Vraag

Account inloggen

  • 11 March 2019
  • 6 reacties
  • 217 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Mijn vriendin en ik spelen een online spel vaak samen, en laatst kochten we daar dingen in. Ik kocht het ook voor haar. Dus ze gaf mij haar wachtwoord. En vraag me niet waarom, maar ik wilde kijken of dat wachtwoord ook op haar email ging. En dat lukte. Verder deed ik er niks mee. Ik las geen emails ofzo, en ik logde gewoon weer uit. Mar nu heeft zij dus zo een melding gekregen dat iemand ingelogd was. En ze weet nu dat ik het was, en haar moeder ook. En ik voel me echt heel schuldig en ik weet dat het stom was wat ik heb gedaan.
wat moet ik nu doen?

6 reacties

Ik ben heel cru in dit soort dingen, maar als je iets doet moet je ook de gevolgen aanvaarden. Je moet het haar gewoon vertellen. Wel kun je uitleggen dat je gewoon wilde kijken of haar wachtwoord ook op de mail werkte en dat je helemaal niet haar mails wilde lezen en dat je echt geen slechte bedoelingen had. Als je eerlijk bent zal ze je begrijpen en zal ze je ook eerder vergeven.
Hey!

Ik zou inderdaad zeker bovenstaande reacties opvolgen en het haar gewoon vertellen.
Je zegt dat je bang bent dat ze je niet meer zal vertrouwen, maar ze weet sowieso dat jij het hebt gedaan, zal ze dan niet juist meer moeite hebben om te vertrouwen als je er niets over zegt en zij misschien denkt dat je echt probeerde verkeerde dingen te doen, dan wanneer ze weet dat het simpelweg uit nieuwsgierigheid was?
Probeer het ook zo aan haar mama uit te leggen, zodat ook zij weet dat je in principe te vertrouwen bent.
Weet dat wachtwoorden uitwisselen nooit een goed idee is, maar ik snap het wel wanneer jij bv. dingen voor haar hebt gekocht op dat account.
Je kunt vriendin vertellen dat het slim zou zijn om voor verschillende accounts verschillende wachtwoorden te gebruiken.

Groetjes
Lot
Badge
Hoi!
Zeg gewoon dat je gewoon nieuwsgierig was en dat je ook veder niks hebt gedaan en en later debk ik dat jullie er om kunnen lachen...

Groetjes,
Henk
Hoi

Hoewel je je er waarschijnlijk bewust van was dat inloggen op andermans account niet ok is, kan het gebeuren dat je nieuwsgierigheid het overneemt. Ik kan me voorstellen dat dit een nare situatie is en dat haar vertrouwen in jou geschonden is, maar dat vertrouwen kan heropgebouwd worden. Ik stel voor dat je je excuses aanbiedt, en uitlegt dat je niet de intentie had om door haar mail te lezen.

Groetjes
Kenshin
Ik ven best bang dat ze me niet meer vertrouwd. 😥
Ik denk dat je het beste kunt zeggen dat je uit nieuwschierigheid (was volgens mij het geval was) probeerde in te loggen en dat bleek te werken.
Dan moet je haar natuurlijk geruststellen met het feit dat je er verder niets mee hebt gedaan.
Mogelijk waardeert ze die eerlijkheid.

Reageer