Vraag

Thuis geweld wat moet ik ermee

• 2 November 2017
  • 19 reacties
  • 2362 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mense ik weet niet echt wat ik aan moet met de dingen die thuis gebeurde ik had laats vrij ergen ruzie met me vader maar en dan spingt die vol op me en dan jah wordt die zo boos dat die me een stuk of 4/5 keer op me hoofd slaat met ze vuist dat ik nog steeds hoofdpijn heb en dat is nu 3 dagen gelden en jah ik weet niet of dat mishandeling is want ik ben het gewend om soms geslaagen te worde maar ik zeg altijd dat het mishandeling is het is niet altijd een vuist maar ook gewoon een platte hand want ik tegen me hoofd krijg en jah maar dan zegge hun stel je niet aan dit is geen mishandeling je weet niet wat mishandeling is mishandeling is dat je in een hok word geduuwd maar slaan is toch ook een erge vorm van mishandeling maar jah dit is mijm vraag wat moet ik ermee ik wordt soms zo verdrietig dat ik soms gewoon niet meer er wil zijn en juist soms wel want dan zijn ze weer super tegen me maar jah hoop dat zit prive blijft en niet naar de politie gaat want dat wil ik liever niet super bedankt als julie tips voor me hebbe ?

19 reacties

Als julie tips hebbe graag
Hi Watmoet ik ermee,

Ik lees het, jammer genoeg, wel vaker dat kinderen thuis geslagen worden. Ik weet dat het gebeurt, maar toch kan ik me niet echt voorstellen hoe het moet voelen, omdat ik en mijn broer(tje)s en zus nog nooit een klap of zoiets hebben gekregen, thuis. Het lijkt mij heel ingrijpend.

Volgens mij kun je wat jou overkomt wel mishandeling noemen. Ik lees dat het niet elke dag zo is en dat je ook hele mooie dingen met je ouders mee maakt. Gelukkig, maar dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.
Soms snap je ze niet en doen ze dingen, die eigenlijk niet kunnen en daarnaast houden ze van jou en jij van je ouders.

Ik denk dat het wel kan helpen voor jou om er met iemand over te praten. Gewoon iemand, die echt naar je luistert en niet gelijk oordeelt. Iemand die ervaring met vergelijkbare verhalen heeft en je dus kan helpen.

Je kunt zo iemand vinden bij de Kindertelefoon https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/
Je kunt chatten of bellen met ze 0800-0432 (gratis en anoniem, ma-vrij tussen 11.00 en 20.00 en za en zo tussen 1400 en 20.00 uur).

Je kunt ook een kijkje nemen op de site van “Voor een veilig thuis” https://www.vooreenveiligthuis.nl/ en misschien is het handig om dan eerst de meest gestelde vragen en antwoorden te lezen, zie https://vooreenveiligthuis.nl/vraag-en-antwoord
Wil je advies of hulp? Bel met Veilig Thuis op 0800-2000 (gratis en 24/7 bereikbaar)

Natuurlijk kun je ook met iemand, die je vertrouwt in je omgeving/familie/school praten en natuurlijk hier op het forum nog extra vragen stellen.

Ik hoop dat ik je er een beetje mee geholpen heb.

Groetjes,
M&M’s
Super bedankt voor je tips liefs wat moet ik ermee heet bjorn voor het gemak maar super bedankt voor al je tips m&m
Hoi!

Dit is wel degelijk mishandeling. Je hebt nu nog steeds hoofdpijn, dat is echt geen goed teken. Ik denk dat je nu moet gaan ingrijpen, voor het nog verder uit de hand loopt.

De linkjes van M&M's zijn heel nuttig, je kunt daar al eens contact mee opnemen.

Het is belangrijk dat je beseft dat je ouders, of wie dan ook, je zo niet mag behandelen. Je bent het gewoon zeg je, en dat maakt me best verdrietig, want dat wil zeggen dat het niet zo gezellig is thuis. Het lijkt al een tijdje aan de gang te zijn.

Heb je al eens contact opgenomen met de KinderTelefoon of met de mensen van 'Voor een veilig thuis"? Zij kunnen je zeker verder helpen.

Groetjes
x
Ja ik heb er nog nooit over gepraar met iemand ook niet familie of vriende ben bang dat ze er boos door worde en ik dan uit huis word gezet dus jah ik durf het niet echt en vind je vrij spanned en ik ben ook vrij onzeker geworde er door en bang bijv oo straat en ik vind het echt heel heel fijn dat julie me hier mee helpe durf het hier voor het eerst te zegge eigenlijk
Hi Watmoet ik ermee,

Natuurlijk is het spannend allemaal, dat kan ik me goed voorstellen. Misschien kunnen deze yt filmpjes je nog een beetje gerust stellen. Hier leggen ze uit hoe het allemaal werkt.

