vriend wordt mishandeld help

  • 5 July 2020
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hii,

Een hele goede vriend van mij heeft mij een video gestuurd van dat zijn ouders hem bedreigen en mishandelen... dit doet mij zo veel pijn om te zien dat ik mezelf ben gaan snijden zodat ik zijn pijn ook voelde... kan iemand helpen met wat ik kan doen? alvast bedankt

groetjez mij


5 reacties

Ik raad jou aan om gebruik te maken van deze site van de overheid.
Daar kun je alle informatie vinden, de je nodig kunt hebben.

Hii,

Een hele goede vriend van mij heeft mij een video gestuurd van dat zijn ouders hem bedreigen en mishandelen... dit doet mij zo veel pijn om te zien dat ik mezelf ben gaan snijden zodat ik zijn pijn ook voelde... kan iemand helpen met wat ik kan doen? alvast bedankt

groetjez mij

Hey katjatie,

goed dat je dit hebt gedeeld met andere en wat goed dat je dit durft te vertellen.

als ik het zo lees zit je in een moeilijke situatie en dat begrijp ik heel goed.

Maar snijden is nooit te oplossing ik zeg dat heel vaak terwijl ik dat zelf ook doe maar het helpt echt niet.

het voelt goed maar later krijg je echt spijt daarvoor.

dus wat je beter zou kunnen doen is proberen daarmee te stoppen.

de eerste stap is wat je zou kunnen doen is in plaats van jezelf te snijden is dat je misschien je gevoelens kan opschrijven hoe je op dat moment denkt of voelt en  dat je in plaats van snijd met een mes tekentjes tekent op je arm dat heeft een psycholoog ook tegen mij gezegd en het helpt echt.

maar dat je gewoon stap je voor stapje dat doet.

als dat niet helpt kan je misschien contact opnemen met de kindertelefoon natuurlijk die helpen je ook graag. of met een vertrouwenspersoon als je die hebt.

verder vind ik het naar om te lezen dat je beste vriend word mishandeld en bedreigd door zijn ouders.

en ik zie dat je daar heel moeilijk mee hebt en misschien kan je het beste met een vertrouwenspersoon praten als je die hebt en vertellen over dit verhaal en als je dat moeilijk vind kan je het opschrijven. of ga naar je ouders met dit verhaal en vertel wat je dwars zit en dat je graag hem wilt helpen.

ik hoop dat ik je hierdoor een beetje heb geholpen.

en ik wens je veel sterkte toe.

liefs Anoniem_17

p.s. je kan altijd je verhaal kwijt bij mij. en onthoud het komt altijd goed. ik denk dat ook niet altijd maar er komt altijd een moment dat het goed zal gaan. veel sterkte en stay strong:wink:

1. Zorg dat je vriend terechtkomt bij jeugdzorg en/of politie en het liefst vertelt aan iemands anders ouders, oom/tante, buurman/vrouw

2. Snijdt jezelf niet, het veroorzaakt meer problemen dan dat het wat oplost

3. Mocht 2. Niet lukken, zelf ook professionele hulp krijgen

@Anoniem_17 bedankt voor je antwoord hier heb ik zeker iets aan

@Katjatie Mooi, en als er wat is je kan altijd een reactie sturen hierop en ik ben er voor je.

voor nu veel sterkte en hoop dat het goed komt.

groetjes Anoniem_17

Reageer