Gameverslaafd broertje

  • 2 February 2019
  • 2 reacties
  • 185 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik heb een broertje van 12 die voor mij game/telefoon/computerverslaafd is. Het liefst zit hij 24/7 achter de playstation, tv, zijn telefoon of de computer. Met het gamen stoort hij mij heel erg tijdens dat ik leer en als ik dan vraag of hij wat zachter wil doen of wil stoppen gaat hij expres nog harder schreeuwen en kan ik me helemaal niet meer concentreren. Ik kan me al moeilijk concentreren en dit helpt het niet echt. Als mijn broertje voor straf bijvoorbeeld 1 week niet op de playstation of iets mag wordt ie ziek en voelt hij zich niet lekker. Zodra mijn ouders hem weer voor de playstation of iets zetten is het weer goed en is hij weer in top conditie. Ik kan hier echt niet tegen vooral dat mijn ouders niet zien waar mijn broertje mee bezig is en mijn schoolwerk lijdt onder hem. Zelf doet hij ook niks aan school omdat hij te druk bezig is met gamen of youtube kijken, dan komt hij een avond voordat zijn huiswerk af moet zijn naar mijn vader toe van "ik snap het niet" maar hij heeft het nog niet eens geprobeerd maar wil gewoon snel klaar zijn zodat hij weer kan gamen. Kan iemand mij hiermee helpen want ik kan hier niet meer tegen!
Groetjes

2 reacties

Is er geen rustige plek in huis waar je kan leren, bijvoorbeeld in je slaapkamer? Of kan je aan je ouders vragen of ze willen zorgen dat er een rustige plek voor je is waar je je schoolwerk kan maken?

En je broertje moet zelf weten of hij zijn huiswerk wel of niet maakt vind ik, want op een gegeven moment komt hij op een punt waarop hij meer huiswerk krijgt en hij wel moét leren voor school of zijn huiswerk moet maken, omdat er een huiswerkcontrole is. Hij heeft zichzelf er alleen maar mee!

Groetjes, FLB
Hoi

Wat vervelend dat je zo'n last hebt van het lawaai. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is dat je ouders hier niets aan doen.

Zou je broertje, zoals FLB zei, in een andere ruimte kunnen gamen, zodat jij kan leren? Je broertje zou ook een koptelefoon kunnen aanschaffen. Het risico zit er dan wel in dat hij gehoorschade oploopt, als hij dat ding de hele dag op een luid volume zet.

Vreemd dat je ouders hier niets aan lijken te doen. Ze zouden moeten begrijpen dat, naast het feit dat jij gestoord wordt door het gamen, zoveel gamen erg negatieve gevolgen kan hebben voor je broertje. Dat hij zich ziek voelt als hij geen toegang heeft tot een scherm, doet me denken aan een ontwenningsverschijnsel. Op deze pagina zouden je ouders meer kunnen leren over een gameverslaving. Misschien ondernemen ze dan actie.

Groetjes
Kenshin

Reageer