De eerste video is door tv programma Het Klokhuis samen met KT gemaakt
https://www.youtube.com/watch?v=zfoAo98lBiw
Hoe werkt de Kindertelefoon? | Vragen van kinderen | Het Klokhuis

Die tweede laat een voorbeeld van meisje zien die thuis met mishandeling heeft te maken
https://www.youtube.com/watch?v=JufIV5VkH_A
Kindertelefoon Mishandeling

Kijk er eens naar en probeer de stap te nemen en bel of chat met de KT (KinderTelefoon) of Voor een veilig thuis.

Het is ff moeilijk en spannend, maar ik denk zeker dat het je gaat helpen. Praten lucht op.

Succes alvast en ik hoop dat je snel contact krijgt en niet te lang moet wachten, maar ja, dan gewoon nog een keertje proberen. Het kan soms druk zijn, dus niet gelijk teleurgesteld zijn daarover.

Als je nog vragen hebt, kun je ze altijd nog in je topic stellen.

Groetjes,
M&M’s
Heel goed van je dat je het hier hebt gezegd. Dat was heel slim van je. Je kunt hier best niet alleen mee blijven zitten, en zoals hierboven al gezegd, is het handig om de KinderTelefoon eens te contacteren. Die mensen zijn heel vriendelijk en kunnen je helpen met het vinden van de juiste manier om het aan iemand te vertellen. Je bent ook anoniem en wat je vertelt is vertrouwelijk, dus het blijft tussen jullie.

Tijdens dat gesprek kunnen jullie bespreken wat de beste stappen zijn en hoe die te ondernemen, en hoe je die gaat aanpakken om het voor jou zo fijn mogelijk te houden.
Echt bedankt allemaal ik ga proberen de stap te zette en contact op te zoeke liefs bjorn?
Hi Watmoet ik ermee,

Geen dank, ik doe het graag en ik hoop dat je er iets aan hebt.

Het gaat je lukken, ik weet het 🙂
Met ons praten hier is je ook al gelukt. Ik ben al trots op je dat je die stap al hebt gezet.
Gewoon bellen of chatten om ff je verhaal kwijt te kunnen aan iemand en dan verder zien, toch?

Succes :)

Groetjes,
M&M’s
M&m's echt super bedankt ik hoop dat het me gaat lukke werkt u zelf ook voor de kinder telefoon?
Haha, nee, volgens mij moet je minimaal 18 zijn en ik ben net 15 geworden vorige maand. Ik zit er zelf pas sinds van de zomer op hier, maar ik heb al veel topics en reacties gelezen en dan weet je al een beetje hoe je iemand kan helpen en naar welke site sturen voor hulp enzo. Verder heb ik thuis 4 broers en een zus, dus ik maak wel van alles mee met ze. Gelukkig zijn het meestal leuke dingen, afgezien van een paar mindere dingen, maar dat was niet met familie.

Iedereen van de Kindertelefoon heeft zo'n logo (plaatje) van Kindertelefoon bij hun naam staan, dan weet je dat die officieel zijn, zeg maar.

groetjes,
M&M's
Je bent vrij volwasse voor 15 jaar ik zelf ben 10 oktober 15 geworden dus echt knap van je
Wouw dat ik het zelf ook kon wat jij doet
Ik kan ook een heleboel dingen niet, maar daar hoor je me niet over haha
Jij kunt vast weer andere dingen heel goed, dingen die ik niet kan 🙂
Ja oke ik kan heel goed freerunne
Kijk, dat bedoel ik nou maar 🙂
zou ik ook wel willen, ik vind het cool als jongens dat kunnen, ik liep een keertje in Rotterdam en toen sprong een jongen helemaal over me heen met een salto, ik kon alleen maar ademloos naar hem kijken

maar we gaan een beetje off-topic en dat mag niet volgens de regels
Hi Watmoet ik ermee,

Sorry ik wilde je niet afschrikken vanwege off-topic.
Je kunt natuurlijk gewoon vragen over je topic stellen. Ik moest kort na mijn vorige berichtje weg en kom net pas weer thuis, dus dan weet je waarom ik dit niet eerder heb geschreven. Ik zie het wel als je ons (forumleden) nog iets te vertellen of te vragen hebt

Ik wil je iig alvast succes wensen voor als je gaat chatten of bellen.

Groetjes,
M&M’s 🙂
Hi Watmoet ik ermee,

hoe ist?
Voel je je al wat beter in je vel en thuis? Heb je er al met iemand over kunnen praten?

Ik ben gewoon benieuwd of het goed met je gaat :)

Groetjes,
M&M's

Reageer