ervaring met coach


  • Anonymous
  • 0 reacties
hoii, ik heb een heel groot probleem en ik heb denk ik advies nodig. ik heb een tijdje een pro ana coach al (de reden van aanmelding hier is ook deze vraag) en ik moet nu bodychecks sturen in bh. wat is jullie ervaring hiermee want als ik dit niet doe krijg ik straf van hem en dat vind ik eng want die straf is heel eng en pijnlijk. wat is jullie ervaring en/of advies?? ik ben 14 btw

46 reacties

Gelukkig maar!

Ben je nog bang van die coach?
Het is niet aan mij om te oordelen, maar toch..:
-Je mist maaltijden en een voornamelijk wanneer dat van je ouders moet
-Je bent gefixeerd op het afvallen en wilt daar koste wat het kost mee doorgaan
-Je hebt een prima gewicht, maar meent dat je te dik bent en wilt afvallen

Het kan iets anders zijn, maar dat oogt als een eetstoornis.
Een vereiste is daarvoor niet je gewicht.
Immers duit het "nervosa" gedeelte aan dat het psychisch is, waardoor het fysiek niet per se zich direct uit.
Ik kan het fout hebben, maar wederom wil ik je naar een professional verwijzen.
Praat er met iemand over.
Dat afvallen kun je altijd later nog doen.
Het is niet aan mij om te oordelen, maar toch..:
-Je mist maaltijden en een voornamelijk wanneer dat van je ouders moet
-Je bent gefixeerd op het afvallen en wilt daar koste wat het kost mee doorgaan
-Je hebt een prima gewicht, maar meent dat je te dik bent en wilt afvallen

Het kan iets anders zijn, maar dat oogt als een eetstoornis.
Een vereiste is daarvoor niet je gewicht.
Immers duit het "nervosa" gedeelte aan dat het psychisch is, waardoor het fysiek niet per se zich direct uit.
Ik kan het fout hebben, maar wederom wil ik je naar een professional verwijzen.
Praat er met iemand over.
Dat afvallen kun je altijd later nog doen.

Ik snap het wel... ik kan ook niet meer stoppen eigenlijk...
Gelukkig maar!

Ben je nog bang van die coach?

Ne maar wel van mijzdlf wat ik mis mezelf aan doe
Dan is het een goed idee om met iemand erover te praten.
Dan is het een goed idee om met iemand erover te praten.
zxoals wie.... het komt toch niet goed ofzo
Met ons.

Het komt wel goed, want je hebt nu al geen contact meer met die enge coach. Het is heel goed dat je naar de Kindertelefoon bent gekomen, omdat erger is voorkomen. Die coaches gaan soms zover dat je naaktfoto's moet sturen, soms, maar dat heb je niet gedaan, gelukkig.

Eet je nu weer normaal? Zoals je nu eet, is het voorlopig goed. Elke dag een cracker in de ochtend en dan in de avond avondeten en komkommer tussen de middag.

Als je je rustiger voelt, helpen we je naar een nog beter voedselschema.
Hoi,

Mensen zoals die coach, hebben niks goeds met jou voor. Ze komen op plekken waar kwetsbare jongeren komen, bijvoorbeeld pro-ana sites. Vervolgens bieden ze je de hemel, maar slepen ze je mee in hel. Ze buiten je uit. Ze maken je zwakker, maken je wijs dat je ze nodig hebt, om je te laten vallen als ze hebben wat ze willen. Een naaktfoto bijvoorbeeld. En als ze je eenmaal in hun zak hebben, kunnen ze je chanteren.

Goed, na wat ik gelezen heb ik dit topic, heb je zelf ook inmiddels door dat deze coach niet goed voor je is. Ik heb nog een vraag voor je: Snap je dat "pro-ana" een foute manier is om af te vallen? Dat het slaat op pro anorexia en dat dit een eetstoornis is?

Je hebt geen contact meer met die coach. Ik vind het heel erg knap van je dat je die stap hebt gezet! Super! Je durft hem niet te blokkeren. Kan hij jou nu nog contacteren? Ik denk wel dat het belangrijk is dat dat niet meer mogelijk is. Bedenk dat hij jou niks kan maken. Hij weet net zo weinig van jou als jij van hem! Dus als je zijn enige communicatiemiddel met hem blokt, blok je hem uit je leven.

