Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

vader met agressie probleem

hoi,
mijn papa is de laatste jaren echt agressief geworden.
op zijn werk moet hij mannen commanderen en dan denkt hij dat wij thuis ook zoon mannen zijn
we moeten alles voor hem doen, we moeten alles laten vallen als hij iets vraagt.
en als we (ik en mijn broer btw) iets niet direct doen dan begint hij te schelden.
tegen mij is hij alleen verbaal agressief (met woorden) maar dat is echt kwetsend.
laatste heeft hij mij nog **** en **** genoemd.
mijn broer (die 17 is) slaat hij soms, mijn broer kan nog wel wat hebben maar hij heeft echt pijn als mijn papa wat doet.
en als we er iets van zeggen begint hij gewoon te roepen.
soms verschiet ik er van, vroeger waren we beste maatjes maar nu kunnen we geen normaal gesprek hebben zonder dat hij minstens 5 keer boos word.
dan zie je echt de haat in zijn ogen.
we mogen ook nooit reageren volgens hem, we geven altijd antwoord maar dat mag niet
hij MOET het laatste woord hebben zegt hij dan.
hij heeft mij al eens op 5km van ons huis uit de auto doen stappen, en ik moest te voet naar huis.
een week geleden heeft hij nog een schoen naar mijn hoofd gesmeten, gelukkig kon ik hem nog ontwijken.
ik weet niet meer wat ik moet doen.
hij had ooit al eens pillen gepakt omdat mijn mama zei dat hij moest. maar dat doet hij nu niet meer.
wat moet ik doen?

grtjes miss lovely

5 reacties

vraag aan je moeder of je met zijn 3 bij je vader weg kan gaan
Alsof dat zo makkelijk is, Dan duurt dat ook weer een tijd.. Je zou kunnen vragen of je voor een tijdje ergens anders zou kunne overnachte x
Ik denk niet dat mijn mama gaat willen weggaan. Zij zijn namelijk nog gelukkig... en ik ben tenslotte ook ng maar 14 dus ik denk niet dat ik bij mijn vriend zo lang ga mogen blijven. Ik zit nu ook sinds kort op internaat dus ik zie hem alleen nog maar in het weekend. Maar dat is zelfs nog te veel. Het liefst had ik gewoon een andere papa.
Jaa, Dat begrijp ik , wel jammer Hmm, Misschien kan je bij een familielid slapen ?x
hoi misseslovely
wat vervelend dat jullie in zo een situatie zitten.
Aan je topic te zien heb je het er wel heel moeilijk mee.
je schrijft dat je vader jullie ook uitscheld,en je broer slaat,dat is mishandeling
lichaamlijk,maar ook geestelijk.als hij dingen zegt die je kwetsen,dat is nooit fijn om te horen.
misschien is het een gedacht om met een vertrouwenspersoon of clb e gaan praten.
zij kunnen je helpen om ermee om te gaan.
en misschien kunnen ze je helpen met overleg van je mama om ergens anders te gaan wonen.
sterkte

nadia-xx

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen