Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Argument, online.

• Anonymous
  • 0 reacties
Hii,
Mijn naam is Christen.
Ik was, een beetje bevriend met iemand, tot dat hij achter hacken achterkwam en eraan deed ik alsof ik best wel bevriend was met die persoon, terwijl ik eigenlijk bang ben voor die persoon. Ja, hij maakt me bang, nou en? Lach maar als je wilt. Ik heb nu dus een argument met die persoon. Dit is geen gewone hacker, de meeste zie je gewoon heel erg snel met een virusscanner. Maar deze is dus goed in hacken. Hij weet mijn IP, want hij stuurde het op Skype. Ik zei tegen hem, voor dat hij het stuurde, dat ik mijn internet wel uit doe. Hij zei, ik heb je internet niet eens nodig. Daarna ging ik mijn status op ''Ontzichtbaar'' zetten. Maar hij kwebbelde gewoon nog wat, Hij zei ; jouw IP is ''**.**.***.***:****.'' En geloof het ; het is echt mijn IP.  Antwoorden?

12 reacties

Offer je skype op aan satan, alleen zo kan je jezelf nog redden!
Met een IP kan hij helemaal niks. Hij doet zogenaamd een beetje stoer. Negeer het, lach er om en verwijder hem van Skype als je hem vervelend vindt worden.
Zoals ik al zei, hij is geen zwakke hacker.
Op Skype, heb je scherm delen. Hij liet een hack progamma een keer zien, waarschijnlijk werkt het niet om hem te verwijderen, en hij doet niet stoer ofzo.. Hij is ongeveer de hoogste niveau van hacken ongeveer, volgens mij moet je mijn bericht beter lezen.
Er zijn zo veel hack programma's, waarvan 99% niet werkt, dus doe maar niet zo betweterig en bang want hij kan niks. Hij zegt dat hij iets kan, en het ''hoogste niveau'' is, maar hij kan niks, geloof me.

Een deel van de tekst is verwijderd, is in strijd met de forumregels - De Kindertelefoon

gr gr 
Nou, probeer het voor de grap eens. Rechtermuisknop > Verwijderen. Je zult zien dat hij zo verwijderd is van Skype. Je status "onzichtbaar" is namelijk onzin, iedereen kan dan nog gewoon tegen je praten. Het maakt me niet uit wat voor hacker het is. Met een IP-adres kan je helemaal niks. Als hij je hackt dan is dat doordat hij jou een virus stuurt, dat doet hij via een bestand of e-mailtje of berichtje, maar niet via je IP-adres.

Volgens mij moet je minder goed gelovig zijn. Hij maakt je bang.
Ja. Wat Johan zei.
Oké, jij begrijpt dit verhaal dus gewoon verkeerd.
Dat was een bijlage, ik weet heus wel dat je nog berichten kan binnen krijgt als je het op ontzichtbaar hebt. Jij denkt echt dat ik het domste ben wat er bestaat denk ik.
Jouw advies hoef ik dus niet meer.
Al zou ik advies geven, je blijft toch alleen maar jezelf geloven en niks aannemen van andere :)

Een deel van de tekst is verwijderd, is in strijd met de forumregels - De Kindertelefoon
Nja, je zit in de buurt. Ik denk dat je te snel alles gelooft. En bang bent om niets. Ik begrijp je verhaal heel goed, en ik probeer je juist ervan te overtuigen dat je je nergens zorgen om hoeft te maken. Via internet kun je andere mensen namelijk heel snel en gemakkelijk dingen laten denken. Denk aan die nep-mailtjes van banken waar mensen zonder na te denken hun wachtwoorden aan doorgeven.

Ik weet niet wat voor ander contact je allemaal nog met hem hebt gehad. Maar als je alleen met hem hebt gepraat via Skype en hij alleen je IP-adres weet dan is er niks aan de hand. Dan kan hij niks bij je doen. Je moet alleen wel goed blijven opletten, je kan namelijk via veel smerige trucjes toch meer informatie van andere mensen te weten komen. Dat heeft niks met hacken te maken, maar gewoon met onwetendheid. Als hij je een mailtje stuurt met een afbeelding of bestand wat jij opent, ja dan kan hij al meer schade aanrichten.

Als je je toch niet veilig voelt. Back-up de bestanden op je computer. Mocht hij je dan toch hacken kun je zo je computer opnieuw installeren en is alles weer opgelost. Heb je hem trouwens al verwijderd van Skype? "Uit contactpersonen verwijderen" en dan de optie "deze contactpersoon blokkeren" aanvinken, en misschien ook wel direct "melden als misbruik".
Dat doe ik dus niet. Ik geloof niks te snel, iedereen heeft mijn vertrouwen haast nooit. Ik vertrouw weinig mensen, behave mijn beste vriendinnen. En je kwetst mij nu om te denken dat ik nu dommer ben dan een mol wat kan zien. Ik weet wat echt is, en wat nep is. Maar jij begrijpt het niet. Ik zeg niet dat hij alleen mijn IP weet in de 1e plaats. Zoon hacker heb je zo van je computer af, maar dit persoon niet. Maar ja, het is gewoon moeilijk uitteleggen. Ik ben iniedergeval niet zoon type dat alles gelooft, maar dit was gewoon echt hacken. En ik ben best bang dat hij het waarschijnlijk bij mij gaat doen ofseu. En ik ken hem ook, in het echte leven. Hij is niet zoon iemand dat stoer doet ofzo bij z'n vrienden.
Ja. Je verhaal is inderdaad erg vaag. Daarnaast beantwoord je m'n vragen ook niet, dus is het lastig om je verder te helpen. Overigens denk je ook dingen die niet waar zijn.... Ik vind je niet dom, in tegendeel. Ik probeer je zo goed mogelijk te begrijpen. Maar je verhaal is te vaag om een goed antwoord te geven.

Het enige advies wat ik je mee kan geven is daarom ook vaag (en weet eigenlijk iedereen): gebruik een goede virusscanner en scan regelmatig je computer. Blokkeer/verwijder de persoon en zorg dat je geen contact meer met hem hebt. Word je daadwerkelijk gehacked en voel je je bedreigd en onveilig of is je computer beschadigd? Doe dan aangifte bij de politie. Niet dat hun er iets mee doen, maar het gaat om het idee.

Hoe oud is hij eigenlijk als ik vragen mag?

Reageer