Vriendin wordt mishandeld

  • 1 February 2018
  • 5 reacties
  • 594 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Een goede vriendin van me word thuis mishandeld, ze zegt tegen mij dat ze word geslagen
geknepen en geschopt. Soms wil ze ook dingen doen die ze niet moet doen zoal: in zichzelf snijden.
Weten jullie wat ik moet doen? Want ze heeft niemand om mee te praten ! Want ze zegt dat niks helpt...
XX Sanne

5 reacties

Ik zal gewoon zorgen dat je altijd voor haar klaar staat. Praat er over met haar en zorg ervoor dat ze geen stomme dingen doet. Als het huiselijke geweld bij haar thuis erger word, praat er dan ook even met je ouders over. Als het echt een gevaarlijke situatie is zal ik de politie inschakelen. Overleg dit dan wel met haar en je ouders
Depressieve mensen zijn al gauw geneigd een afkeer te creëren voor hulp, terwijl praten de enige oplossing is om ervan af te komen. Echter is het wel zo dat jouw vriendin mishandeld wordt waardoor de depressie niet weg zal gaan. Praat met haar over het huiselijk geweld en wrs is het handig om professionele hulp hiervoor in te schakelen.
Online is er hulp voor zelfmoordpreventie te vinden (113) waar je mee kan praten en om hulp vragen. Een aantal tips van 113:
-Ga niet de strijd aan (“Doe het niet” is een no go).
-Ga niet mee in de zelfmoordgedachten of het pessimisme (Zelfmoord is niet de enige oplossing).
-Speel geen hulpverlener (daarvoor sta je te dichtbij, en als je ‘hulpverlener’ wordt, kan dat ten koste gaan van de waardevollere band die jullie al hebben).
-Behandel de ander niet te hard, maar ook niet te zacht.
-Doe je niet sterker voor dan je bent.
Belangrijk is dat jij met haar blijft praten zodat ze weet dat er iemand om haar geeft, wat haar motivatie geeft om geen zelfmoord te plegen.
Ik hoop dat dit helpt en nog veel succes!
zeg tegen haar dat ze naar haar leraar/mentor moet gaan en dat ze daar het verhaal kan uitleggen
of bellen met de kindertelefoon is ook handig die kunnen je doorsturen naar stichting veilig thuis.
maar ik blijf het zeggen... snijden is nooit de oplossing.
veel succes 😉 groetjes James
Badge

Hey ik snap dat je het erg lastig vindt. Maar je hebt in ieder geval je best gedaan en dat vindt ik al heel knap van je. Misschien kan je een zorg bellen of met school er over praten. Zorg dat je wel bereikbaar bent voor haar en dat je klaar staat voor haar 

Reputatie 7
Badge +19

Ehmm @Anoniem_3 Dit is 4 jaar geleden.

Wel lief dat je helpt.

Wilhelmavemela.

Reageer