Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Foto op mobiel is strafbaar?

• 17 februari 2013
  • 8 reacties
  • 1598 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik heb een vraagje.

Ik weet niet of jij hier het antwoord op weet, maar; 

Een vriend van mij heeft van een meisje's foto de tekst **** onder gezet. 
Dat meisje is daar achtergekomen omdat ze in mijn mobiel zat te kijken. Ze heeft de foto naar haarzelf doorgestuurd en aan haar mentor laten zien.
Zo is de mentor naar de teamleider geweest en kreeg ik op mijn kop. Terwijl ik de bewerkte foto niet had gemaakt.
Hij zegt de hele tijd dat dit 'stalken' is en strafbaar is. Terwijl ik dat meisje helemaal niet stalk. Ik ken alleen haar naam.
Als de ouders aangifte tegen mij willen doen, is dat dan mogelijk?

Groetjes.

8 reacties

Haha Geniaal :p

Je kan hier geen problemen mee krijgen hoor 🙂 zolang je de foto niet verspteid mag je eronder zetten wat je wilt 😉
Sterretjes zetten onder een foto? Ik zie het probleem daar niet echt van..
meen je deze reactie nou echt
ik weet dat ik niet zo slim ben maar dit is echt gwn dom...

haha xD, oke dat is grappig. maar met die *** bedoelt hij gwn een tekst of naam 😉
Dit is geen cyberpesten want het betreft geen foto's die online zijn geplaatst. Neem maar van mij aan dat wanneer de ouders aangifte doen de zaak vrijwel direct geseponeerd zal worden omdat de zaak te weinig inhoudelijk is, of met advies om het af te doen via een civielrechtelijke procedure.

Je mentor/teamleider probeert je slechts bang te maken.
De politie zal dat niet zeggen...
Wel wordt cyberpesten (en dan nog eens heel lichtelijk) in deze vorm nooit gestraft. Of nou ja, zo goed als nooit. Niets om je druk over te maken en zouden er toch nog dingen volgen: gewoon bij je eigen mening hierover blijven. Immers heb jij gelijk!? Hun vooroordelen jou... dat vind ik pas zwak.
Je kunt alleen aangifte doen van een strafbaar feit. Het strafbare 'stalken/laster' zal in dit geval geen stand houden. De politie zal zeggen: "Los dat maar lekker zelf op."
Dat kan wel strafbaar zijn, verwijder de foto gewoon en zeg dat het je spijt misschien is het dan snel weer over.

Reageer