Je bent nu vooral bang voor jezelf. Je slaat maaltijden over en je doet jezelf soms pijn. Wat naar om te horen! Zijn er dingen gebeurd wat dit heeft gestart? Heb je bijvoorbeeld problemen thuis, of heb je sombere gevoelens? Als je het moeilijk hebt, kan het heel fijn zijn om hier met iemand over te praten. Ik vind het daarom heel erg knap dat je naar het forum bent gekomen!

Wij zijn natuurlijk geen hulpverleners, dus wat we voor je kunnen doen is helaas beperkt. Daarom zou het fijn zijn als je naar iemand in je omgeving durft te stappen. Denk hierbij aan je ouders, een vriend(in), een docent(e), je mentor, je huisarts of een vertrouwenspersoon op school. Er zijn heel veel mensen die naar je willen luisteren! Als je dit lastig vindt, zou je ook eerst met de Kindertelefoon kunnen chatten of bellen. Zij kunnen je helpen om bijvoorbeeld een plan te maken om iemand aan te spreken.

Wat betreft het eten. Ik ben geen expert, dus ik kan je niet vertellen wat je moet doen. Wel heb je je lengte en gewicht gedeeld waaruit een goed BMI volgde. Afvallen is dus niet nodig, daarom is het vervelend dat je wel de behoefte voelt. Wat ik wel weet, is dat niet eten niet goed voor je is. Probeer wel wat te eten en geen maaltijden over te slaan.

Ik hoop dat dit iets heeft geholpen,
Gr. Pin

Goed, na wat ik gelezen heb ik dit topic, heb je zelf ook inmiddels door dat deze coach niet goed voor je is. Ik heb nog een vraag voor je: Snap je dat "pro-ana" een foute manier is om af te vallen? Dat het slaat op pro anorexia en dat dit een eetstoornis is?

Je hebt geen contact meer met die coach. Ik vind het heel erg knap van je dat je die stap hebt gezet! Super! Je durft hem niet te blokkeren. Kan hij jou nu nog contacteren? Ik denk wel dat het belangrijk is dat dat niet meer mogelijk is. Bedenk dat hij jou niks kan maken. Hij weet net zo weinig van jou als jij van hem! Dus als je zijn enige communicatiemiddel met hem blokt, blok je hem uit je leven.

Je bent nu vooral bang voor jezelf. Je slaat maaltijden over en je doet jezelf soms pijn. Wat naar om te horen! Zijn er dingen gebeurd wat dit heeft gestart? Heb je bijvoorbeeld problemen thuis, of heb je sombere gevoelens? Als je het moeilijk hebt, kan het heel fijn zijn om hier met iemand over te praten. Ik vind het daarom heel erg knap dat je naar het forum bent

Wat betreft het eten. Ik ben geen expert, dus ik kan je niet vertellen wat je moet doen. Wel heb je je lengte en gewicht gedeeld waaruit een goed BMI volgde. Afvallen is dus niet nodig, daarom is het vervelend dat je wel de behoefte voelt. Wat ik wel weet, is dat niet eten niet goed voor je is. Probeer wel wat te eten en geen maaltijden over te slaan.

Ik hoop dat dit iets heeft geholpen,
Gr. Pin

Pro ana is niet goef nee maar stoppen lukt ook niet meer
Hij is geblokkeerd zijn nummer en kik heb ik als app zijndd verwijderf
Ik weet niet wasrom maar ik weet wel dat ik mezelf haat en me klote voel.
Ik kan niet eten dat lukt niet...
Huisarts?
Huisarts?
Nee!! Wil k absoluut niet!!
Psycholoog? Heb je wel eens op meer hulp gekeken?
Hey,

Super goed dat je zijn nummer hebt verwijderd en hem hebt geblokkeerd! Hoe voelt dat?

Je voelt je eigenlijk heel slecht. Ook lukt het je niet meer om te eten. Wat rot zeg!

