Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Bedreigt via internet

• 25 september 2012
  • 9 reacties
  • 752 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik word via internet bedreigt
een jongen kan mijn webcam aan doen en maakt fotos en filmpjes van mij zonder dat ik het weet
ik zat me topje goed te doen en daar heeft hij een foto en film van
als ik niet doe wat hij zegt (foto's maken en webcammen) gaan hij het op internet zetten
ik ben bang!
wat meot ik doen!

9 reacties

Heb je de foto's enzo gezien? Zo niet dan kan je gaan twijfelen of het waar is! Over het algemeen kan een webcam niet worden bestuurd van buitenaf, zeker niet als je router niet is geportforward! Vraag aan je ouders of dat wel/niet zo is + Ga naar de politie, ten eerste is bedreigen verboden, ten tweede is hacken verboden ten derde is foto's enzo van je maken verboden!!!
praat er met je ouders/mentor/je vertrouwingspersoon over!! Praten helpt!! 
Je hoeft niet bang te zijn! 😉
Oja, nog iets: Laat de politie hiervan weten! Want dit is niet normaal!!
Maak foto's van zijn berichtjes etc. en stuur die door naar de politie! (Belangrijk; Je ouders moeten hier wel iets van weten!) En ik weet denk ik waarom hij zegt dat je moet webcammen en foto's van maken! Ik denk dat hij de foto's van je toch op het internet wil zetten!! Maar dan meer foto's!!
Hoe dan ook! Zorg dat de politie dit weet en veel informatie krijgt van de jongen (bijv. waar hij woont, hoe hij eruit ziet etc.)!! Sterkte!!

Tip: Doe dit nooit meer!! Geef nooit zomaar foto's van jou weg aan iemand die jij niet goed kent! 
Wees Wijs Wees CamWijs!!!!

Kijk voor meer info. over "Wees Wijs Wees CamWijs!" op youtube! Tik daar bij zoeken: "wees wijs wees camwijs!"

Gr. Nozieva

PS. Ik hoop dat je hier iets mee kan!! 

Nog eens; Sterkte!!
Wat de persoon met jou doet noemt "RATTEN" jij hebt een file van hem geopend met een virus dat een RAT (Remote Administration Tool) heet.
Hiermee kan hij jou webcam aanzetten waneer hij wilt door je files bladeren, ... noem maar op hij kan gewoon heel je computer gebruiken :( 
Een stukje tape over je wabcam en gebruik hem zo min mogelijk 😉
Heb je de foto's enzo gezien? Zo niet dan kan je gaan twijfelen of het waar is! Over het algemeen kan een webcam niet worden bestuurd van buitenaf, zeker niet als je router niet is geportforward! Vraag aan je ouders of dat wel/niet zo is + Ga naar de politie, ten eerste is bedreigen verboden, ten tweede is hacken verboden ten derde is foto's enzo van je maken verboden!!!

klopt hacken is zwaar zwaar zwaar ilegaal maar ook soms nuttig
Tape over je webcam doen en praat er met iemand over! Succes ermee
Heei x
doe je webcam in een doos of kast
ga daarna naar de politie 
dit is echt gevaarlijk !
goodluck xo
Gehacked worden door iemand die je webcam opneemt is niet leuk.
Download een virusscanner. Daarmee kun je je PC virusvrij maken, mocht het niet lukken of heb je meer hulp nodig kun je een msg sturen dan help ik je graag.
~Luxx

Reageer