Andrew Tate

• 29 March 2023
  • 53 reacties
  • 615 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Er was al eens eerder een topic over Andrew Tate, maar die werd helaas gesloten omdar de reacties kennelijk off-topic gingen. Daarom wil ik graag een nieuwe topic starten hierover, mede omdat hij al sinds Kerst 2022 vastzit. Ik kijk uit naar jullie mening over hem en zijn situatie.

Voor de duidelijkheid: Ik wil graag dat iedereen kan en mag zeggen wat hij/zij vindt van uitspraken die hij heeft gedaan, acties die hij heeft gedaan en alles gerelateerd aan hem. Ik wil graag een open gesprek voeren (binnen de lijnen gesteld door de KTF natuurlijk) over alles wat met gerelateerd is. Er is dus niks wat off-topic kan gaan.

graag je reactie

Groeten,

de ForumJoker69420

53 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Andrew tate doet rare vrouwenhatende uitspraken die een negatieve invloed hebben op jongere jongens en hun beeld van vrouwen. ik vind het terecht dat hij vast zit aangezien hij ook meer rare dingen gedaan heeft. 

Reputatie 3
Badge +1

Daar is nog helemaal geen bewijs voor gevonden. En is het ook niet een beetje raar dat hij nu al zo lang vast zit? Niemand die ergens van verdacht wordt wordt nooit zolang vastgehouden. En dat over vrouwenhatende uitspraken klopt ook niet helemaal. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind Andrew Tate een verschrikkelijk figuur. Wat hij zegt vind ik echt belachelijk, maar ik vind wel dat hij het mag zeggen.  Zonder bewijs zouden ze hem niet zo lang vast houden dus ik denk dat ze toch wel iets op hem hebben. Als hij echt vrouwenhandel heeft gedaan mag hij van mij een superlange  straf krijgen. 

Reputatie 2
Badge +3

Zonder bewijs zouden ze hem niet zo lang vast houden dus ik denk dat ze toch wel iets op hem hebben. Als hij echt vrouwenhandel heeft gedaan mag hij van mij een superlange  straf krijgen. 

Maar als hij zo lang al vastzit en er is NOG STEEDS geen bewijs, is het dan niet een schending van het recht van een mens om zomaar voor niks opgesloten te zitten? Bovendien is er zelfs bewijs dat de beschuldigingen nep zijn en dat de "slachtoffers” Andrew Tate en zijn broer Tristan Tate erin hebben geluist.

Reputatie 2
Badge +3

Andrew tate doet rare vrouwenhatende uitspraken die een negatieve invloed hebben op jongere jongens en hun beeld van vrouwen. ik vind het terecht dat hij vast zit aangezien hij ook meer rare dingen gedaan heeft. 

Wat voor uitspraken over vrouwen heeft hij gedaan dan? En wat voor slechte invloed op jonge mannen heeft hij?

Reputatie 5
Badge +2

Er zijn 2 kanten. Sommige van zijn standpunten zijn goed, zoals dat je je mindset moet verbeteren, discipline moet verbeteren, etc. Zijn vrouwonvriendelijke teksten zijn wel triest.

Reputatie 7
Badge +9

Tate zei dat vrouwen zelf 'enige verantwoordelijkheid dragen' als ze verkracht worden en dat vrouwen toebehoren aan hun mannelijke partner. 

JONGE VROUWEN ZIJN AANTREKKELIJKER, OMDAT ZE MAKKELIJKER TE BEÏNVLOEDEN ZIJN EN MINDER SEKS HEBBEN GEHAD

Je kunt niet verantwoordelijk zijn voor iets dat niet naar je luistert. Je kunt niet verantwoordelijk zijn voor een hond als hij je niet gehoorzaamt, of een kind als hij je niet gehoorzaamt, of een vrouw die je niet gehoorzaamt.

Deze uitspraken onder andere, vind ik vrouwonvriendelijk.  Daarnaast is er 20 januari door een rechter besloten dat er genoeg reden was om het voorarrest te verlengen. Dat is dus niet zonder reden.  Ik denk dat Andrew Tate een loverboy en groomer is. 

