Verkracht door me stiefvader..

  • 24 January 2016
  • 15 reacties
  • 6039 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee,
Ongeveer een half jaar geleden ben ik verkracht door me stiefvader. Mijn moeder was 's avonds aan het werk en mijn broer en zus waren op pad met vrienden, dus ik was alleen met me stiefvader thuis. Opzich niet zo erg want we konden het wel goed met elkaar vinden. Rond 9 uur ging ik op bed (Het was Dinsdag) en toen ik in bed lag ging ik nog even lezen. Het was rond half 10 toen ik mijn stiefvader naar boven komen. Geen paniek dacht ik, hij kwam vast wat uit ze kamer halen ofzo.., maar hij kwam mijn kamer binnen waar ik best wel van schrok. Ik deed alsof ik sliep maar hij zei dat hij wel wist dat ik nog wakker was, dus ik vroeg wat hij kwam doen. Hij kwam op me bed zitten en dieuwde me deken van me af. Ik zei dat ik wou slapen en dat hik weg moest gaan. Hij zei dat hij nog even bleef. Hij streelde me, sloeg me een paar keer in me gezicht. ik zei dat hij moest ophouden en huilde. Hij trok mijn broek en onderbroek uit en ik schreeuwde maar hij zei dat niemand me kon horen en dat ik me maar gewoon moest overgeven en dat ik dit ook wil. Ik wou het niet! Hij trok zijn kleren uit en drong bij me binnen. Ik schreeuwde. Hij bleef een uur op me kamer en ik moest van alles doen!. Daarna ben ik lang onder de douche gegaan en ben ik huilend op bed in slaap gevallen. De dag erna moest ik naar school. Ik kon me slecht concentreren en ik ontwijk vanaf die dag mijn stiefvader. Ik ben nu doodsbang om alleen thuis te zijn met mannen/jongens of bij mannen/jongens in de buurt te komen. Ik zit wel in therapie maar dat is voor iets anders. Ik heb dit nog nooit tegen iemand gezegt en ik weet niet of ik dit tegen iemand kan zeggen. Heeft iemand tips hoe ik dit makkelijker aan iemand kan vertellen en aan wie ik dit misschien aan iemand kan vertellen? Xx

15 reacties

Hey Beawesome,

Wat heftig om te horen wat jij hebt meegemaakt! En dit is zeker niet iets wat je voor je moet houden, het is heel goed dat je het aan iemand wil gaan vertellen! Ik snap dat het misschien eng is om het meteen aan je moeder te vertellen, maar je kan het ook aan je mentor vertellen. Hij/Zij zal er voor je zijn en kan je helpen om het aan je moeder te vertellen, want uiteindelijk moet zij het natuurlijk wel te weten komen...
Ik begrijp ook heel goed dat je nu bang bent voor jongens/mannen, maar probeer te onthouden dat zij niet je stiefvader zijn, zij zijn iemand anders. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer het toch op die manier te zien.
Veel succes, en ik hoop dat je het aan iemand kan vertellen!
xx
Hey Beawesome

Dit is zeker heftig. Het is ook heel goed dat je dit wilt vertellen. Je zit op therapie misschien als je die mensen vertrouwt kan je het daaraan vertellen en kunnen ze je gelijk helpen. Je moeder of je vader is natuurlijk het beste maar dat is enorm eng. Ik heb het zelf niet meegemaakt maar mijn stiefvader begint mij een beetje te veel aan te raken enz. Andere jongens of mannen zijn niet zoals je stiefvader en je hoeft ook niet voor ze bang te zijn. Tuurlijk, je hebt er nu een trauma aan. Maar andere jongens of mannen die je al lang kent kun je echt vertrouwen. Je kan ook altijd naar de dokter gaan, of je mentor. Woon je nog steeds met je stiefvader? Heel veel sterkte sowieso.

