een tijdscherm geven dat je ook ieder moment kan veranderen, dus dan kun je bijv afspreken om iedere dag maximaal een halfuurtje of uurtje op social media te kunnen. Dit hoeft niet in 1x te gaan, je kan bijv dat uurtje ook splitsen in de hele dag, dus dan ga je bijv na school een kwartiertje, en als je klaar bent met huiswerk een kwartiertje etv.

Reputatie 4
Badge +4

en wat zou ik dan het beste kunnen downloaden? snapchat of instagram etc?

Reputatie 5
Badge +3

Dat snap ik dat heb ik ook Ehm er bestaat Schermtijd laat je ouders bijvoorbeeld een code bedenken dan gaat de Schermtijd erop en dan kan je afspreken voor hoelang

Reputatie 4
Badge +4

-onnodige quote verwijderd-

ja daar zit ik dus mee want als ik een ding donwload ga ik dar uren opzitten en leid dat heel erg af

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou een ding houden en dan vragen of iemand je af en toe even je tel afneemt alleen dat kan ook irritant zijn

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou whatsapp bijvoorbeeld houden en dan vragen of iemand af en toe je even eraan herinnert 

Reageer