Erg, iedereen lijkt verslaafd aan zijn telefoon

• 7 augustus 2016
  • 4 reacties
  • 279 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ben ik de enige die het best wel erg vindt dat niemand meer zonder telefoon kan?
Ik heb het zelf ook, maar ik had het liever niet gewild.

Het eerste wat mensen doen als ze iets meemaken, is het vastleggen en op social media plaatsen. Dat ene geluksmomentje maakt men maar voor de helft mee omdat ze met hun telefoon bezig zijn (zo ervaar ik het). Waar zijn de echte momenten gebleven dat je gewoon kan genieten zonder telefoon? En waarom kunnen we niet meer zonder?

4 reacties

Tja.. het is als een soort drugs... je moet het accepteren
Reputatie 7
Badge +19
Heel veel mensen hebben dit ja. Bij mijn zus is dit echt van werking.

Ik heb zelf echt niks met social media. Ik gebruik Facebook alleen om bij spelletjes in te loggen bijvoorbeeld 😃. Ik heb wel accounts bij sommige sm, maar daar doe ik niks mee.

Zo kom ik uit op de spelletjes waar ik wel behoefte aan heb. Ze zijn gewoon tijd dodend. Handig als je je verveeld, wat bij mij vaak het geval is. Ik ben er echt niet aan verslaafd ofzo, ik check echt niet iedere dag een spel.

Tot voorkort hadden 3 vriendinnen van mij geen telefoon, dus ja, dat kan ook nog gewoon...

Mijn conclusie: Ik denk dat er echt genoeg mensen prima zonder kunnen, maar die vallen niet op. De wereld is wel lekker aan het bederven met die telefoons. (Kijk naar je pinken, ze lijken scheef, maar ik werkelijkheid is het vet daar weg omdat je telefoon daar altijd op leunt.) Het is ook gewoon ontwikkeling. We kunnen het niet tegenhouden.

Gr. Pin
Reputatie 6
Badge +14
Je hebt gelijk
Er zijn veel mensen /jongeren met een telefoon
Laten we zeggen 95%
Van die 95% is denk ik 10% echt verslaafd
Die 85% die kunnen goed zonder telefoon, maarja als ie er is dan gebruik je hem liever.
Ik denk dat sinds Pokemon Go er is, het nog erger opvalt......
Bij mij on de straat, liep ik op de stoep (ik had geen mobiel mee btw)
Een fietser van ik schat 16 ofzo keek op ze mobiel, ik zag Pokemon :)
Toen was er een automobilist van begin 20 ofzo..... OOK OP ZE TELEFOON
toen kwam het gedeelte van dat het fietspad en auto baan elkaar kruisen....dus je raad het al
Fietser en Auto gaan boem.....
Gelukkig was er niks mis met hem maar het had ECHT fout kunnen aflopen
Bij mij is het het ergste in de vakantie
Als er school is, ben ik op school en thuis redelijk goed in het 'weerstaan' van een telefoon
Tijdens Vakanties......(als ik thuis ben dan) dan ben ik heel erg bezig met me telefoon en tablet.
Meestal met dingen zoals dit of spelletjes spelen
Appen gebeurt niet vaak , Snapchat is niet echt mijn ding, FaceBook post ik bijna nooit iets en kijk 1x in de 4 dagen ofzo iets van anderen, Twitter is kut en Insta...... Daar ben ik wel het meest actief op
Ik ben dol op whatsapp, maar eigenlijk zou ik het veel leuker vinden om lange brieven te schrijven hahaha

Reageer