Je schrijft dat je absoluut niet naar de huisarts wil. Kun je uitleggen waarom niet?
Is er iemand anders die je dit durft te vertellen? Dat je je eigenlijk niet goed voelt?

Als dat ook allemaal te eng is, denk je dan dat je de Kindertelefoon durft te benaderen om een keertje te bellen of te chatten?

Gr. Pin
Hey,

Super goed dat je zijn nummer hebt verwijderd en hem hebt geblokkeerd! Hoe voelt dat?

Je voelt je eigenlijk heel slecht. Ook lukt het je niet meer om te eten. Wat rot zeg!

Je schrijft dat je absoluut niet naar de huisarts wil. Kun je uitleggen waarom niet?
Is er iemand anders die je dit durft te vertellen? Dat je je eigenlijk niet goed voelt?

Als dat ook allemaal te eng is, denk je dan dat je de Kindertelefoon durft te benaderen om een keertje te bellen of te chatten?

Gr. Pin

Het voelt eng ik heb geen houvast als ik teveel eet ofzo.
Ik wil er niet heen ivm dat ik eerder hulp heb gehad voor eetprobleem was in beginfase maar ik heb iedereen wijs kunnen maken dat het meeviel en toen is die hulp gestopt net als dat mijn ouders zich geen zorgen meer maken etc. Ik wil het vertellen aan heel veel mensen maar ik weet niet hoe ik dit gesprek moet aangaan met mensen hoe begin je dit gesprek als je al hulp gehad hebt en dus gelogen hebt.
Ik heb gechat maar ik moest toen gaan en sloot hem onbeschoft af ik schaam me daar voor
Psycholoog? Heb je wel eens op meer hulp gekeken?
Lees de reactie op pin
Je ouders vinden het niet raar als je problemen terugkomen. Dat gebeurt vaker en daar hoef je je niet voor te schamen.

Je kunt ook vertellen dat je hebt gelogen en dat je je ervoor schaamt, maar dat is heel moeilijk. Ze zullen je dan wel begrijpen.

Zoals Pin zei, kun je met de Kindertelefoon praten als het te veel wordt.
Hey,

Ik vind het goed dat je gestopt bent met die persoon van pro-anna!
Want hoe kom je nou bij die mensen?
Wat wist je nou echt van hem?

En als je die foto's in je bh had gestuurd kon het alleen maar nog fouter gaan omdat hij je dan kon chanteren.
En van die choaches zijn alleen maar slechte verhalen dus ik vind dat je trots op jezelf mag zijn!

Liefs,
Lise
lise ik ga niet zeggen hoe je ze ontmoet dat wil ik niet want ik ben al terug gegaan naar zulke sites en ik wil et gewoon vergeten
Je ouders vinden het niet raar als je problemen terugkomen. Dat gebeurt vaker en daar hoef je je niet voor te schamen.

Je kunt ook vertellen dat je hebt gelogen en dat je je ervoor schaamt, maar dat is heel moeilijk. Ze zullen je dan wel begrijpen.

Zoals Pin zei, kun je met de Kindertelefoon praten als het te veel wordt.

ik durf het gewoon niet
Snap ik.

Misschien is het beter om wat je nu doet gewoon even vol te houden, je eetpatroon is nog niet goed, maar het is goed genoeg om te overleven. Je hebt heel veel last van die coach gehad. Daar ging het topic ook over. Dat is opgelost.

Je eetpatroon komt later wel. Ik stel voor dat je nu je rust pakt zodat je aan andere dingen kunt denken en dan probeer je over een paar weken je eetpatroon te verbeteren.

Groetjes,

Geen_Naam
Snap ik.

Misschien is het beter om wat je nu doet gewoon even vol te houden, je eetpatroon is nog niet goed, maar het is goed genoeg om te overleven. Je hebt heel veel last van die coach gehad. Daar ging het topic ook over. Dat is opgelost.

Je eetpatroon komt later wel. Ik stel voor dat je nu je rust pakt zodat je aan andere dingen kunt denken en dan probeer je over een paar weken je eetpatroon te verbeteren.

Groetjes,

Geen_Naam

Ja denk t

Reageer