Vraag

Word ik mishandeld door mij vader?

• 17 September 2017
  • 3 reacties
  • 5086 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil graag jullie mening hiervan of dit valt onder mishandeling en ik stappen moet gaan ondernemen... dus hier mijn verhaal

Mijn vader is altijd al wel streng geweest ook toen ik klein was maar later ging ik natuurlijk wat meer puberen dus hij werd agressiever etc ik ben nu 17 en vind het eigenlijk wel mee vallen hoe ik reageer..

Vandaag was het dus weer raak ik zat Netflix tekijken toen kwamen mijn ouders thuis m'n vader wou nieuws kijken dus zette ik het eraf en ging op mijn telefoon wel verder kijken dat was blijkbaar opeens niet gewenst en m'n vader zei dat ik aan het treiteren was met hem hij werd dus boos en gooide bier naar mij en over mij heen ik als natuurlijk reactie word natuurlijk boos dat ee bier over mijn nieuwe kleding was heen gegooid hij geef mij een paar klappen tegen mij gezicht en duwde mij omver toen pakte die mijn telefoon en gooide hem kapot... ik werd natuurlijk vrij kwaad want mijn telefoon was kapot gegooid dus ik loop weg naar de garage hij rent achter mij aan en pakt me bij de keel voor een paar seconden m'n broertje en moeder kijken zoals altijd weerloos toe... daarna greep die me stevig vast en deed de garage deur open en gooide me op de grond buiten ik in tranen heb daar even gezeten toen deed m'n moeder de deur open en kon ik snel naar binnen gaan en gelijk naar boven gerent terwijl m'n broertje m'n vader probeerde tekalmeren.
Dit is z'n beetje was wekelijk gebeurd...

Ze zeggen dan na die tijd dat het mijn schuld was en dat ik treiterde maar bedoelde het niet eens zo...

Valt dit onder mishandeling en moet ik stappen ondernemen Zoja hoe?

3 reacties

Hoi Elisa001 ,
als ik het zo lees valt dit zeker onder mishandeling ! Ouders kunnen al eens boos worden , maar dit is niet gewoon boos zijn .
Iemand slaan , bij de keel grijpen , dingen kapot gooien ,... kan zeker niet, en al helemaal niet als een vader dit bij z'n dochter doet !
Je kan hiervoor aangifte bij de politie doen , maar misschien is het handiger om naar de leerlingenbegeleiding op je school of het CLB te stappen . Je kan hierover met je mama proberen te praten , maar ik heb geen idee wat ze erover denkt . Is ze bang voor je vader dat ze niets zegt ? Of vindt ze het zelf oké ? Al denk ik het eerste aangezien ze je binnenlaat etc.
Meld dit zeker aan iemand ! Heel erg veel sterkte en succes !
Groetjes , Lot
Haaihaai,

Dit is zeker geen normale thuissituatie en het valt inderdaad onder mishandeling. Wat knap van je dat je er iets over durft te praten met dit forum. Ik zou inderdaad snel contact opnemen met school of praten met familieleden. Wat je ook altijd kan doen is contact opnemen met veilig thuis. Dit is een instantie die kinderen helpt met hun thuissituatie. Mocht dit je eng lijken dan kan je dit ook altijd samen doen met iemand die je heel erg vertrouwt of eerst contact opnemen met de kindertelefoon en dat die je dan verder helpt met eventueel veilig thuis in te schakelen. Ik vraag me af hoe je hier tot nu toe heel de tijd mee om bent gegaan? Ik hoop dat de situatie snel verbeterd!

Fabian
Hoi!

Dit mag helemaal niet! Het is mishandeling.
Jij was niet aan het treiteren, en je vader heeft het toch zo opgenomen. Iedereen is nu en dan geïrriteerd, maar je telefoon kapot gooien en je bij je keel grijpen gaat er echt over!

Wat zegt je moeder als je vader er niet bij is? Ze is vast ook bang van hem, en daarom kan het handig zijn dat jullie met z'n drieën naar gezinshulp stappen: jij, je moeder en je broertje. Samen staan jullie sterk, want deze thuissituatie is voor niemand goed.

Groetjes
x

Reageer