ervaring met coach


  • Anonymous
  • 0 reacties
hoii, ik heb een heel groot probleem en ik heb denk ik advies nodig. ik heb een tijdje een pro ana coach al (de reden van aanmelding hier is ook deze vraag) en ik moet nu bodychecks sturen in bh. wat is jullie ervaring hiermee want als ik dit niet doe krijg ik straf van hem en dat vind ik eng want die straf is heel eng en pijnlijk. wat is jullie ervaring en/of advies?? ik ben 14 btw

46 reacties

Ok, bij mij gaan nu alle alarmbellen rinkelen.
Zo'n pro ana coach, waarbij ana voor anorexia staat, helpt men om stiekem gewicht te verliezen.
Dat is sowieso nooit een goed ding, zeker niet omdat dat waarschijnlijk geen gecertificeerde professionals zijn.
Praat er met je huisarts over en die kan je naar een diëtist verwijzen, mocht dat nodig zijn.

En dan nog de foto's:
Ik las even snel dit artikel.
De situatie die je nu beschrijft komt overeen met hetgeen waar men juist voor waarschuwt.
Niemand heeft foto's van jou in je bh nodig om te checken hoe het met je gaat.
Het is mogelijk om diegene aan te geven, gezien dit een misdrijf kan zijn.
Daarnaast wil ik jou aanraden om het contact met diegene te verbreken.
Wat zou die straf überhaupt inhouden?
@ MensPersoon:


ik wil hier liever niet mee naar mijn huisarts.. dan moet ik stoppen met afvallen. aangeven? ik heb alleen zijn kik meer niet. het contact verbreken wil ik wel maar wat als ik dat doe? wat dan en hoe verder dan? die straffen wil je niet weten maar.. het is mezelf snijden en 2 tot 4 dagen vasten hangt af van wat ik verkeerd doe.
Dwingt hij jou om jezelf te snijden, te gaan vasten of dwing jij jezelf?
Het lijkt mij toch beter om contact op te nemen met professionals en niet deze kwakzalver.
Ik weet niet hoeveel de politie heeft aan zijn gebruikersnaam, maar het is een goed begin.
Het afvallen lijkt mij sowieso beter om eventjes stop te zetten, vanwege de connectie met anorexia die zo'n persoon heeft.
En hoe ga je verder, dat is een goede vraag.
Ik denk dat je dit moet bespreken met iemand.
Dat kan een goede vriend of vriendin zijn, je familie of natuurlijk mensen zoals je huisarts.
Ook de laatsten zijn er juist om jou te helpen, ongeacht wat je hebt gedaan.

Wat je ook doet, stuur geen foto's naar je "coach" of iets dergelijks.
De kans is groter dat hij je in zijn net probeert te verstrikken, dan dat hij daadwerkelijk een ander probeert te helpen.
Hey,

Bij mij gaan ook alle alarmbellen rinkelen, omdat ik ooit deze video zag: https://www.youtube.com/watch?v=3UYfQARN2f8

Kijk deze video ook even.
@ MensPersoon:

hij dwingt mij. maar het afvallen is te belangrijk voor me! huisarts maar die is meteen zo eng. foto's zijn al gestuurd maar geen een had gezicht.
@ Geen-Naam:

ik wou gewoon afvallen met een buddy eigenlijk maar toen kwam hij...
Is afvallen belangrijker dan jij, dan je veiligheid?
Deze personen brengen risico's mee die je niet vermijdt door foto's te sturen waar je gezicht niet bijzit.
De foto's dienen niet als middel om jou te helpen, maar als drukmiddel of ter zijn vermaak.
Als het goed is zijn er meerdere huisartsen bij een praktijk, maar jouw ouders kunnen dat uitstekend voor jou regelen of jou daarbij helpen.
Ik wil je wederom er op wijzen dat je contact moet verbreken met dit figuur.
Als jouw gewicht werkelijk zo'n belangrijke kwestie is, dan zal een goede vriend of vriendin jou zeker willen helpen.
Overleg met je ouders of een aangifte mogelijk is en hoe dat zou kunnen.

Ik begrijp dat mijn woorden dwingend over kunnen komen en dat jij andere ideeën en plannen hebt, maar ik vrees dat het fout kan gaan, als jij niet handelt.

