De kindertelefoon, hoe gaan jullie ermee om?

• 13 februari 2015
  • 18 reacties
  • 563 Bekeken

Hallo iedereen,
Ik zit nu al een tijdje op de site van de kindertelefoon. De oorspronkelijke reden dat ik me hiervoor aanmeldde was dat ik met een probleem zat en wilde chatten, welk probleem doet er niet toe. Maar daarna zag ik de wereld in deze site, een site waar je over alles kan praten. Mooi dat dat kan, maar vervelend dat ik ontdekte dat er zoveel problemen zijn in de wereld.
Ik heb mijn moeder verteld dat ik hier een account op had, en die reageerde nogal geschrokken. Ze dacht dat het aan haar lag, maar ik zei dat ze zich er geen zorgen over moest maken, dat het niet aan haar lag. Ik durf nu niks meer erover te zeggen en ik schaam me ervoor.
Als ik de 'k' intype, dan staat er in die balk meteen kindertelefoon.nl, ik ben bang dat mijn ouders dat zien enzo omdat ik me ervoor schaam.
Hoe gaan jullie om met de kindertelefoon?
Vertellen jullie het aan je ouders, of houdt je het geheim?
Schaam je je ervoor?
Vertel me het, in deze Topic!

18 reacties

Hoi,

Wat vervelend dat je, je ervoor schaamt, maar het is ook begrijpelijk. Mijn ouders en mijn broertje weten dat ik op de Kindertelefoon zit, enkele vrienden van mij ook, maar zij weten mijn gebruikersnaam niet en ook niet wat ik hier plaats. Als ze vragen wat ik hier doe zeg ik gewoon dat ik anderen probeer te helpen d.m.v. adviezen. Thans schaam ik mij er niet meer voor, in het begin deed ik er alles aan om het te verbergen, omdat ik me er, net als jij, voor schaamde. Ik wilde niet dat mijn ouders van mijn problemen afwisten, wat overigens ook geen slimme zet was, maar dat terzijde..

xx LI-EF
Heel erg bedankt voor je reactie!
Zijn er nog meer mensen die hun gedachten willen delen?
Hee,

Zelf wil ik ook echt niet dat mijn ouders erachter komen dat ik op de kindertelefoon zit.
Ik vertel het ze dus niet en heb een eigen account op de computer, waardoor ze er dus ook niet achter kunnen komen. Ik probeer het dus ook zoveel mogelijk te verbergen. Mijn reden hierom is dat ze het anders misschien gaan verbieden of erachter komen wat ik hier allemaal vertel.
Ik wil niet dat ze weten wat er allemaal precies in mij omgaat en waar ik allemaal mee bezig ben.

xxx
Heyy,,

Ik moet zeggen dat ik me er totaal niet voor schaam. Vrienden, familie.. iedereen mag het van mij weten. Velen weten het ook. Zij hebben er geen problemen mee en vinden het alleen maar fijn dat ik er steun kan vinden (en geven). Ik heb mijn eigen laptop waar mijn ouders niet op kunnen dus ze kunnen het niet zien, maar ik zit ook gerust op de site op de computer beneden, zelfs wanneer mn pa ernaast staat ofzo. Het maakt mij echt niet uit.
Hetis toch alleen maar fijn dat met iemand kan praten over dingen die je wilt weten of waar je mee zit? Als je het met directe vriend(inn)en doet is het toch ook alleen maar fijn? :) 

Maargoed, als jij je er wel voor schaamt kan dat natuurlijk. Waar je het beste op kunt letten is dat je dit niet in de internetgeschiedenis zet. Dit doe je door je internet te gebruiken op incognito-modus (start je internet op - doe "ctrl shift n" en er opent een nieuw scherm. Dit is de incognito-modus en wanneer je daarop surft slaat je computer het niet op in je internetgeschiedenis.). Zo zullen je ouders het daar iig niet aan kunnen zien, misschien dat dat je helpt?