Reputatie 7
Badge +9

Oja als ik een vriendje zou hebben die zou durven om ooit zoiets te zeggen zou hij meteen mijn vriendje niet meer zijn.  Dus ik hoop maar dat weet ik jongens zijn die niet van die rare ideeën hebben,  anders zal ik mijn hele leven single moeten zijn of lesbisch moeten worden

Reputatie 2
Badge +3

Tate zei dat vrouwen zelf 'enige verantwoordelijkheid dragen' als ze verkracht worden en dat vrouwen toebehoren aan hun mannelijke partner. 

Hij bedoelt dat het alleen de fout van de vrouw is als ze te bloot gekleed is, dus weinig kleding draagt etc. Dan is het bijna alsof je erom vraagt om nagefloten te worden of erger: verkracht te worden.

Een voorbeeld hiervan is: Als ik om 3:00 's nachts in een wijk rondloop waarvan ik weet dat er veel criminaliteit is, ga ik dan in mijn dure auto daar rondrijden met €500.000 in cashgeld? Nee, want dat is ontzettend dom. Moraal van het verhaal is dat je moet oppassen wat je doet en hoe je je gedraagt. De verantwoordelijkheid ligt in het gedrag, niet in de verkrachting zelf.

JONGE VROUWEN ZIJN AANTREKKELIJKER, OMDAT ZE MAKKELIJKER TE BEÏNVLOEDEN ZIJN EN MINDER SEKS HEBBEN GEHAD

Niet alleen dat, maar ook omdat jongere vrouwen vruchtbaarder zijn dan oudere vrouwen. Als je op je 24e je eerste kind krijgt, heb je nog genoeg jaren om nog meer kinderen te krijgen. Maar als je pas op je 36e je eerste kind krijgt, heb je meer stress gehad van o.a werk en kan je je niet volledig focussen op je kind. Dat is het verschil tussen een oudere vrouw en een jongere.

Je kunt niet verantwoordelijk zijn voor iets dat niet naar je luistert. Je kunt niet verantwoordelijk zijn voor een hond als hij je niet gehoorzaamt, of een kind als hij je niet gehoorzaamt, of een vrouw die je niet gehoorzaamt.

Deze uitspraak begreep ik zelf ook niet helemaal, maar ik begrijp wel wat hij bedoelt. Stel je voor: Je kind zegt “ik ga met de buurjongen een andere jongen pesten” jij zegt "Nee dat ga je niet doen.” En als je kind het dan alsnog doet, dan is hijzelf daarvoor verantwoordelijk en niet ik, want ik heb hem al gezegd dat hij niet mag pesten. Hij is dan zelf verantwoordelijk voor zijn acties en ik niet. Dit is wat Tate bedoelt.

Deze uitspraken onder andere, vind ik vrouwonvriendelijk.  Daarnaast is er 20 januari door een rechter besloten dat er genoeg reden was om het voorarrest te verlengen. Dat is dus niet zonder reden.  Ik denk dat Andrew Tate een loverboy en groomer is.

Vrouwontvriendelijk vind ik vooralsnog een te groot woord om te gebruiken. Hij gebruikt bepaalde formuleringen van uitspraken die dubieus klinken, maar in essentie heel begrijpelijk zijn. Bovendien is 20 januari al 2 maanden geleden en wordt hij nu voor niks zolang vastgehouden, ondanks dat er bewijs is tegen zijn arrestatie.

Reputatie 2
Badge +3

Oja als ik een vriendje zou hebben die zou durven om ooit zoiets te zeggen zou hij meteen mijn vriendje niet meer zijn.  Dus ik hoop maar dat weet ik jongens zijn die niet van die rare ideeën hebben,  anders zal ik mijn hele leven single moeten zijn of lesbisch moeten worden

Iedereen zou zijn eigen mening moeten kunnen hebben, ook als ze jouw vriend waren.