Verbreek dus het contact, stuur geen foto's of berichten meer.
Iemand die werkelijk om jou zou geven zou je toch niet dwingen om een mes is je arm te zetten?
Iemand die werkelijk om jou zou geven zou jou helpen en je niet meesleuren in een machine die draait op andermans ondergang.
@ MensPerson

ik snap dat je bezorgd bent... ik heb mezelf gewoon in de nesten gewerkt en het lijkt makkelijker gewoon toe te geven... ik negeer hem al... nog niet verbroken maar k krijg nu haatbercihtjes en vrienden gaan me niet helpen want die heb ik niet... een mes in mijn arm zetten deed ik ook voor hem maar bij hem werd het een straf
Heb je de video al gezien?
Heb je de video al gezien?
J... maar tis gwn.. niet belangrijk vergeet dit hele pokke topic maar...
Reputatie 2
Badge +3
Naar wat ik hoor heb je anorexia maar ik ben geen dokter . Vraagje hoe lang ben je en hoe veel weeg je
Naar wat ik hoor heb je anorexia maar ik ben geen dokter . Vraagje hoe lang ben je en hoe veel weeg je
172 cm
59,4 kg
"niet belangrijk vergeet dit hele pokke topic maar"
Niet belangrijk?
Ik denk daar net iets anders over.
Ik begrijp dat het vervelend kan zijn dat mensen met allemaal ideeën aan komen zetten, waar jij nooit om hebt gevraagd, maar ze bedoelen het goed.
Ik had gehoopt over te kunnen brengen dat jij hier iets aan kunt doen en dat jij jezelf uit de nesten kan werken, hoewel ik betwijfel of dat gelukt is.

Het is ook niet vreemd om het niet eens te zijn met al deze mensen.
Immers weten wij niet exact wat jouw situatie is en kennen wij jouw verder niet.
Dat maakt het niet makkelijker om te beseffen dat het weinig scheelt voordat jij ook een rampzalige ervaring opdoet, waar vele topics over geschreven zijn.

Ik zou dus zeggen dat dit topic wel belangrijk is, hoewel de uitkomst mogelijk niet de gewenste is.
Het is ook lastig om hetgeen te krijgen, dat je wilt, als je afhankelijk bent van onbekenden.
Gun het dan wat tijd en denk op zijn minst na over wat hier staat en ook wat hier niet staat.
Is dat te veel gevraagd voor zij, die niets liever doen dan jou helpen?
Als dit niet werkt kun je altijd nog bellen of chatten met iemand van de Kindertelefoon.
Er zijn zat opties en zat kansen.
Grijp ze.
Hey, Femmie,

Het is niet erg dat je af wil vallen en onzeker bent, omdat de meeste meisjes dat zijn. Dat komt door reclames waarin modellen zitten die allemaal te dun zijn. Daar is veel maatschappelijke discussie over, of ze niet té dun zijn, en, geloof me, dat zijn ze.

Jouw BMI is perfect. Je bent niet te zwaar en ook niet te licht. Hoe je lichaam eruit ziet, weet ik niet, maar dat is niet belangrijk wat betreft je uiteindelijke lichaam. Uiteindelijk groeien die dingen die jongens zo mooi vinden rond je pubertijd.

Ik zou in ieder geval stoppen met pro-ana. Ik ben blij dat je de video hebt gezien. Je hoeft ook geen aangifte te doen tegen die coaches als je dat niet wil. Dat kost veel moeite. Het beste is om er mee te stoppen met pro-ana.

Wel is het goed dat je probeert een gezonde levensstijl te zoeken. Dat kan door af en toe te wandelen. Je hoeft niet extreem te sporten, maar dat mag wel, niet te vaak. Eén keer per week sportschool is meer dan genoeg als je ook gewoon genoeg beweegt. Wandel iedere dag bijvoorbeeld een halfuurtje of fiets.

En onthoud: je bent hier anoniem. Je kunt alles zeggen wat je wil en vindt. Ben je nog niet overtuigd? Dat mag je zeggen. Dan helpen we je verder.

Groetjes,

Geen_Naam

P ost Scriptum

We gaan je hieruit helpen!
@ MensPersoon

Het spijt me... ik vind het gewoon doodeng en overweldigend... ik snap jullie zorgen maar ik ben als de dood om naar de politie of huisarts te gaan ik heb inmiddels hem verwijderd van whatsapp maar niet geblokkeerd dat durf ik simpelweg gewoon niet


Houd het forum overzichtelijk, gebruik geen onnodige quotes Bvd, De Kindertelefoon
@ Geen_Naam

Ik sport al. Ik eet gewoon ontbijt, avondeten en 1 tussendoor. En zoals hieronder aangegeven sluit aan bij dit antwoord


Houd het forum overzichtelijk, gebruik geen onnodige quotes Bvd, De Kindertelefoon
Hey,

Je eet genoeg en bent gezond. Dus je hoeft niet af te vallen. Waarom ben je eigenlijk bang om die coach te blokkeren? Stuur geen foto's naar hem door. Aangifte doen bij de politie hoeft niet, maar je moet hem wel blokkeren. Zo ben je veilig en heb je geen last van hem.

Je hoeft ook niet je ouders te informeren als je dat niet wil. Ben je bang voor die coach? Dan helpen we je verder.
Je kunt er ook over praten met Meldknop.
Ben je bang voor die coach? Dan helpen we je verder.

ik ben doodsbang... door wat ik heb moeten doen
Als je hem blokkeert, kan hij niets meer doen, tenzij je foto's hebt gestuurd, maar daar kan hij ook niks mee.