x
Ik heb niet echt de vertrouwen in mensen. Ook niet in mijn therapeut. Mijn mentor is me zwangerschapsverlof en daar zal ik het niet snel aan vertellen. Aan me moeder durf en wil ik het niet vertellen omdat ze zoveel van me stiefvader houd en ik dat niet wil verpesten, en ja me stiefvader woont nog bij me 😢
Ik vindt het verschrikkelijk erg voor je dat je stiefvader nog bij je woont.
Vertrouwen in mensen is moeilijk te krijgen ik snap wat je zegt. Is er een vertrouwings persoon op school? Of een docent die je heel erg vertrouwt. Ik weet niet hoe oud je bent maar als je oud genoeg bent kan je een afspraak maken met een psycholoog. Is er misschien iemand die je altijd helpt door moeilijke dingen. En met je moeder je moet het haar vertellen. Geloof me. Ik ga je vertellen wat mijn moeder tegen mij heeft gezegd (ze is toen zij klein was verkracht). Als iemand jou ooit mishandeld of verkracht dan moet je het onmiddellijk zeggen. Maakt niet uit of het je vader of "naam van vriend" is. Jij bent belangrijker. Ik wil geen relatie met een verkrachter.
Hoe is het contact nu met je stiefvader. Hoe reageert hij als hij jou ziet. Doet ie vaker nog dingen, of aanrakingen. Dat is belangrijk om te weten.
x
Ik vindt het verschrikkelijk erg voor je dat je stiefvader nog bij je woont.
Vertrouwen in mensen is moeilijk te krijgen ik snap wat je zegt. Is er een vertrouwings persoon op school? Of een docent die je heel erg vertrouwt. Ik weet niet hoe oud je bent maar als je oud genoeg bent kan je een afspraak maken met een psycholoog. Is er misschien iemand die je altijd helpt door moeilijke dingen. En met je moeder je moet het haar vertellen. Geloof me. Ik ga je vertellen wat mijn moeder tegen mij heeft gezegd (ze is toen zij klein was verkracht). Als iemand jou ooit mishandeld of verkracht dan moet je het onmiddellijk zeggen. Maakt niet uit of het je vader of "naam van vriend" is. Jij bent belangrijker. Ik wil geen relatie met een verkrachter.
Hoe is het contact nu met je stiefvader. Hoe reageert hij als hij jou ziet. Doet ie vaker nog dingen, of aanrakingen. Dat is belangrijk om te weten.
x


Ik heb niet iemand tegen wie ik het kan vertellen. Ik heb niet echt contact met de buitenwereld om het zo maar te zeggen.. Ik weet niet of mijn moeder zo is, ze zegt dat mijn stiefvader samen met mij en me broer en zus op 1 staat en dat ze even veel van iedereen houd en nooit bij een van ons weg zou willen. Ik denk niet dat ze me gelooft en of ik haar dit kan vertellen... Ik ben trouwens 13 jaar. Hij doet als andere er bij zijn heel normaal tegen me en aardig Enzo, maar als we alleen zijn doet ie nog wel heel erg jah euh hoe moet ik het zeggen, alsof hij het zo nog een keer zal doen. Hij pakt nog wel eens me hand vast of slaat me voor me kont of streelt me benen.
Oke, ik snap waar je bang voor bent. Het is heel begrijpelijk maar.. ik denk dat je moeder jou kiest voor je stiefvader. Je bent haar eigen bloed, je zat 10 maanden in de buik van je moeder en je moeder heeft je groot gebracht. Ze kiest jou voor hem waarschijnlijk. Kan je niet naar je vader toe? Of heb je daar geen contact mee of is hij overleden. (Ik kan zelf niet naar mijn vader toe) Desnoods kan je het filmen als het zo doet. En het laten zien aan je moeder met een briefje er naast en dan naar boven gaan. En als ze het heeft gezien vragen of ze naar boven komt. Dit heb ik zelf gedaan met iets anders. Toen een jongen uit mijn klas mij seksuele vragen ging stellen. Ik zat op mijn mobiel en filmde het. niet opvallend. Wat je ook kan doen is alleen de audio opnemen je mobiel wegleggen en de audio opnemen met een programma (mobiel kan ook ander apparaat zijn) Het is een idee voor mij werkte het. Ik snap dat je bang bent voor de reactie. Ik zat toen te huilen in mijn kamer. En wou dat ik het nooit had gedaan. Nu ben ik er blij mee. Voor jou is het extremer, veel. Maar als jou moeder het echt ziet, dan begrijpt ze het enorm goed. Als dit ook niet voor je kan helpen zou ik het graag willen weten. Ik wil je ontzettend graag helpen.
Ik heb geen contact meer met me vader. En om dan maar eerlijk te zijn over me moeder... Ze heeft sinds een jaar of 3 een alcohol probleem. Ze heeft vaak middagen of avonden dat ze zich vol zuipt. Dan kom ik thuis en ja, dan doe ik alles verkeerd. Ik leg me tas verkeerd neer, ik maak te veel geluid, ik heb me schoenen vies gemaakt, weetje wel, van die hele kleine dingen. En thja..., dan word ze wel eens boos en slaat ze me wel eens. Ze zegt de volgende dag wel dat het haar spijt, maar op zo'n toon dat je het niet gelooft, en een paar dagen later doet ze het weer. Dus ik denk dat dat geen optie is..

