Vraag

Fotos

  • 6 March 2018
  • 5 reacties
  • 291 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een vraagje, ik heb net al mijn fotos verwijderd van de telefoon maar nu is mijn vraag, zou de politie of iemand anders nog altijd mijn fotos kunnen bekijken? Want heb mijn fotos van mijn icloud verwijderen dus orgineel van mijn account en telefoon

5 reacties

Hi Dopa,

iemand die er niet te veel moeite en geld in wil steken zal het niet lukken.

Als je een hele grote boef bent en zware misdaden of verdenking daarvan op je naam hebt staan, dan zou het kunnen dat de politie in je geïnteresseerd is en er echt tijd en geld in wil steken. Dat is bij jou niet het geval, denk ik

Wel is het vaak makkelijk om foto's of bestanden die je net weg gegooid hebt terug te krijgen met een vaak gratis recovery programma.

Google daarvoor maar eens op "hoe krijg ik mijn bestanden terug met een recovery programma"

Als je iets echt goed weg wilt gooien, zodat die recovery programma's het niet terug vinden, google dan eens op "bestanden verwijderen met de Guttmann methode" of op "hoe werkt DBAN"

Ik weet niet hoe lang de clouddiensten backups bewaren, maar ik denk niet dat je zo'n grote boef bent, dat je daar bang voor hoeft te zijn.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Kijk wel uit wat je allemaal wist. Je wilt vast nog wel dat je telefoon of laptop na het wissen nog werkt.

Groetjes,
M&M's
Maar bij iphone maak je een reserve kopie als je iets wilt behouden of iets terug wilt halen en ik heb alle reserve kopieen verwijderd plus de fotos
Ik weet niet precies hoe apple/iphone werkt wat dat betreft, maar normaal gesproken als je iets van je harde schijf, usb stick of sd kaartje gooit als in de zin van gewoon "verwijderen" dan zeg je eigenlijk dat de ruimte waar het bestand dat je weggegooid hebt, weer gebruikt mag worden om iets anders op te zetten, dus in feite staat het bestand er nog, zolang er niets anders overheen geschreven is. Alleen kun je het in je verkenner niet meer zien staan, maar wel terugvinden met een recovery programma.

Met sommige "wis"programma's kun je ook de "lege" ruimtes op je harde schijf overschrijven met "onzin", zodat het des te moeilijker of onmogelijk wordt om nog iets van verwijderde bestanden terug te vinden.

Begrijp je een beetje hoe het werkt / wat ik bedoel?

Misschien is er een iphone expert die er nog iets zinnigs over kan zeggen

Groetjes,
M&M's
"de politie of iemand anders nog altijd mijn fotos kunnen bekijken?"
Verdacht....

Als het goed is blijft er een restand data achter waar enkele mensen aardig wat mee kunnen.
Echter kun je geen informatie er meer uithalen als het opgelost is in zuur...
Om even terug te komen:
Mogelijk...
Niks is ooit echt gewist. Internet is sowieso voor altijd.
De meeste mensen beschikken niet om de skills om gewiste dingen terug te halen, maar experts kunnen dit zeker wel doen. Niks is ooit echt weg.

Sowieso wel even handig om je cache te wissen en eventueel je prullenbak te legen. Dan wordt het voor leken zeer moeilijk ze nog terug te vinden.

Gr. Pin

Reageer