XXX Ekmefje
heel erg bedankt voor jullie reacties!
Ekmefje
hmm. je hebt daar wel een punt. Ik was van plan het ze ook te gaan vertellen maar hoe?
Ik schaam me ervoor, en ik denk dat mijn ouders dan mijn reacties gaan lezen en dat wil ik niet, ook als zijn het reacties die problemen oplossen.
Ik weet nu niet meer of ik 't nou wel moet doen en hoe ik het moet doen....

Liefs
Xx_iemand_xX
Hee!

Eigenlijk hoeven we hier niet voor te schamen. Het is gewoon een site waar je elkaar kunt helpen en dingen kunt lezen over iemand anders zijn problemen. Ik vertel trouwens het niet aan mijn ouders en waarom weet ik eigenlijk ook niet. Ik praat nooit of niet snel met mijn ouders over mijn problemen. Als ik op deze site heb gezeten, dan wis ik de geschiedenis altijd. Ik vind gewoon leuk om anderen te kunnen helpen maar helaas heb ik daar niet veel tijd voor. Al probeer ik het wel! 🙂 Soms maak ik ook een topic aan als ik echt geen raad meer weet. 

Ik snap dat je moeder wat nogal geschrokken reageerde. Misschien kun je aan je moeder laten zien wat dit site is en wat het voor jou betekent, wat je allemaal doet op deze site. Als er dingen op staan waar je niet over wil praten of iets wat je ouders niet mogen weten dan moet je gewoon niet inloggen. 

Ik hoop dat ik je geholpen heb met deze tip... Laat je wat van je horen hoe het verder is verlopen met je ouders? En bijvoorbeeld of je nog wat aan mijn tip hebt gedaan? 
Lieve Vlinders-x,
Heel erg bedankt voor je reactie.
Het is een goede tip, bedankt!
Ik ga erover nadenken.
Ik heb het niet aan mijn ouders vertelt, ik denk omdat het niet echt nodig is.
Ik heb één keer hulp gevraagd via de chat, maar ik vond het een beetje tegenvallen. Als je een 'rare' vraag stelt laten ze je dat wel meteen weten.
Hey Hypnotized,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb ook een keer hulp gevraagd aan de chat. Voor mij viel het niet zo tegen, maar wel een beetje. Ik had het gevoel dat ze alleen maar 'maak je geen zorgen' konden zeggen ofzo. Maar het stelde me aan de andere kant wel gerust, want wie weet hoefde ik me helemaal geen zorgen te maken. :)
Xx_iemand_xX
Heeeee
ik vind de kindertelefoon een hele goede site want je kan anoniem je verhaal doen en andere mensen proberen je te helpen daarmee. Ik vertel niet aan mijn moeder dat ik achter deze site zit want dan gaat ze allemaal dingen zeggen als wat doe je achter die site en dat hoeft helemaal niet want er zijn helemaal geen problemen enzo. Ik houd het dus gewoon geheim 🙂 ik schaam me er niet voor dat ik gebruik maak van de kindertelefoon site. Waarom zou je je daarvoor moeten schamen?
Xxx
.WannaBeLoved.
Hey WannaBeLoved,
Bedankt voor je reactie!
Je hebt gelijk, er is niet echt iets waar ik me voor hoef te schamen, maar toch doe ik het... Waarom? Ik zou het niet weten...
Ik vind trouwens wel dat ik soms heftige info krijg, bijv van mensen die zelfmoord willen plegen enzo, maar die mensen wil ik juist helpen!
Ik weet niet echt of ik het geheim blijf houden, of het ga vertellen, want ik weet niet wat het beste is...

