Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Wat als je buren waarschijnlijk mishandeld worden

• 30 juni 2016
  • 4 reacties
  • 1061 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Heyy,

Het is al weer een tijdje geleden dat het me voor het laatst opviel, maar ik hoorden net rare geluiden bij mijn buren vandaan komen, 'Bek houden!' en 'Neee, aaaahhh!' enzo. Het klonk niet echt goed, alsof er iemand mishandeld werd. Ik heb geen contact met ze, ik ben ze al in geen jaren tegengekomen (wat echt knap is met buren). Wat kan ik doen?

Liefs,

4 reacties

Heyy,
Als ik jou was zou ik dit aan je ouders melden, want het kan inderdaad heel goed. Het gebeurt vaker dan je denkt helaas... Je kan ook even op internet zoeken en dan heb je zo een punt waar je iets kan melden. Ook bij vermoedens. Zoek naar "wat te doen bij huiselijk geweld" Meestal krijg je dan wel iets nuttigs!!

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen...
xx me
ps: als je nog vragen hebt, help ik je graag!!
Heyy,

Ik werd net wakker van de buurman die keihard tegen het huis stond te bonken (rijtjeshuis) en schreeuwde: 'Je maakt nu die deur open of ik breek 'm open!' Hij werd binnengelaten, toen was er nog wat geschreeuw en toen werd er opeens heeeeel rustig gepraat, op normale toon, ik denk dat iemand de politie gebeld heeft. Mijn ouders zijn weer gaan slapen, die vinden dat er niks aan de hand is en vinden het gewoon lief dat ik me zorgen maak, mijn zus wilde net als ik de politie bellen maar slaapt nu ook weer omdat het nu rustig is. Ik vind het echt heel eng om zelf naar een meldpunt voor huiselijk geweld te bellen, ik durf veel, maar bellen is niet mijn ding. Ik wil het wel doen, maar moeten mijn ouders me niet even steunen? Of het zelf doen? Ik voel me soms zo veel volwassenener dan zij.

Liefs,
Heyy,

Ik had vandaag een gesprek met mijn ouders en iemand die op bezoek was over de buren, en ik voeg wat er nou daar gebeurd was (de buurvrouw is een tijd geleden verhuisd en de buurman is hertrouwd), en toen zei ik 'Oké, nou snap ik wie wie mishandelt.' Degene die op bezoek was zei iets grappigs, mijn vader lachte, en mijn moeder zei: 'Nee, even stil, ze zit er echt mee.'
Ja, tuurlijk zit ik er echt mee, er wordt iemand mishandeld voor mijn neus, misschien wel op dit moment, en ik kan er iets aan doen, maar niemand snapt dat het boeiend is. Mijn moeder zegt dat ze niks gemerkt heeft, als een soort bewijs dat er niks aan de hand is, maar zij slaapt ook niet met haar hoofd aan de kant van dat huis. Ze zei dat we vanaf nu konden opletten of er iets gebeurde, behalve die ene keer 's nachts, en toen zei ik dat ik dat ik dat dus al jaren deed. Ze snapte niet dat iemand die slachtoffer is niet gewoon wegloopt, ook niet toen ik uitlegde dat mensen met gevoel wel eens bang zijn, en vroeg onder welke categorie ze niet viel.
Ik vul nu een anoniem formulier in (daarin zeg ik hun adres en dat het mijn buren zijn, dus niet erg anoniem) over wat ik heb gehoord enzo. Doe ik hier goed aan?

Liefs,
ik vind het super stoer gwn doen

Reageer