computers, wie heeft tips om hier beter in te worden?

  • 29 March 2023
  • 15 reacties
  • 130 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 127 reacties

Hallo allemaal. 
Ik ben graag met computers bezig. Wat doe zo al nou . Ik onderwerp dingen in 3D. Soms programmeer ik dingen. En maakt straks ( voor mij ) professionele presentaties. 
wie doet dit ook en heeft iemand nog tips die ik misschien kan gebruiken om hier in nog beter te worden. Dankje 


15 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Wat voor dingen programmeer je dan? En in welke programmeertaal?

Misschien dat ik je kan helpen!

Reputatie 3
Badge +4

Ik heb voor school m bots geprogrammeerd. Dat zijn robotjes die je met computertaal phyton moet programmeren. Maar ik heb daar m link ( geen reclames ) voor gebruik. 
en met 3 d gebruik ik tincercad ( ook geen reclame ) 

Reputatie 2
Badge +3

Ik heb voor school m bots geprogrammeerd. Dat zijn robotjes die je met computertaal phyton moet programmeren.

Ik heb ervaring met Python aangezien ik HBO-ICT heb gevolgd voor een half jaartje. Ook heb ik wel redelijk wat ervaring met Blender, dat lijkt een beetje op tincercad. Maar dat is wat langer geleden dus dat is allemaal een beetje weggezakt. Ik probeer nog steeds wel dagelijks bezig te zijn met Python en ik kan(als je wil) veel dingen aan je leren. Tenzij je het natuurlijk allemaal wel weet :)

 

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Reputatie 3
Badge +4

Wat doe je dan vooral met programmeren en welk software gebruik je. 
Oja heb je een beetje verstand van het taalbeheer van een pc of laptop. Deze kan je openen met de sneltoetsen alt+shift+esc als het goed is.

Reputatie 2
Badge +3

Wat doe je dan vooral met programmeren en welk software gebruik je.

Ik ben op laag tempo bezig met 4 projecten in Python. Ik probeer onder andere met AI een Vier Op Een Rij programma te maken. Als software gebruik ik vooral Visual Studio Code(VSCode) of PyCharm. Beide zijn superhandig. VSCode is gemaakt voor meerdere programmeertalen waaronder HTML en nog veel meer om op te noemen.


Oja heb je een beetje verstand van het taalbeheer van een pc of laptop. Deze kan je openen met de sneltoetsen alt+shift+esc als het goed is.

bedoel je het taakbeheer?

Reputatie 3
Badge +4

Ja ik bedoel het taakbeheer. Ik probeer een betje te begrijpen en te lezen allen het lukt niet echt. Bijvoorbeeld beeld wat de schijf en geheugen doen. 

Reputatie 2
Badge +3

Ja ik bedoel het taakbeheer. Ik probeer een betje te begrijpen en te lezen allen het lukt niet echt. Bijvoorbeeld beeld wat de schijf en geheugen doen. 

Met geheugen wordt de Random Access Memory (RAM geheugen) bedoeld. Hier heb je vast weleens van gehoord. Hoe groter dit geheugen, hoe sneller de laptop/pc kan werken.

Met de schijf wordt de harde schijf mee bedoelt. Ik weet hier zelf vrij weinig van af maar ik denk dat je op youtube vast wel wat video’s hierover kan opzoeken!

Reputatie 3
Badge +4

Bedankt 

ga ik zeker doen

Reputatie 3
Badge +4

En wat als je ram geheugen nou op 60% staat. Wat ik er dan van begrijp is dat de laptop dan minder snel van werkt dan als hij op 40% staat. 

Reputatie 2
Badge +3

-onnodige quotes verwijderd-

Dan heb je vast heel veel grote programma's openstaan of ze werken op de achtergrond. Gebruikt jouw laptop 60% van je RAM? Als dat zo is kan het zijn dat je interne opslag ook vol begint te raken waardoor je laptop slomer gaat werken en dus meer RAM moet gebruiken.

Reputatie 3
Badge +4

En hoe zou ik dit kunnen oplossen. Wat ik ben bang dat ik bijvoorbeeld het verkeerde vetweider of beëindig en dat mijn laptop dan helemaal niks meer doet.

en ook wat je zegt. Er staan veel achtergrond programma’s aan. 

Reputatie 2
Badge +3

En hoe zou ik dit kunnen oplossen. Wat ik ben bang dat ik bijvoorbeeld het verkeerde vetweider of beëindig en dat mijn laptop dan helemaal niks meer doet.

en ook wat je zegt. Er staan veel achtergrond programma’s aan. 

Wat voor programma's heb je allemaal aanstaan als ik vragen mag?

in principe beëindig je via deze manier een programma via taakbeheer

  1.   open taakbeheer (ctrl+alt+delete, selecteer dan taakbeheer)
  2. klik op het programma dat je wilt beëindigen
  3. druk rechtsonder op "beëindigen

 

Ik hoop dat dit helpt!

Reputatie 3
Badge +4

Zelf heb ik geen idee wat voor programma’s aan staan. 
het zijn vooral wat ik lees - hulpprogramma……………..- ( ………= tekst wat er achter komt )

ik heb al dingen beëindigt zoals 

Skets up ( tekenprogramma ) 

m link ( programmeer programma) 

en nog iets ( weet niet meer wat 

Reputatie 7
Badge +17

Is het 1 programma dat heel veel geheugen gebruikt? Of zijn het er meerdere? Vaak zijn browsers ook geheugenvreters.

 

Reputatie 3
Badge +4

Het zijn allemaal klein dingen die draaien. Er is niet echt iets dat veel gebruikt 

Reageer