Vraag

family link

  • 16 January 2022
  • 12 reacties
  • 842 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hey! Ik wil even wat vertellen hopelijk hebben jullie advies ofz. Het zit zo: ik heb al een aantal grote fouten gemaakt met sociale media ik heb er inmiddels een hoop van geleerd dus ik zou het nooit meer doen. Maar mijn ouders hebben family link geïnstalleerd. Ik moet nu apps downloaden met erge toestemming alles wat ik doe krijgt mijn vader een melding binnen. Schermtijd super kort. En ze kunnen mijn locatie zien😩. Ik vind het erg vervelend maar ze willen het absoluut niet uitschakelen en ik heb er al over gepraat met hun. Weten jullie misschien manieren om er vanaf te komen? Ik kan het ook niet uitschakelen heb je allemaal wachtwoorden voor nodig. Iemand tipss??  Xx Sophie <33


12 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb dat ook… het is echt gewoon vreselijk irritant. Nou vind ik mijn locatie zo erg nog niet, maar 1 minuut schermtijd op mijn games en om 16:00 dat hele ding sluiten is echt gewoon k*t…

 

Ik ben er een paar keer door heen gebroken (het is zo’n 4-cijferige schermtijdcode):

• een paar keer had ik de code gebroken (het zijn echt altijd geboortedata)

• een andere keer had ik gevraagd of ik mijn moeders iPad kon gebruiken voor school, en het ding is dus je kunt gewoon de code uitschakelen via de apparaten van de eigenaar (dat is bedoeld voor als ze het vergeten)

• weer een andere keer had ik de code gevonden in mijn moeders notities (ze had haar telefoon achtergelaten en ik weet de code)

-Misschien kun jij ook zo’n manier toepassen? Het is wel belangrijk dat je ouders er niet achterkomen want dan is het hele vertrouwen stuk en mag je echt helemaal niks meer (bij mij gebeurd)

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Reputatie 3
Badge +3

onnodige quote verwijderd 


Hey @ThatGalacticRobot  mijn vader heeft het op zijn iPad alleen hij is daar op uitgelogd. Dus ik heb dat allemaal al geprobeerd dus dat wordt hem niet. Weet jij misschien wat er gebeurt als ik die app voor toezicht verwijder op mijn telefoon? 

Hey, als ik het zo lees denk ik dat er niks anders op zit dan gedrukt hebben. Door te proberen onder de regels uit te komen gaan je ouders je minder vertrouwen, je moet juist zorgen dat ze je meer gaan vertrouwen. Helaas kost dat tijd en dus zal je voorlopig nog wel aan de regels vast zitten. 
Suc6

Reputatie 5
Badge +2

Hey @ThatGalacticRobot  mijn vader heeft het op zijn iPad alleen hij is daar op uitgelogd. Dus ik heb dat allemaal al geprobeerd dus dat wordt hem niet. Weet jij misschien wat er gebeurt als ik die app voor toezicht verwijder op mijn telefoon? 

 

Bij mijn telefoon is het ingebouwd, maar ik denk dat als je een app verwijdert waarin de functies zitten, dat die dan jouw telefoon ook niet meer kan controleren/blokkeren. Het is wel zo dat je ouders dit waarschijnlijk vrij snel merken… Maar als je vader is uitgelogd dan kan hij er toch ook geen toezicht op houden via de app?

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

 

 

Reputatie 5
Badge +1

Beste @S_is_anoniem 

Ik heb ook Family Link en kan begrijpen hoe je je daar over voelt. Mijn tip is dat je je met je ouders bespreekt dat je hen wil laten zien dat je nu anders bent. Ze hebben dan gelijk de kans om te zien hoe jij je dan gedraagt. Je kunt dan de kans nemen om zo goed mogelijk te laten zien dat je er nu anders mee omgaat. Werkt dat nog niet dan kunnen jullie altijd op één lijn zitten door regels af te spreken. 

Hopelijk heb je hier iets aan

(….) Hey @ThatGalacticRobot  mijn vader heeft het op zijn iPad alleen hij is daar op uitgelogd. Dus ik heb dat allemaal al geprobeerd dus dat wordt hem niet. Weet jij misschien wat er gebeurt als ik die app voor toezicht verwijder op mijn telefoon? 


Je kan het niet verwijderen, als je het probeert krijg je een melding dat het niet kan en je ouders krijgen ook een melding dat je het hebt geprobeerd te verwijderen

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb de zelfde app

Maar hij is echt zooooo makelijk te hacken ik weet niet of je samsung hebt maar gebruik anders dit

 

1. Maak op school of whatever een NIEUW  Google account aan (mail)

2. Schakel de veilige map in (vegen eb dan bij 1 van die wifi knoppen je kunt het ook vinden in je instellingen)

3. maak de map aan

4. Klik bovenin op het plusje en log in op playstore met he NIEUWE  Google account

5. Je kunt nu alle apps downloaden die je wilt en er onbeperkt op! Alle apps die in de map staan hebben geen limiet en gaan er ook niet vanaf

Psst je kunt het niet gebruiken als je tijd op is of als je bedtijd in is gegaan. Eerst kon dat wel maar die functie heeft family link verwijderd!

Psst 2 zet dit nooit op sociale media (insta youtube Facebook Twitter LinkedIn)

Want family link zit daar ook op eb dan schakelen ze het uit!!!!!!!!

 

Groetjes roos

Badge

@roos07 
heyy roos als ik dat doe heb ik toestemming nodig om in te loggen.. hoe doe je dat??

Reputatie 5
Badge +2

Is het gelukt om de map aan te maken?

Het plusje zit rechts bovenin

Klik dan op playstore en log in met een Google account wat NIET onder toezicht staat! Als het goed is heb je dan geen toestemming nodig!

Het klopt wat @biebanoniem zegt. Je ouders kunnen het zo in stellen dat je alleen van account kunt switchen als je toestemming hebt. Heb ik ook. Maakt niet uit met welk account je dan in wilt loggen

Reputatie 1
Badge +1

@S_is_anoniem 

 

Wjw ik was zo bang dat ik de enige ben hiermee!

Ik ben er ook een paar keer doorheen gebroken, maar al die keren is mijn moeder erachter gekomen dus haar vertrouwen in mij is daardoor gezakt tot 0. 

Ugh echt irritant!

Als je van die superstrenge ouders hebt (heb ik als het om scherm gaat, buiten dat is mn ma echt super lief en mag ik best veel van haar) dan is er niet veel aan te doen.

als je niet super duper strenge ouders hebt, kan je misschien regels met ze bedenken zoals geen telefoon mee naar bed, het eerst bespreken voordat je iets aanschaft of downloadt, en als dat goed gaat kan je de regels misschien steeds meer, beetje bij beetje, weg laten halen. 

Maar mijn moeder heeft een keer voor 2 maanden mijn telefoon afgepakt, dat was echt verschrikkelijk. Ze heeft ook al een keer whatsapp verwijderd. 

Hopelijk heb je hier iets aan en vooral: doe geen dingen die je niet mag doen, want daardoor win je echt geen vertrouwen terug!

Xx Isabelle:kissing_smiling_eyes:

 

Onnodige quotes verwijderd. 

Reputatie 4
Badge +4

Ik had dat ook. Hoe ik daar af ben gekomen: als mijn schermtijd op was spamde ik mijn vader en moeder vol met belletjes en hadden ze het uitgeschakeld 

Reageer