Liefs,
Xx_iemand_xX
hey,
ik ben hier nog maar pas,
nja mijn ouders weten dat niet,dat moeten ze ook niet weten.
maar ik kan je wel zeggen dat ik dit al een goede site vind
(ook al ben ik geen nederlander) vind de sites van nederland beter dan die van Belgie.
ze hebben me al goed geholpen!
hoop dat da bij jou ook zo is?

liefs
Hii,
Mijn ouders weten niet dat ik op deze site zit. Mijn moeder was er bijna een keer achter gekomen omdat ze naar mijn mails zat te kijken, en daar zat toevallig een mail van de kindertelfoon in. Toen ze er naar vroeg heb ik gezegd dat ik het niet wist. Ik weet wel dat ik me niet voor deze website hoef te schamen, maar ik heb toch liever niet dat ze het weet. Ze zal me namelijk hellemaal gaan ondervragen en denken dat ik heel veel problemen heb. En deze website is anoniem en dat blijf ik liever ook.
Hoihoi,

Heb een eigen laptop waar ik op zit,maar ik verwijder steeds al mijn geschiedenis zodat niemand kan zien waar ik op ben geweest. Ik hou het eigenlijk altijd wel geheim. Ik slaap met mn zusje op de kamer en als ik naar de kindertelefoon ben en ze is nog boven hoort ze me zeggen ''Hallo met Sara'' Dat is mijn echte naam niet dus vraagt ze me waarom ik lieg. Dan vertel ik haar dat ik met de Kindertelefoon bel en ga ik naar een lege kamer waar niemand me hoort.
Je vroeg ook of wij ons ervoor schame.. tsjaa ik schaam me er voor ja! Niemand verwacht het van me..

Gr meisje17
Heyhey,

K zit meestal op m'n laptop of tablet op de site. Ze zijn van mij dus niemand kan m'n geschiedenis, die ik sowieso wis, checken.

Mn ouders weten niet dat ik op de site zit. Waarschijnlijk willen ze dan weten onder welke naam zodat ze kunnen kijken wat ik schrijf,men no way dat ze dat mogen weten! Ik ben ook echt niet van plan het ze te vertellen.
Soms staan ze ineens achter me terwijl ik op de site zit en dan schik ik altijd echt heel erg. Of als m'n vader wat moet printen van mijn laptop en ik een melding binnen krijg dat er een reactie op een topic is. Maar ze hebben t nog nooit echt gemerkt, zover ik weet.
Een paar van m'n vrienden en m'n zusje (een topvriendin) weten wel dat ik hier een account heb, maar niemand weet onder welke naam.

K schaam me er niet voor, maar t moet voor mij wel anoniem blijven.
Mn ouders weten dat alles sucks gaat, maar ze weten ook zoveel nog niet!
Mn familie is heel negatief over problemen hebben, dus niemand hoeft te weten waar ik echt in zit.
Ik ben er best trots op dat ik hier een account heb, maar t hoeft neit door andere afgekraakt te worden,

liefs,
Hee,
Ik zit hier nog maar net op.
En nee mijn ouders weten niks.
Niemand die mij kent weet alles van mij.
En ik schaam me dr ook best voor...
Maar hier kun je te minste je problemen kwijt.
Dat vindt ik wel fijn
Hey,

Niemand weet het van mij dat ik hier erop zit, mijn moeder zelf weet voor 99% zelf niet eens doe op me laptop en telefoon...

Ik zelf gebruik 4 verschillende web browsers en 2 soorten vpn's en natuurlijk wis ik soms me geschiedenis en alle gegevens even om weer een schoon webbalk te hebben :p

Mijn moeder weet zelfs niet dat ik om 10 verschillende hosting bedrijven ben geregistreerd, waarom ik het niet vertel weet ik zelf ook niet... Ze vraagt er niet naar :p

Maar het is toch niet erg als je tegen je moeder zegt "ik help mensen met hun problemen"
Badge +17
Je kan dat wissen hè! CTRL + H intypen, dan ga je naar je geschiedenis. Dan moet je klikken op browsegegevens wissen. Dan staat er een rijtje met wat eronder valt, klik aan wat je wilt wissen en de kindertelefoon autolink zal niet meer verschijnen als je een 'K' intypt. Om te voorkomen dat dit weer gebeurd, moet je heel simpel CTRL + SHIFT + N intypen. Dan kom je in het incognito venster en zal er niks worden opgeslagen (tenzij je iets download).

Reageer