Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Vriendin die wordt mishandelt

Ik heb laatst een nieuwe vriendin ontmoet die wordt mishandelt, ze heeft het me zelf verteld.
Gisteren wilde ik langs gaan maar ze is dit hele weekend al weg. Ze is een pleegkind en leeft in een huis met 9 mensen. Een meisje deed de deur open en ze keek alsof ze net een spook gezien. Zij zal ook wel een pak slaag hebben gehad. Ze had een blauwe plek op haar voorhoofd en ze had een rode plek bij haar kin. MIjn vriendin heeft al eens zelfmoord geprobeerd en ze snijdt zichzelf. Ik ben vroeger ook mishandelt en sneed mezelf en ben echt heel bang dat ze dadelijk echt zelfmoord pleegt en dat het dan lukt. Ik wil er met haar over praten maandag, of anders dinsdag. Ze heeft het heel moeilijk. Wat kan ik het beste doen? Ze gaat hier later zoveel last van krijgen. Ze is nu 16 en doet dit jaar examen. Ik denk niet dat ze al klaar is om op zichzelf te wonen, bij ons is ook geen plek meer. Wat moet ik nu doen?

6 reacties

hyee

het enige wat JIJ kunt doen is luisteren naar je vriendin als ze iets tegen je wil zeggen daarover

en met haar proberen aangiften aan de politie te laten doe maar als ze niet wil dan moet je haar zeker NIET dwingen want daar berijk je echt niets mee

want uiteindelijk gaat het over haar

geef haar aandacht (zal ze zeker nodig heben)

en geef haar zeker steun laat haar niet vallen

hoppelijk help het een beeetj xx
hoi

net als dark zegt,luister naar haar en geef haar steun,
en probeer te overleggen met haar,of ze aangife wil doen bij de polotie.
maar ga zeker nooit hulp zoeken zonder zij het weet,dan kan de kans altijd groter worden dat ze zelfmoord zou willen plegen.
en probeer anders zoveel mogenlijk leuke dingen met haar te gaan doen,gewoon dat ze thuis even weg is.
succes!!

nadia-xx
heey,

Ik vind dat je hulp moet gaan zoeken. Als je zeker weet dat ze mishandeld woord kan je eventueel de politie inschakelen. Ik weet dat want mijn ouders helpen gezinnen met dat soort problemen.

sterke! gr maaike
hee,
dat is echt vervelend allemaal
ik denk dat je ten eerste sowieso je ouders om hulp moet  vragen miss hebben hun een oplossing
probeer er samen achter te komen wie die dader is dan kun je er stappen ondernemen
en steun je vriendin het meest dat je kan en met die zelfmoord pogingen zal ik je aan raden om profasinal hulp te zoeken en anders iemand wie ze goed vertrouwd die haar dat uit haar hoofd kan praten
ik denk echt dat ze iemand nodig heeft die haar kan helpen dus een hulpverlener ofzo
ik vindt het echt dapper van je dat je haar zo goed steund en dat je voor haar klaar staat want het is allemaal niet niks natuuurijk
en om ergens anders te wonen is wel een goede oplossing alleen de vraag waar natuurlijk heb jij eventueel geen familie waar ze tercht kan
liefss geen prater
praat goed met je vriendin en zoek hulp, bv ouders of politie of iemand die je vertrouwt

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen