Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Wat moet ik doen (huiselijk geweld)?

• 24 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 563 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Mijn broer mishandelt mijn ouders (vooral verbaal) wanneer hij een woede-uitbarsting heeft en dit gebeurt steeds vaker. Mijn ouders zijn ten einde raad en weten (net als ik) niet wat ze eraan kunnen doen. Buiten het gezin weet niemand iets van deze woede-aanvallen af. Hij gaat steeds verder, waar het begon met "sukkel" is het nu "kankerhond" en hij begint spullen kapot te maken. Ik ben bang dat het een keer uit de hand loopt en er iets ergs gaat gebeuren. Omdat niemand buiten het gezin hier ook maar iets van af weet wil ik het graag kenbaar gaan maken. Ik weet alleen niet hoe te beginnen en welke hulp ik moet inschakelen. Kan iemand mij hier bij helpen? Iemand die een vergelijkbare situatie heeft meegemaakt bijvoorbeeld?

7 reacties

Mijn broer is trouwens 19 jaar oud
Badge
Hey.

Wat heftig dit!
maar in ieder geval, jullie moeten echt met iemand gaan praten een goede vriend iemand van school of bel of chat met de kindertelefoon zei kunnen je echt helpen. Dit moet stoppen!. ik heb ook een soortgelijke iets meegemaakt ik ben met iemand gaan praten in vertrouwen en zij hebben mij echt heel erg geholpen dus jullie moeten dat ook doen!
voordat het te laat is.
ik hoop dat je er iets aan heb.

niemandx14
Badge +3
Hey,

Ai, das heftig! Je moet zo snel mogelijk met iemand gaan praten. Een vriend van je, oom/tante/opa/oma (als je die hebt), iemand van school of met de kindertelefoon chatten of bellen. Je moet iets doen voor er nog ergere dingen gebeuren!

Heeft je broer iets waardoor hij zulke uitbarstingen telkens heeft?

Gr
Hey,

Super heftig zeg!

Is het een idee om naar de huisarts te gaan? Die weet goed wat voor 'n hulp er mogelijk is en kan jullie dus goed verder helpen. Je kan samen met je ouders naar de huisarts gaan, maar uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van je ouders dus die kunnen bv ook alleen gaan als jij dat fijner vind.
Misschien dat PMT iets voor je broer is? En gezinstherapie voor jullie allemaal om goed met dit soort momenten om te leren gaan? Maar uiteindelijk moet je broer de keuze maken om iets te willen veranderen.
Je ouders kunnen met de huisarts of met een therapeut bespreken wat zij kunnen doen om die keuze te beïnvloedden en te sturen.

Liefs,
Pheebe
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er in ieder geval over praten met een vriend. Ik wil er ook graag over praten met mijn tante, maar heb nog geen idee hoe ik dit moet gaan doen... Anyways, mijn ouders zijn naar de huisarts gegaan (bedankt voor de tip) al hebben ze me daar niks over verteld. Mijn broer heeft trouwens wel autisme, maar ik weet niet of die uitvarstingen daar iets mee te maken hebben.

Fijn dat jullie meedenken!

Gr
Super goed dat je erover gaat praten met een vriend! Praten kan echt heel erg helpen en opluchten!
Is het een idee om je tante een appje te sturen dat je ergens mee zit en dat je graag met haar zou willen praten? Via een appje is soms makkelijker dan in real live.

Succes!
Als het echt niet ophoud kan je een psychiater inhuren. Hij kan met je broer gaan praten. Voor de rest moet je gewoon met personen spreken die je vertrouwt. Dat lucht namelijk op.

groetjes

Reageer