Reputatie 7
Badge +9

Je hoeft de uitspraken niet uit te leggen.  Ik begrijpt wat hij zegt ik vind het alleen fout.  Als je zegt dat iemand enige verantwoordelijkheid heeft voor een verkrachting omdat ze een kort rokje draagt,impicieer je dus ergens dat je verdiend verkracht te worden als je een kort rokje draagt.  Ik vind dat victemblaming.

Ik zou ik niet iemand als vriendje willen die deze ideeen heeft.  Omdat dat zo ver van mijn eigen ideeën af staat dat ik meteen op hem zou afknappen. Ik ben ook anders opgevoed.  Ik heb eigenlijk  het idee dat jongens die geen meisjes kunnen krijgen het vooral eens zijn met Andrew Tate. 

Reputatie 6
Badge +6

Mag ik het een verschrikkelijke man vinden met heel nare fascistoïde ideeën? En wat me ook opvalt is dat zijn volgelingen altijd een enorme woordenbrij nodig hebben met allerlei vage omschrijvingen om zijn wartaal te rechtvaardigen. Nooit to the point maar altijd wollig en om de hete brij heen. Dat zegt me al dat ze weten dat er iets niet deugt. En dat klopt. Hij deugt namelijk niet. En ik ben het eens met anderen, nooit zou ik een  vriend willen die het eens is met deze opruier. Ik ga hier trouwens niet over discussiëren. Ik geef mijn mening en dat is voor die A al een brug te ver: een vrouw met een mening.

Sjammetje

Reputatie 2
Badge +3

Je hoeft de uitspraken niet uit te leggen.  Ik begrijpt wat hij zegt ik vind het alleen fout.  Als je zegt dat iemand enige verantwoordelijkheid heeft voor een verkrachting omdat ze een kort rokje draagt,impicieer je dus ergens dat je verdiend verkracht te worden als je een kort rokje draagt.  Ik vind dat victemblaming.

Ten eerste: Ik heb nooit gezegd dat een vrouw als enige verantwoordelijk is voor verkrachting. Ik vind dat zodra iemand verkracht wordt, dan is de dader de enige die schuldig is.  Maar ik vind ook dat als je jezelf in een riskante situatie hebt gezet, dat je dan de verantwoordelijkheid draagt naar de acties die mogelijk zouden kunnen gebeuren.

Ik zou ik niet iemand als vriendje willen die deze ideeen heeft.  Omdat dat zo ver van mijn eigen ideeën af staat dat ik meteen op hem zou afknappen.

Dat mag je vinden, dat is jouw mening.

Ik ben ook anders opgevoed.  Ik heb eigenlijk  het idee dat jongens die geen meisjes kunnen krijgen het vooral eens zijn met Andrew Tate. 

Weet je waarom jongens die Andrew Tate volgen geen meisje(s) hebben? Omdat ze te veel afleiden en te veel aandacht vragen. Andrew Tate zegt dat we ons moeten focussen op onze toekomst, dat we voor onszelf moeten denken, dat we kritisch moeten zijn en vooral dat we gefocust moeten zijn op geld verdienen.  We moeten dus niet afgeleid worden door meisjes die veel aandacht vragen.

Reputatie 2
Badge +3

Mag ik het een verschrikkelijke man vinden met heel nare fascistoïde ideeën?

Dat mag.

En wat me ook opvalt is dat zijn volgelingen altijd een enorme woordenbrij nodig hebben met allerlei vage omschrijvingen om zijn wartaal te rechtvaardigen. Nooit to the point maar altijd wollig en om de hete brij heen. Dat zegt me al dat ze weten dat er iets niet deugt. En dat klopt. Hij deugt namelijk niet.

Mag ik een voorbeeld aub? Alvast bedankt!

Bovendien gebruik ik persoonlijk niet zulke "dure” woorden en probeer ik het zo simpel mogelijk uit te leggen.

En ik ben het eens met anderen, nooit zou ik een  vriend willen die het eens is met deze opruier. Ik ga hier trouwens niet over discussiëren.

ok.