Ik adviseer om op Meldknop te zoeken als hij je afperst met foto's o.i.d. Gelukkig heb je geen gezicht op die foto's, wat mij opgelucht maakt.

Je hebt toch geen mes in je arm gestoken, toch?

Dat je moet stoppen met afvallen, betekent niet dat je moet stoppen met een gezonde levensstijl. Je BMI is perfect, maar als je je lichaam nog niet mooi genoeg vindt, kun je een aantal dingen doen, maar je moet niet afvallen. Je moet ook niet minder gaan eten. Daar is je lichaam niet opgebouwd.

Je kunt wel gezonder eten. Bijvoorbeeld geen snoep of chips meer, maar alleen gezond, zoals tomaatjes, salades, broodjes met kaas, etc. Je moet niet op verpakkingen kijken hoeveel calorieën erin zitten. Dat hoeft niet, omdat je niet afvalt, maar gezonder wil eten.

Als alternatief voor je pro-ana, kun je dus andere uitdagingen nemen, zoals alleen gezond eten. Eet wel vlees, want daar zitten veel eiwitten in. Met gezond/ongezond verstaan we dat McDonald's ongezond is, snackbars ongezond zijn en snoepgoed ongezond is. Een broodje met kaas, ham en boter is dus prima.

Eet je nu genoeg? Wat eet je op een normale dag, bijvoorbeeld?

Als je hem blokkeert, hoef je niet meer bang te zijn. Als je nog bang bent, kan Meldknop je helpen en je kunt ook nog terecht bij meer hulp van de Kindertelefoon zelf. Die kunnen je doorverwijzen naar anderen die je helpen.
"Het spijt me... ik vind het gewoon doodeng en overweldigend..."

Spijt is hierbij niet nodig.
Jij hebt niets verkeerds gedaan.
Het is juist ontzettend goed dat je al zo ver bent gekomen, maar het liefst zou ik zien dat je het afmaakt.
Hem en het hele pro-ana gebeuren definitief uit je leven verwijderen is de laatste stap.

Gezien hetgeen wat jij mee hebt gemaakt en hebt moeten doen je zo heeft geraakt, lijkt het mij, net zoals Geen_Naam, verstandig om dit te bespreken met iemand.
Dat kan met iemand van de Kindertelefoon of met iemand van school, mits je die nog kunt bereiken.
Vele scholen hebben vertrouwenspersonen die ook voor dit soort problemen er zijn.

Zul je zoiets gaan doen?
Ik weet dat het een tikje hypocriet is, maar dit kun je beter niet voor jezelf houden en in je eentje oplossen.
Het kan , maar het zou beter zijn om iemands hulp te krijgen.
Als je hem blokkeert, kan hij niets meer doen, tenzij je foto's hebt gestuurd, maar daar kan hij ook niks mee.

Je hebt toch geen mes in je arm gestoken, toch?

Eet je nu genoeg? Wat eet je op een normale dag, bijvoorbeeld?

ik heb m geblokkeerd maar voel me alleen maar slechter
niet gestoken wel gesneden
ontbijt: niks (soms cracker)
lunch: skip ik
avond eten: alles wat ouders doen want moet..
tussendoor: komkommer en kauwgom en soms iets kleins
Zul je zoiets gaan doen?
Ik weet dat het een tikje hypocriet is, maar dit kun je beter niet voor jezelf houden en in je eentje oplossen.
Het kan , maar het zou beter zijn om iemands hulp te krijgen.


idk ik wil liever niet de moeite doen want dan moet ik stoppen met afvallen
Fijn dat je hem hebt geblokkeerd. Je hoeft je geen zorgen meer te maken. Snijd jezelf niet meer, want dat is niet goed.

Probeer in de ochtend wel die cracker te eten. Anders eet je wel een beetje te weinig, maar je eet tenminste nog iets als avondeten en tussendoor eet je soms komkommer. Dat is een goede stap. Probeer vaker komkommer te eten.

Verder moet je wel stoppen met afvallen. Het is niet leuk en je bent al dun. Je wil alleen maar dunner worden, omdat dat in je hoofd zit, niet omdat je te dik bent. Je lichaam wordt zo juist lelijker en jongens vinden het ook niet mooi als je te dun bent.

Mocht je anorexia hebben, ga dan naar de huisarts of bespreek het met je ouders, alsjeblieft. Het is niet gezond en het is dodelijk.
wel stoppen met afvallen. Het is niet leuk en je bent al dun. Je wil alleen maar dunner worden, omdat dat in je hoofd zit, niet omdat je te dik bent. Je lichaam wordt zo juist lelijker en jongens vinden het ook niet mooi als je te dun bent.

Mocht je anorexia hebben, ga dan naar de huisarts of bespreek het met je ouders, alsjeblieft. Het is niet gezond en het is dodelijk.

Ik heb geen anorexia!?!? Ik ben niet te dun ik word niet te dun want dat is niet mogelijk

Reageer