Vraag

Tips! En weer over woedeaanvallen

  • 15 April 2019
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hy allemaal!
Tijdje geleden dat ik nog iets heb geschreven!
Maar mijn naaste topic ging over woedeaanvallen! En ik ben op dit moment heel boos en daarom deze topic! Mijn plus broertje maakt me echt vaak boos en dan heb ik echt momenten dat ik hem wil slaan! Ja en ik heb ruzie met een vriendin en ik weer zo boos dat ik naar ging uitdagen. Zij zei dat ze me wou slaan( lievere manier ze zei het anders) en ik zei oké dan! Maar uiteindelijk wou ze niet meer en ik daarna ook niet! Maar ik heb bang dat het echt eens fout gaat. En ik weet niet hoe ik dat tegen mijn psycholoog moet zeggen 😯. Hebben jullie tips als ik boos ben dat ik kan afkoelen of minder boos ben? Pls
Gtjes

2 reacties

Hey!

Je hebt af en toe woedeaanvallen en bent bang dat je ooit eens de controle hierover verliest.

Ik vind het al heel knap dat je zelf inziet dat woedeaanvallen gevolgen kunnen hebben, en dat je hier iets aan wilt doen. Het lijkt me ook heel slim om dit aan je psycholoog te willen zeggen.
Misschien kun je dit topic wel gewoon aan haar/hem tonen? Het is duidelijk opgeschreven en dat is een goede start voor een gesprek. Als je dit durft kun je er ook gewoon over beginnen aan de start van een nieuw gesprek.
"Ik zit met iets, namelijk dat ik veel last heb van woede en ik weet niet zo goed hoeik het kan controleren".

Wat is de reden dat je je broertje zo vervelend vindt?
Als hij er oud genoeg voor is kun je dit aan hem vertellen, dat je het echt vervelend vindt. Je zou het er ook met je (plus)mama of (plus)papa over kunnen hebben. Misschien kunnen zij je dan helpen er voor te zorgen dat jullie minder 'last' van elkaar hebben.

Je hebt ook ruzie met je vriendin. Het is niet fijn dat ze zegt dat ze je wilt slaan, en ik snap dat je daar boos om wordt. Weet je nog hoe de ruzie begonnen is? Ik denk dat het voor iedereen het fijnste is als deze wordt opgelost.
Slaap er allebei eens een nachtje over en spreek haar dan aan, zeg haar dat jullie allebei misschien een beetje agressief reageerden.

Tips om woedeaanvallen te voorkomen vind je hier.
Verder denkik dat het echt nuttig isdit inderdaad met je psycholoog te bespreken, deze kan je tips geven die op jou zijn afgestemd.

Groetjes
Lot
Hy
Bedankt! Ikga na de vakantie eens met me vriendin praten! En me plus broertje is gwn irri. Dat is dan moeilijk. Nu op dit moment ben ik gelukkig niet zo boos meer. (Gelukkig) ! Bedankt voor je reactie
Grtjes

Reageer