Ik geef mijn mening en dat is voor die A al een brug te ver: een vrouw met een mening.

Sjammetje

Ik heb nooit gezegd dat een vrouw geen mening mag hebben. Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting, zoals vastgelegd in de Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden artikel 7.  Geloof het of niet, ook JIJ hebt vrijheid van meningsuiting.

Reputatie 2
Badge +3

En vandaag is het goede nieuws naar buitengekomen dat hij is vrijgelaten van de gevangenis en onder huisarrest is geplaatst.

#FreeTate #FreeTopG

Innocent until PROVEN guilty.

Reputatie 7
Badge +9

Dat is geen goed nieuws dat is gewoon nieuws.  Jij weet niet of hij gedaan heeft wat hij van beschuldigd wordt,  of vind je dat als blijkt dat hij dit wel heeft gedaan dat dat dan moet kunnen?

Overigens vraag ik me af of de Tatelovers wel vrienden hebben? Of leidt dat ook af?  

Reputatie 7
Badge +9

Uhhhh ik bedoelde met je Andrew Tate, maar jouw laatste zin zegt dus wel dat je de schuld bij vrouwen legt.  Het is de schuld van de verkrachter maar als iemand een kort rokje draagt vraag je er wel om.  

Reputatie 7
Badge +14

Herhaling eerdere reactie.

Ik vind het een medelijdenwekkende, ongefundeerde kinderlijke provocator die het duidelijk niet om argumenten maar om de strijd zelf gaat. Een oververwende zelfingenomen blaaskaak die niet gehinderd door enige intelligentie en feiten zijn laatste stukje zelfwaardering haalt uit aandachts-zuigerij en door bewust onware nooit al te pientere groep 3 niveau statements op het internet te slingeren. 

Verder niet te veel aandacht aan besteden, er zijn miljoenen kinderen van nog geen 9 met veel interessantere meningen en betere onderbouwingen dan deze meneer.

Gr. Julian

PS ook ik ga verder nergens meer op in.

Reputatie 2
Badge +3

Dat is geen goed nieuws dat is gewoon nieuws.  Jij weet niet of hij gedaan heeft wat hij van beschuldigd wordt,  of vind je dat als blijkt dat hij dit wel heeft gedaan dat dat dan moet kunnen?

Als hij met bewijs tegen hem veroordeeld wordt, dan veroordeel ik dat zeker. Zolang er geen bewijs is, is hij onschuldig en kunnen ze niks tegen hem doen.

Overigens vraag ik me af of de Tatelovers wel vrienden hebben? Of leidt dat ook af?

Jongens zijn anders dan meisjes.

Reputatie 2
Badge +3

Nee, ik zeg dat als je jezelf bloot gaat bekleden, dan vergroot je zelf de kans dat er iets ergs met je gebeurt. Als je in normale kleding naar buiten zou gaan dan zou de kans veel kleiner zijn.

Reputatie 2
Badge +3

En dan wordt gezegd dat Tate-fans dure woorden gebruiken….

Bedankt voor je reactie en mening!

Reputatie 7
Badge +9

Nee, ik zeg dat als je jezelf bloot gaat bekleden, dan vergroot je zelf de kans dat er iets ergs met je gebeurt. Als je in normale kleding naar buiten zou gaan dan zou de kans veel kleiner zijn.

Je weet toch wel dat dat wetenschappelijk helemaal niet waar is? Kleding heeft geen invloed.  Er is een expositie geweest waar vrouwen de kleding lieten zien die ze droegen waarin ze werden verkracht. Zoek die maar eens op.  Daarnaast is het heel erg om dit soort uitspraken te doen.  Verkrachtte vrouwen leggen vaak al de schuld bij zichzelf neer: " had ik daar maar niet gefietst" "had ik maar een andere weg genomen" Had ik maar een spijkerbroek gedragen". Het is heel erg om te zeggen dat zij zelf enige verantwoording hebben. Ik hoop dat als er ooit zoiets gebeurt met jouw zus, moeder, oma,  vriendin of dochter dat er dan geen mafkees vraagt ;  Wat had je aan?

