Seksueel misbruikt; wat kan ik nog doen?

  • 30 August 2018
  • 5 reacties
  • 1237 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Iets langer dan een jaar geleden ben ik seksueel misbruikt. Hij was 17 en ik 15.

Vlak nadat het gebeurt was, wilde ik het eigenlijk zo snel mogelijk vergeten. Ik deed alsof het nooit gebeurd was, en vertelde het tegen niemand. Nu, meer dan een jaar later heb ik daar spijt van. Ik heb het nooit aan mijn ouders verteld, en ben dat ook niet van plan. Mijn beste vriendin en vriendje weten het wel, en hij helpt me er doorheen op momenten dat het niet goed met me gaat.

Achteraf vind ik dat ik iets van aangifte had moeten doen. Maar ik weet niet zo goed hoe en wat. Hij was minderjarig, ik ook. Had ik de politie moeten bellen? Kan dat nu nog? En kan dat anoniem? Of moet ik het ik het achter me laten, zoals ik altijd van plan was geweest?

Ik ben gewoon bang dat hij hetzelfde zal doen bij een ander, en ik dat had kunnen voorkomen.

Ik hoor graag iets.

X, To Write Love On Her Arms

5 reacties

Ik snap dat je geen aangifte hebt gedaan, het zal wel heftig voor je zijn geweest.
Ik heb effe gezocht en op de site van de poltie staat dat je nog steeds aangifte kan doen, dit kan anoniem maar de kans dat er dan iets aan gedaan wordt is klein aangezien ze je dan geen vragen kunnen stellen.
Als je nog traumatische ervaringen hebt kun je het beste het met de huisarts bespreken, omdat je dan hulp kan krijgen.
Hoi

Wat naar dat je misbruikt bent geweest. Ik denk dat je altijd naar het politiebureau kan, je verhaal kan doen, en dat er dan bekeken wordt wat de opties zijn. Het kan dat je vrede met jezelf vindt als je dit aan de politie vertelt.

Als je het eng vindt om alleen naar de politie te gaan, kan je je vriend of vriendin mee vragen.

Het komt vaker voor dat slachtoffers van seksueel misbruik dit lang voor zichzelf houden. Dat begrijpen de politie, en andere mensen waarmee je dit eventueel wilt delen, ook.

Zoals @KarelDeGrote zei, kan het een goed plan zijn om hier met professionele hulp, bijvoorbeeld de huisarts, over te praten. Je mentor op school of een psycholoog zijn ook een optie.

Groetjes
x
hey,
wat erg dat je misbruikt bent.
ik zou het toch tegen jou ouders/mentor vertellen en samen met hun een oplossing zoeken, ik denk dat je alsnog aangifte moet gaan doen want dit kan echt niet.
Is hij ook in je geweest? Dan is het verkrachting
Reputatie 4
Badge +5

Hoi @TWLOHA ,

Zoiets als jij heb ik ook meegemaakt alleen niet zo heftig:

Lees mijn topic maar:

https://forum.kindertelefoon.nl/seksualiteit-32/seksueel-misbruikt-op-basisschool-42103?postid=319851#post319851

Je kan nog steeds anoniem aangifte doen bij de politie. Waarschijnlijk krijgt die jongen een straf van Halt ofzo.

Hopelijk zit je er nu minder mee en anders kun je ook chatten met de Kindertelefoon!

Groetjezzzzz,

Anoniemeboy485

Reageer