Maar ik denk dat ik het zo laat. Dat ik het gewoon voor me hou, maar bedankt

Xx❤
Oke is goed. Heel veel sterkte. Ik wil nog een ding zeggen zoek hulp. Ik wil niet dat jij eronder gaat lijden. bel met een psycholoog of met de kindertelefoon. Het helpt en ze hebben oplossingen.

x Stay Strong
Lieve, lieve, lieve Beawesome,

Ik weet wat je mee maakt. Ik weet hoe het voelt om misbruikt te worden door je stiefvader. Ik heb het zelf ook mee moeten maken. Ik liep weg van huis, ik ging van krassen tot snijden, branden naar zelfmoordpogingen. Ik ben opgenomen geweest en nog steeds zit ik er mee. Mijn vader zat aan de drugs en alcohol, daar kon ik dus niet heen. Ik kon niet goed met mijn moeder. Ik voelde me vies. Overal waar hij aan zat was vies, ik was bang. Voor alle jongens, mannen en zelfs voor mijn eigen opa!
Doordat ik vaak wegliep van huis en nachten niet thuis was ben ik gaan praten. Dankzij een zelfmoordpoging ben ik opgenomen voor een lange tijd. Ik ben begonnen met praten wat ik tot op de dag van vandaag eigenlijk nog niet kan. (Lees anders: Mijn verhaal". geschreven door Annelyn)
Toch wil ik je mee geven dat praten de enige manier is om het te verwerken. Ik weet dat het moeilijk is en dat je daarna misschien weer spijt zult krijgen. Maar als je niet praat, zul je nooit een vriendje krijgen, omdat je bang voor hem bent. Ik weet dat dit hard klinkt, maar zo is het wel. Je angst voor mannen word alleen maar groter. Vertel het tegen iemand die je kunt vertrouwen. Je beste vriend(in), ander familielied, mentor, vertrouwenspersoon en het liefst wil ik dat je met een hulpverlener gaat praten. Zij weten precies wat jij mee maakt en wat je voelt en ze zullen je met alle plezier helpen. Je kunt het natuurlijk ook opschrijven, want ik begrijp dat praten heel moeilijk is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je nog vragen hebt hoor ik het altijd. Ik wil je met alle plezier helpen hoor! Heel veel sterkte.
Hee,

Dit is ten eerste echt heel erg om zo te lezen. Ik heb zoiets ook meegemaakt met mn stiefbroer. Als je het aan niemand durft te vertellen kan je ook naar de politie gaan, dat is ook de manier waarop ik het gedaan heb.. Eerst heb ik gewoon een melding gedaan op het politiebureau en k werd later gebeld door een zedenrechercheur waarne ik later een intake gesprek heb gehad waarbij k alles zo precies mogelijk moest vertellen, en k heb gisteravond aangifte gedaan..
Ik weet dus dat het moeilijk is om hierover te praten en het is echt goed dat je het hierop heb verteld.
Eventueel kun je ook naar de huisarts toe gaan die kun je vertrouwen.

Ik hoor graag wat je uiteindelijk gaat doen en heel erg veel sterkte xx
Sorry als ik heel heftig en gemeen reageer,

Laat je moeder dit weten en haal de politie erbij je stiefvader moet de opgesloten worden. (Ik heb een stiefvader die ik haat, daarom ben ik echt heel erg tegen stiefvaders) echt heel veel sterkte en respect dat je door bent doorgegaan.

X
hee,
wat een heftig verhaal....
ik weet dat het moeilijk is om dit aan iemand te vertellen. maar het moet echt ! please ga naat je moeder ( ik snap dat je bang bent dat ze je niet gelooft ) of ga naar 1 van je zussen of broers. want echt dit MOET je aan iemand vertellen. wat die man heeft gedaan is SLECHT! ik snap ook dat je nu bang bent voor hem. je kan miss ook als je bij de therapie bent het tegeb de therapuut vertellen. ik hoop echt voor je dat het allemaal goed komt en dat je iemand in vertrouwen durft te nemen. echt waar geloof in je zelf je kan het !

xxx san ( HEEL VEEL SUCCES )
Hee,
Ik vind dit echt verschrikkelijk en ik kan dit met mijn perfecte levendje bijna niet voorstellen. Ik begrijp dat je naar niemand uit je famillie wil gaan omdat je stiefvader daar ook bij hoort. Ik zou in jouw plaats het aan de therapeut vertellen, desnoods een mail sturen. Hij/zij kan je echt verder helpen. En probeer je te realiseren dat niet alle mannen dit doen, en dat je stiefvader niet normaal bezig is. Ook lijkt het me een goed idee om geluidsfragmenten en filmpjes op te nemen als bewijs.

En je moet dit echt vertellen aan iemand!
Heel veel sterkte,
-Izet
O, en druk de helpknop in boven aan de pagina, daar kunnen ze je ook helpen!
Wat is de reden dat je dit niet aan je moeder hebt verteld en ook niet je therapeut?

Reageer