hallo ik heb een vriendin die thuis mishandelt wordt door haar ouders
belt regelmatig helemaal overstuur op
ben bang dat als er hulp orginisaties worden ingeschakeld en langs gaan dat ik het vererger
en vroeg me wat ik voor stappen er ondernomen kunnen om haar te helpen
vriendin wordt mishandeld door ouders
A
A
Ik denk dat het goed is als je eerst aan haar vraagt of ze wil dat er een hulp organisatie word ingeschakeld!!!
A
Praan met haar , en zoek een manier om elkaar te steunen.
Als het te erg is moet je hulp in schakelen of in ieder geval hulp vragen bij een persoon die je vertrouwt of eventueel een vertrouwenspersoon.
Succes.
Als het te erg is moet je hulp in schakelen of in ieder geval hulp vragen bij een persoon die je vertrouwt of eventueel een vertrouwenspersoon.
Succes.
A
Wat heftig! Ik denk dat een hulp organisatie juist weten hoe zij daar mee om gaan, dat ze het niet erger gaan maken. Maar dat weten we natuurlijk niet zeker, maar als je echt geen raad weet dan is een hulp organisatie nog best een goed idee..
A
Wat naar voor die vriendin van jou zeg! Maar zeker ook voor jou, het lijkt me zwaar om iemand om wie je geeft zo verdrietig te zien.
Ik kan me voorstellen dat meteen hulporganisaties inschakelen een grote stap is, ook omdat het in deze situatie niet om jou gaat, maar om je vriendin. Zou chatten of bellen met de kindertelefoon een goede optie zijn? Daar kunnen ze in ieder geval je verhaal aanhoren en misschien ook wel advies geven. Volgens mij is het zelfs zo dat de kindertelefoon ook hulporganisaties in kan schakelen als degene aan de telefoon dat zelf zou willen. Misschien zou je je vriendin aan kunnen raden om eens met hen contact te zoeken? Wie weet lucht dat haar wel op :)
Sterkte ermee!
Ik kan me voorstellen dat meteen hulporganisaties inschakelen een grote stap is, ook omdat het in deze situatie niet om jou gaat, maar om je vriendin. Zou chatten of bellen met de kindertelefoon een goede optie zijn? Daar kunnen ze in ieder geval je verhaal aanhoren en misschien ook wel advies geven. Volgens mij is het zelfs zo dat de kindertelefoon ook hulporganisaties in kan schakelen als degene aan de telefoon dat zelf zou willen. Misschien zou je je vriendin aan kunnen raden om eens met hen contact te zoeken? Wie weet lucht dat haar wel op :)
Sterkte ermee!
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.