Vraag

Zelfsnijding?

  • 2 July 2018
  • 8 reacties
  • 530 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik ben pippelette en ik heb me vroeger gesneden. Ik heb er nu heel veel spijt van?.
De reden was omdat mijn mama haar vriend mij sloeg,... Ik was het beu geworden want het duurde 9 jaar. 9jaar leven met geweld is niet leuk dus begon ik me te snijden. Maar nu in de middelbaar heb ik er echt spijt van. Ik doe namelijk kinderzorg in school en alle leerlingen en kleutertjes vragen mij of ik me heb pijn gedaan en dan zeg ik gewoon: nee hoor maak je geen zorgen. Ook als het warm is zit ik met lange mouwen in school als angst dat de leerkrachten het gaan zien. Ooit op een dag had mijn bff het gezien en vroeg ze waarom ik het gedaan had en heb ik haar mijn hele verhaal verteld en ze wou het aan de leerkracht zeggen maar had ze niet gedaan anders had ik nog meer miserie want mijn ouders weten het namelijk niet. Zouden jullie me aub willen helpen? Hoe verberg ik de littekens het best met make-up gaat niet want ik ben er allergisch aan . Pls help?

8 reacties

Hoi!

Wat heftig dat je negen jaar mishandeld bent. Is het geweld nu nog aan de gang? Je ouders weten hier niet van zei je. Het lijkt me van belang dat je beschermd wordt tegen de vriend van je moeder.

Je kan je wonden verbergen door kleding met lange mouwen te dragen. Er is kleding gemaakt van heel dunne, lichte stof. Je kan zeggen dat je dit doet omdat je snel verbrandt. Armbandjes omdoen kan ook.

Je bent allergisch aan make-up. Bij de apotheker verkopen ze soms hypoallergene make-up, waar je geen allergische reactie van krijgt. Dit kan je eens opzoeken, of bij je apotheker navragen.

Je hebt een hoop meegemaakt. Het kan helpen om dit eens te vertellen. Bij de KinderTelefoon kunnen ze naar je luisteren. Je kan bellen of chatten. Je verhaal anoniem kwijt kunnen lucht vaak op.
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/

Als je thuis nog steeds pijn gedaan wordt, kan de KinderTelefoon je helpen voor een fijner thuis.
https://www.kindertelefoon.nl/over-ons/actief-verwijzen-naar-veilig-thuis/

Met je mentor of huisarts praten kan ook helpen. Mishandeld worden kan een heel grote impact op je hebben. Erover praten kan je echt helpen.

Groetjes
x
Maar Ik wil niet bij een Andere familie?
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik vind het heel erg voor je dat je 9 jaar bent mishandeld. Ik hoop dat dat nu voorbij is?

Je kan er inderdaad voor kiezen om lange mouwen te dragen, maar mijn broer sneed zich ook heel vaak, op de armen en daarvoor gebruikte hij dan een soort crème van de drogisterij om littekens weg te halen of in iedergeval te laten verminderen.

Misschien kan je zo'n soort crème kopen. En hopen dat je littekens een beetje wegvagen, bij mijn broer hielp het wel ontzettend je ziet bij hem nu alleen nog kleine rode streepjes.

Gr:Mr. S
Wat bedoel je precies met 'Maar Ik wil niet bij een Andere familie'? Ben je bang dat je uit huis geplaatst zal worden?

Organisaties als jeugdzorg zullen eerst bekijken hoe ze jou in je eigen omgeving kunnen helpen, voor ze stappen ondernemen naar een eventueel pleeggezin.

Heb je er met iemand over gepraat?
Tot nu toe heb Ik er met mijn zus over gepraat. Ze zei dat ik het tegen mama moest zeggen maar mijn mama heeft ooit eens gezegd da mensen da hun snijden da da dom is... . En over een ander gezin wil ik zeker niet hebben want als ik in een ander gezin zou gaan zitten en verlies ik mijn familie die wel lief is?
Lol
Met mijn zus over gepraat maar ik wil mijn familie niet kwijt
Heel goed dat je er met je zus over hebt gepraat. Kunnen jullie het goed met elkaar vinden?

Het tegen je moeder zeggen kan helpen. Vervelend en niet verstandig van haar dat ze zei dat jezelf snijden dom is. Het is helemaal niet dom, maar een uiting dat er iets mis is.

Het kan helpen om je moeder te doen inzien dat ze geen juist beeld heeft van zelfbeschadiging. Deze video kan haar dat helpen inzien. Als ze een correcter beeld heeft van wat zelfbeschadiging is, kan het voor jou minder lastig zijn erover te praten.

Doet er momenteel iemand jou nog pijn? Weet je moeder wat er allemaal gebeurd is?

Je mentor of huisarts kunnen je ook helpen. Zie je het zitten om daar een gesprek mee te hebben?

Reageer