Reputatie 7
Badge +9

Als hij met bewijs tegen hem veroordeeld wordt, dan veroordeel ik dat zeker. Zolang er geen bewijs is, is hij onschuldig en kunnen ze niks tegen hem doen.

Jongens zijn anders dan meisjes.

Hahaha kijk en dat is dus precies waarom ik heel die Tate een vette onzin vent vindt. Hij zorgt ervoor dat jongens meisjes als een last zien.  Ik snap best dat hij zegt dat je moet werken aan je toekomst.  Dat doe ik zelf ook een ws nog beter dan heel veel jongens.  Maar als ik me laat afleiden door een jongen ligt dat niet aan de jongen maar aan mij.  Het probleem is dat Tate zorgt dat onzekere jongens die geen meiden kunnen krijgen,  niet succesvol zijn,  zelfs een beetje sneu zijn, niet naar zichzelf kijken maar de schuld aan vrouwen of meisjes geven. Daarmee kweek je dus mysgonie. Ipv dat je naar jezelf kijkt is het zo veel gemakkelijker om meisjes als minderwaardig te zien,  meisjes als afleiding,  als bezit.  

Reputatie 7
Badge +4

Andrew Tate is niks anders dan n populist die slim inspeelt op de breintjes van kleine kinderen en jongens met een opgeblazen ego. 
Hij zorgt ervoor dat veel jonge jongens de verbinding met de realiteit kwijtraken en verkeerde dingen gaan denken over het leven.
Hij schept op over hoe zijn rijkdom grotendeels komt door illegale praktijken (ik herinner me n filmpje waar hij het heeft over zn net worth en dat een groot deel niet bekend is hint zwart geld hint criminaliteit) en verheerlijkt dit soort gedrag onder jongeren.
Respect moet je volgens Tate verdienen door iedereen te laten zien wie de baas is, maar als ik kijk naar jongeren op het middelbaar en alle andere plekken waar veel van zn volgers zijn, zie ik vooral blaaskaakjes die tegen elkaar op schreeuwen. Respect werkt niet op Tates manier.

Vrouwen en die discussie over schuld bij verkrachting ook, een man kan in zn ondergoed over straat en het is niet seksueel, maar als een vrouw het doet is het wel seksueel. Dat komt puur en alleen door de man, want deze leeft van seks en wil er zoveel mogelijk van. Een man in ondergoed wordt alleen sexy gevonden door een homoseksuele man en een vrouw zou hem raar aankijken en walgen. 

Tate is een uiterst conservatieve schreeuw in een progressieve westerse wereld waar hij eigenlijk niet thuis hoort dus laat hem mooi in de gevangenis, dan wordt de wereld net een stukje rustiger.  

Fijne dag nog

Reputatie 2
Badge +3

Je weet toch wel dat dat wetenschappelijk helemaal niet waar is? Kleding heeft geen invloed.  Er is een expositie geweest waar vrouwen de kleding lieten zien die ze droegen waarin ze werden verkracht. Zoek die maar eens op. 

Ik weet hiervan.

" Had ik maar een spijkerbroek gedragen".

Je spreekt jezelf tegen hier. Ik zeg dat vrouwen zich niet bloot moeten kleden omdat je dan de kans vergroot om verkracht te worden.  Door dit te zeggen, zeg jij eigenlijk ook dat ze geen kort rokje aan moesten doen maar gewoon een normale broek. Dan was de kans kleiner geweest om verkracht te worden.

Het is heel erg om te zeggen dat zij zelf enige verantwoording hebben.

Dat heb ik niet gezegd.

Ik hoop dat als er ooit zoiets gebeurt met jouw zus, moeder, oma,  vriendin of dochter dat er dan geen mafkees vraagt ;  Wat had je aan?

Ik vind het beledigend en onwenselijk dat jij mijn familie een verkrachting toewenst. God behoede ons.

@kindertelefoon, doe hier wat aan. Ik vind dit niet leuk en dit is kwetsend.

Reageer