Beter op kunnen schieten met internet vrienden dan real vrienden?

  • 1 March 2018
  • 5 reacties
  • 472 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik ben echt zeer actief op een internetspel! Maar ik vraag me nu echt wat af.

Ik kan veel beter opschieten met m'n internet vrienden van 16 t/m 22 dan mijn vriendinnen met mijn eigen leeftijd.
Ik praat ook gewoon meer tegen hun. ( Nee deze mensen hebben echt geen sexuele intensies ) Ik kan gewoon bij hun zijn wie ik echt ben denk ook aan niet verlegen niet heel onzeker.
Het is nu dan wel dat m'n ouders willen weten met wie ik omga en als ik dan zo zeg "Ja diegene is 16" mijn ouders denken dan echt wtf doe jij dan weer?
Veder valt het me altijd ook op dat ik beter op kan schieten met jongens wat ik irl niet kan. Het is echt heel raar.

Nu is mijn vraag aan jullie : Is het raar dat je beter op kan schieten met internet vrienden en niet van je leeftijd?

xx Anoniempje

5 reacties

"Ik ben echt zeer actief op een internetspel!"
Sorry, maar ik ben benieuwd naar de naam ervan

Ik kan zien waarom je hen leuker vindt.
Jullie delen namelijk in ieder geval dezelfde interesse, dat spel.
Misschien ligt het daar aan?

"Veder valt het me altijd ook op dat ik beter op kan schieten met jongens wat ik irl niet kan. "
Nouja, er is weinig waar het mis kan gaan behalve met wie jij bent op het internet, dus daar zou het aan kunnen liggen.
Zelf merk ik niet echt een verschil , maar ik ontmoet niet echt veel dames op het internet...

Ja nou kijk het is z'n habbo spel 't heet leet hotel 😂. Ik voel me alleen wel echt jong tussen de jongste waarmee k omga verschilt het al weer 2 jaar ;-;. Ik ben zelf ook wel totaal anders op het internet aka. ik zeg echt alles wat in me op komt ( Niet over zm/kanker enzo ). Maar t ligt er bij mij wss ook aan dat mensen me niet kunnen zien 😕.
Hoii,
zelf kan ik ook beter opschieten met internetvrienden dan real life vrienden! Via het internet praten gaat meestal ook makkelijker dan in het echt, daarom zijn internetvrienden super fijn. Het is niet raar dat jou internetvrienden veel ouder zijn. Naar mijn mening speelt leeftijd niet een hele grote rol, ik heb zelf vrienden van 9 t/m 17 en dat is juist gezellig. Als jij het leuk vindt om met hun om te gaan, vooral blijven doen. Het is echt niet raar!
Groetjesss x
Internet verschaft veel mensen een soort extra veilig gevoel. Jij zit voor je scherm en iemand anders zit voor z'n scherm, maar in het echt zien jullie elkaar niet. Daar hoort dan toch een zekere anonimiteit bij, ook al deel je best veel. Ik heb ook mensen die ik online heb ontmoet, waarmee ik chat. Dat gaat zo soepel, omdat ik ergens weet dat ik ze nooit ga zien, dus dat het niet ongemakkelijk ofzo gaat worden.

Er zijn ook veel mensen die zich online beter gedragen of zichzelf leuker voordoen. Jij laat bv zelfmoord dingen weg. Dat maakt dat er online een leukere sfeer kan hangen.

Zeker niet raar allemaal.

Gr. Pin
Het is zeker niet raar. Ik zit ook op een soort habbo spel; space hotel. En daar praat ik ook gewoon met meisjes die misschien 4 jaar ouder zijn. Dat komt omdat je aan de poppetjes niet echt kan zien hoe iemand is. Natuurlijk wel oppassen. Maar het kan ook voordelen hebben. Dan denk je niet zo gauw slecht over iemand.

• Galaxy
Hey,

Je bent zeker niet de enige. Ik speel zelf ook Habbo en Leet en ik heb echt minimaal 4 keer zo veel vrienden op Habbo dan in mijn echte leven. Op zich is het niet vreselijk, als je maar niet te veel lekt over jezelf (dus gegevens zoals snap, insta et cetera). Het mooie van vrienden op dat soort games is dat het niet uit maakt hoe oud je bent, welke afkomst je hebt, welke religie je hebt en ga zo nog maar even door. Natuurlijk is het ook belangrijk om goed om te gaan met je echte vriendinnen, zij hebben ook aandacht nodig! Als je geen zware verslaving krijgt, je geen persoonlijke gegevens deelt en je cijfers er niet onder lijden is het prima (volgens m'n moeder).

Kus van mij 🙂

Reageer